اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214069
تاریخ انتشار: 1397/05/16 23:20
تشنج در صحن علنی مجلس بر سر سوال علی مطهری درباره رفع حصر از وزیر دادگستری
سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در واکنش به فتنه گفتن کریمی‌قدوسی نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه‌پایداری گفت: مملکت را به خاک سیاه نشاندید و فساد اقتصادی درست کردید دیگر چه می‌خواهید. موسوی هشت سال کشور را در حالت جنگ اداره کرد.

 عصرجهان-امروز سوال علی مطهری نایب رییس دوم مجلس از علیرضا آوایی وزیر دادگستری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و مطهری از تعلل‌ها و عدم پیگیری نسبت به رفع حصر محصوران سوال خود را مطرح کرده بود و پیش از این از صحبت‌های وزیر دادگستری در کمیسیون مربوطه قانع نشده بود. 

به گزارش اعتمادآنلاین، در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری از علیرضا آوایی وزیر دادگستری درباره پیگیری موضوع حصر موسوی، کروبی و رهنورد پس از ارائه گزارش توسط سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوق مجلس آقایی گفت: در اصل 160 قانون اساسی وظایف وزیر دادگستری ذکر شده است و مسوولیت‌های مربوط به قوه قضائیه با قوه مقننه و قوه مجریه بر عهده وزارت گذاشته شده است.

وزیر دادگستری گفت: من از آقای مطهری سوال دارم که پاسخگویی در خصوص سوال مطروحه شامل کدام یک از وظایف وزیر دادگستری است که در شورای عالی امنیت ملی اختیاری ندارد؟ در این خصوص باور قانونی من این است که وزیر دادگستری دارای تکلیفی نیست چراکه اختیاری ندارد.

اعتراضات زنان مجلس

بعد از اینکه مطهری باز هم اعلام کرد از صحبت‌های آوایی قانع نشده و سوال خود را به رای گذاشت سیدجواد کریمی‌قدوسی نماینده نزدیک به جبهه‌پایداری که معمولا خود را ملزم می‌داند که نسبت به اینگونه موضوعات موضع‌گیری می‌کند، صحبت‌هایی را با صدای بلند بیان کرد که از میان آنها کلمه فتنه به گوش خبرنگاران آشنا بود.

او شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد و نمایندگانی مثل حاجی دلیگانی و کوچکی‌نژاد نیز درخواست تذکر داشتند. همچنین محمدجواد ابطحی با فریادهای خود با طرح این موضوع در مجلس مخالفت می‌کرد.

همین موضوع این بار با واکنش‌ شدید زنان مجلس روبرو شد. همین صحبت‌های کریمی قدوسی موجب اعتراض زنان مجلس که در ردیف جلوی کریمی قدوسی نشسته بودند شد.

پروانه مافی دقایقی با کریمی قدوسی صحبت کرد و سهیلا جلودارزاده در اعتراض به کریمی قدوسی فریاد زد که مملکت را به خاک سیاه نشاندید و فساد اقتصادی درست کردید دیگر چه می‌خواهید.

در همین حین نمایندگانی از جمله الیاس حضرتی، نادر قاضی پور، محسن کوهکن، محمدعلی پورمختار، محمدجواد جمالی، احمد امیرآبادی، عبدالکریم حسین‌زاده، سیلمی، طیبه سیاووشی،  فاطمه حسینی، زهرا ساعی، مجتبی ذالنور،  احسان قاضی‌زاده به این گعده پیوستند و تلاش کردند تا نمایندگان درگیری را آرام کنند و به این تنش پایان دهند.

جلودارزاده خطاب به کریمی قدوسی ادامه داد که چرا می‌گویید فتنه  این در حالیست که میرحسین موسوی هشت سال در این کشور جنگ را اداره کرد.

امیرآبادی لحظات بیشتری در میان زنان مجلس باقی ماند و با آنها صحبت و به آرامش دعوتشان کرد.

نمایندگان البته با فاصله اندک یعنی 95 رای موافق، 95 رای مخالف و 15 رای ممتنع اعلام کردند که نسبت به صحبت‌های آوایی قانع شده‌اند. 

رای مجلس به معنای تایید یا عدم تایید حصر نیست

پس از انجام رای‌گیری و تمام شدن جلسه سوال از وزیر دادگستری مسعود پزشکیان که در آن زمان ریاست جلسه را بر عهده داشت  در با اشاره به قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر دادگستری از سوال علی مطهری نماینده تهران درباره موضوع حصر، گفت: رای مجلس به معنای تایید و یا عدم تایید حصر نیست و به معنای دیگر مجلس به حصر رای نداده است.

او گفت: بعد از رای مجلس درباره قانع شدن از پاسخ‌های وزیری دادگستری، یکسری نمایندگان به بنده مراجعه و تاکید کردند که رای آنها به پاسخ‌های وزیر دادگستری بدان معناست که مجلس موضوع حصر را جزو وظایف وزیر دادگستری ندانسته است.

پزشکیان گفت: رای مجلس به معنای تایید یا عدم تایید حصر نیست، مجلس به حصر رای نداده است. رای مجلس به این معناست که وزیر دادگستری در این باره وظایفی ندارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*