اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214049
تاریخ انتشار: 1397/05/15 16:13
در دل گرمای داغ تابستان 97 به فصل شفافیت رسیده‌ایم. باید تمام تصمیمات در خصوص اقتصاد ایران باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

عصر جهان- دولت برای بازار ارز تصمیمات تازه‌ای گرفته است. ارز دولتی دیگر به کالاهای اساسی و دارو تعلق می‌گیرد و صرافی‌ها هم به حالت قبلی خود برگشتند.
شاید این سیاست‌های تازه بتواند کمی به بازار ارز سروسامان دهد. نکته مهم اما در این میان، نظارت درست بر اجرای این تصمیمات است.
مردم انتظار دارند که که ارز دولتی تنها و تنها به کالاهای اساسی و دارو تعلق بگیرد. نکند دوباره خبری برسد که شرکتی ارز دولتی گرفته است که کالاهای اساسی وارد کند بعد کاشف به عمل بیاید که رژ لب وارد کرده است.


به شدت باید مواظب بود کالاهایی که با ارز 4200 وارد ایران می‌شود با قیمت گران تر فروخته نشود. در این مدت به شدت شاهد این معنا بودیم که کالاهایی که با ارز دولتی وارد شده بود با قیمت ارز آزاد فروخته می‌شد.
می‌شود با شفافیت در این زمینه و ارائه اسامی شرکت‌های وارد کننده کالاهای اساسی و دارو، می‌توان جلوی فسادهای احتمالی را گرفت.
مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: در دل گرمای داغ تابستان 97 به فصل شفافیت رسیده‌ایم. باید تمام تصمیمات در خصوص اقتصاد ایران باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد. دیگر پذیرفتنی نیست در پشت درهای بسته برای اقتصاد ایران تصمیم گرفته شود.
عدم شفافیت و سواستفاده‌های گسترده از وضعیت اقتصاد کشور، نقش بسزایی در ایجاد بلبشوی ارزی در ایران داشت.
مردم اگر صداقت و عدالت را ببیند، قطعا مشکلات را درک و با آن کنار خواهند آمد. در این سال‌ها بی صداقتی بیشتر از گرانی مردم را اذیت کرده است.
دست آقازاده‌ها، دست کسانی که از رانت‌های مختلف استفاده می‌کنند باید از اقتصاد ایران کوتاه شود. کوتاه شدن دست این افراد باعث واقعی شدن بخش خصوصی در ایران خواهد شد. اقتصاد ایران هنوز درگیر کسانی است که از دست‌های پشت پرده برای افزایش سود خود استفاده می‎‌کنند.
الان انتظار می‌رود مسؤولان کشور به ویژه قوه قضاییه با ذره بین در بازار به دنبال کسانی باشند که با تخلفات گسترده وضعیت بازار را ملتهب می‌کنند. کسانی که کالا وارده کرده‌اند و آن را به بازار تزریق نمی‌کنند. کسانی که سکه و دلار می‌خرند تا با وارد کردن آن به بازار جامعه را دچار شوک کنند.
در این زمان نباید با هیچ کس تعارف داشت. واقعا هیچ اشکالی ندارد که اگر کسی تخلفی انجام داد حتی اگر در بالاترین مقام بود به آن رسیدگی و مردم را در جریان آن قرار داشت.
ما چه چیزی کمتر از کره جنوبی و برزیل داریم که روسای جمهور خود را به دلیل فساد محاکمه و بازداشت کردند. الان بهترین زمان است که مصلحت و تعارف را کنار بگذاریم و هر کس حتی نزدیک ترین افراد به سران قوا اگر تخلفی انجام دادند به صورت شفاف و قاطعانه با آن برخورد کنیم.
بازداشت معاون ارزی بانک مرکزی، می‌تواند گام بزرگی در این مسیر باشد. باور کنیم اگر با مردم شفاف باشیم آنها با تصمیمات ما همگام خواهند شد و از آن حمایت می‌کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*