اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214102
تاریخ انتشار: 1397/05/18 12:30
"ری یونگ هو" وزیر خارجه کره شمالی: ما توسعه اقتصادی کره [شمالی] را به عنوان سیاست اصلی دنبال می کنیم که برای این مهم نیازمند تأمین امنیت هستیم و لازمه آن را بهبود روابط با کره جنوبی می دانیم

وزیر خارجه کره شمالی دلیل مذاکره با آمریکا را تلاش برای توسعه اقتصادی کشورش اعلام کرد.

 

 به گزارش عصرجهان، وزیر خارجه کره شمالی در سفر به تهران و دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: سیاست جدید کشور ما توسعه اقتصادی است و در این راستا باید امنیت کره [شمالی] تأمین شود از این رو مذاکره را ادامه می دهیم.

"ری یونگ هو" وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه کره شمالی می تواند تهدیدهای آمریکا را کنترل کند، اظهار داشت: ما توسعه اقتصادی کره [شمالی] را به عنوان سیاست اصلی دنبال می کنیم که برای این مهم نیازمند تأمین امنیت هستیم و لازمه آن را بهبود روابط با کره جنوبی می دانیم.

براساس متن منتشر شده از سوی خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) آقای "ری یونگ هو" وزیر خارجه کره شمالی درباره تقویت روابط با کره جنوبی و چین گفت: قرار است برای افزایش روابط دو کره، خط آهن و جاده میان دو کشور احداث شود.

وزیر خارجه کره شمالی به لاریجانی: توسعه اقتصادی کره شمالی، دلیل مذاکره با آمریکا

نیز در این دیدار با بیان اینکه از قدیم دارای روابط دوستانه و صمیمی با ایران بوده ایم، گفت: از توسعه روابط میان کره شمالی و ایران در شرایطی که مشکلات مشابهی در مورد تحریم های آمریکا داریم بسیار خرسندیم.

وزیر خارجه کره شمالی در ادامه با بیان اینکه از دیدارهای مقامات دو کشور استقبال می کنیم، عنوان کرد: از کمک های جمهوری اسلامی در دوران سختی که بر ما گذشت تشکر می کنیم.

وزیر خارجه کره شمالی در ادامه یادآور شد: نوع کار با آمریکایی ها دشوار است و از آنجایی که هدف ما خلع سلاح کامل شبه جزیره کره است لازم است آمریکایی‌ها نیز به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند اما این کار را نمی کنند.

وی افزود: اگرچه کره شمالی برای اجرای تعهدات خود در مذاکره با آمریکا، خلع سلاح را در پیش گرفته است اما دانش هسته‌ای خود را حفظ می کنیم چون می‌دانیم آمریکایی ‌ا دشمنی خود را کنار نمی گذارند.

ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در این دیدار از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به کره شمالی رسما دعوت به عمل آورد.

#سخنان لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش روابط ایران و کره شمالی گفت: آمریکایی‌ها زمان مذاکره خوب حرف می‌زنند اما زمان اجرا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه با ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه برای توسعه همکاری‌های سیاسی و دوجانبه به دنبال افزایش مذاکرات به کره شمالی هستیم، گفت: جمهوری اسلامی منافع کره شمالی را مقابل قدرت‌های ستمگر می‌داند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به تعهدات خود در توافقنامه‌ها پایبند نیستند، یادآور شد: جمهوری اسلامی سابقه مذاکره با آمریکا را دارد و تعهدات آمریکایی‌ها نیز در این زمینه مشخص شد اما آنها هیچگاه به تعهدات پایبند نبودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها زمان مذاکره بسیار خوب حرف می‌زنند و از آینده‌ای روشن خبر می‌دهند اما زمان اجرا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی کنند/عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*