اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214061
تاریخ انتشار: 1397/05/16 02:01
خانواده این دو پسر مدعی شدند مسئولان این مدرسه فوتبال به بچه‌ها گفته بودند اگر در این اردو شرکت نکنید از تیم اخراج خواهید شد. مادر یکی از این دانش‌آموزان در مصاحبه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد اظهار داشته که هزینه پاسپورت، ویزا و تمامی مخارج سفر را از والدین بچه‌ها دریافت کرده بودند.
دو دانش‌آموزی یزدی که همراه تیم مدرسه فوتبال خود برای یک اردوی تفریحی راهی گرجستان شده بودند به‌طرز مرموزی در تفلیس جان باختند.

به‌گزارش ایران، 32 بازیکن مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب 2 گروه 20 و 12 نفری همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو چند روز پیش راهی تفلیس پایتخت گرجستان شدند.در حاشیه این اردو 2 نوجوان یزدی به‌نام‌های «محمدحسین ورمزیار» و «امیر محمد کاربخش» غرق شدند که موضوع در حال بررسی است.

مسعود شریعتی- مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد- در این باره گفت: اعزام ورزشکاران به خارج از کشور باید طبق مقررات باشد و افراد نسبت به کسب مجوز از شورای برون مرزی وزارتخانه اقدام کنند.مسئولان یادشده و بازیکنان برای سفر به خارج از کشور مراجعه‌ای به این اداره کل، هیأت فوتبال و شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان نداشته‌اند.

این مسئول تصریح کرد: خانواده‌ها نباید اجازه دهند فرزندان آنها بدون بررسی مراحل قانونی با کمک فرد یا گروهی عازم خارج از کشور شوند.

به‌گفته شریعتی اگر اعزام‌ها ورزشی باشد تمام مراحل دقیق و با نظارت وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی انجام خواهد شود و در مجموع اردوی این افراد در گرجستان در قالب یک تور تفریحی و گردشگری بود.

این در حالی است که اولیای دو دانش‌آموز قربانی در مصاحبه‌های خود ادعا کردند که انگیزه سودجویی بویژه استفاده از ارز دولتی مربیان و مدیران را وسوسه کرده که چنین سفری را ترتیب دهند. وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و وزارت کشور نیز اعلام کردند که پیگیر علت این حادثه تلخ هستند.

عبدالرضا دستا رئیس هیأت فوتبال استان یزد نیز با اشاره به خبر خروج یکی از تیم‌های پایه استان و غرق شدن دو بازیکن گفت: ۳۲بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر بدون هیچ گونه مجوزی از کشور خارج شده‌اند.

دستا افزود: سلسله مراتب این است که باشگاه یا تیم مربوطه از برون مرزی فدراسیون فوتبال اخذ مجوز کند، فدراسیون از هیأت فوتبال استان استعلام می‌گیرد، که بسیار به سختی مجوز صادر می‌شود. ما هیچ اطلاعی در این رابطه نداشتیم و ظاهراً این تیم که فقط در لیگ پایه تیمداری می‌کند، از طریق تور‌ها به گرجستان سفر کردند

وی ادامه داد: در محافل شنیده‌هایی مبنی بر سوء استفاده‌های ارزی از این سفر به ظاهر فوتبالی هم به گوش می‌رسد که هنوز تأیید رسمی نشده است.

خانواده ها تحت فشار به سفر رضایت داده اند

به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، خانواده این دو پسر مدعی شدند مسئولان این مدرسه فوتبال به بچه‌ها گفته بودند اگر در این اردو شرکت نکنید از تیم اخراج خواهید شد.

مادر یکی از این دانش‌آموزان در مصاحبه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد اظهار داشته که هزینه پاسپورت، ویزا و تمامی مخارج سفر را از والدین بچه‌ها دریافت کرده بودند.

این مادر داغدیده گفت: مسئولان این مدرسه فوتبال به ما گفتند خودتان بچه‌ها را به فرودگاه بیاورید چرا که ما مسئولیتی در قبال این موضوع نداریم.وقتی بچه‌ها پرواز کردند تا ساعت 11 روز بعد با آنها در ارتباط بودیم اما دیگر خبری نداشتیم تا اینکه متوجه شدیم دو نفر از بچه‌ها در یک باتلاق گرفتار شده و غرق شده‌اند.

مادر «محمدحسین» در حالی که با چشمان اشکبار در انتظار تحویل جسد تنها فرزندش بود، ادامه داد: «به ما گفته بودند 5 مربی همراه بچه‌ها هستند اما از زمانی که ارتباطمان با بچه‌ها قطع شد هیچکس تماس نگرفت. من از پسرعمویم خواستم پیگیر شود که آنجا گفتند پسرم در ساحل مشغول توپ بازی بوده که در باتلاق گیر افتاده و از دست رفته است. همه زندگی‌ام همین یک بچه بود اما حالا می‌گویند جسدش را هم تا چند روز دیگر نمی‌دهند.»

پدربزرگ این پسر نوجوان نیز گفت: «من هیچ قدرتی ندارم اما از مسئولان می‌خواهیم به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنند. این بچه‌ها قرار بود به مالزی بروند اما سر از گرجستان درآوردند. معلوم نیست چه بلایی سر بچه‌ها آمده و حالا هیچکس مسئولیت این اتفاق را قبول نمی‌کند.» پدر «امیرمحمد» نیز با صدایی بغض‌آلود گفت: «هر چقدر به مسئولان این تیم فوتبال گفتیم نمی‌خواهیم بچه‌مان را به مملکت غریب بفرستیم گوش ندادند و گفتند «امیرمحمد» بااستعداد است. این سفر فقط 200 هزار تومان هزینه دارد اما پسرتان پیشرفت می‌کند. حتی ما گفتیم هزینه‌ها خیلی زیاد شده و نمی‌خواهیم پسرمان را بفرستیم که گفتند اگر بچه‌تان نیاید باید 5 میلیون تومان جریمه بدهید. از هر طریقی بود بچه‌ها را بردند و پیام دادند به خاطر از دست رفتن پسرم تسلیت می‌گویند. بچه من سالم و سلامت بود و...»

یکی از مسئولان معاونت اجتماعی پلیس استان یزد نیز در این باره به خبرنگار «ایران» گفت: در حال حاضر خانواده‌های این دو دانش‌آموز درگیر تحویل اجساد و مراسم فرزندانشان هستند اما بعد از این مراسم به طور قطع شکایت خود را تحویل مراجع انتظامی و قضایی خواهند داد و موضوع از مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*