اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214105
تاریخ انتشار: 1397/05/18 13:51
حیدر العبادی گفت: ما آن‌ها (تحریم‌ها علیه ایران) را یک خطای راهبردی و غیرصحیح می‌دانیم اما آن‌ها را اجرا خواهیم کرد تا از منافع مردم‌مان دفاع کنیم. ما با این تحریم‌ها رابطه‌ای نداریم و از آن‌ها حمایت نمی‌کنیم اما به آن‌ها ملتزم خواهیم ماند.

نخست‌وزیر عراق: موافق تحریم ایران نیستیم ولی آنها را اجرا می کنیم چون می خواهیم از منافع مردم مان دفاع کنیمحیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این کشور علی‌رغم مخالفت کلی با استراتژی وضع تحریم‌ها، از تحریم‌ها علیه ایران پیروی خواهد کرد.

به گزارش عصرجهان به نقل از یورورنیوز، حیدر العبادی گفت: « ما آن‌ها (تحریم‌ها علیه ایران) را یک خطای راهبردی و غیرصحیح می‌دانیم اما آن‌ها را اجرا خواهیم کرد تا از منافع مردم‌مان دفاع کنیم. ما با این تحریم‌ها رابطه‌ای نداریم و از آن‌ها حمایت نمی‌کنیم اما به آن‌ها ملتزم خواهیم ماند.»

رئيس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به طرف‌های تجاری ایران هشدار داد که باید بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند.

عراق در سال گذشته میلادی، ۲۰۱۷، به میزان ۶.۶ میلیارد دلار اجناس مصرفی نظیر گوجه فرنگی، پنکه، پتو و خودرو از ایران وارد کرد.

یک مقام بلند‌پایه شرکت عراقی واردات خودرو از ایران که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: «به خاطر تحریم‌های آمریکا ما واردات خودرو را از ایران متوقف کرده‌ایم.»

این مقام مسئول اضافه کرد: «دولت عراق از آمریکا تقاضای معافیت [از اجرای تحریم ها] برای واردات بعضی قطعات لازم در تولید خودرو کرده است. در این حین، تمام خطوط تولید خودرو در عراق متوقف شده‌اند و ۵ هزار کارگر در این حوزه نمی‌دانند که آیا شغلشان حفظ خواهد شد یا نه.»

در مقابل اگرچه میزان صادرات عراق به ایران رقمی ناچیز معادل ۷۷ میلیون دلار است، اخلال در وضعیت سفر زائران ایرانی به عراق که توریسم مذهبی را شامل می‌شود می‌تواند بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی بگذارد. محمد صالح مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق در این‌باره می‌گوید: «[با وضع تحریم‌ها] عراق می‌تواند از گردش اقتصادی حاصل از سفر سالانه ۲ تا ۳ میلیون زائر ایرانی به عراق محروم شود.»

دولت عراق از هر زائر ایرانی برای صدور ویزای ورود به خاک این کشور ۴۰ دلار دریافت می‌کند. این به جز مبلغی است که مسافران ایرانی در هتل‌ها و در بازارهای این کشور خرج می‌کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*