اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214106
تاریخ انتشار: 1397/05/18 13:58
گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا می گوید بانک های سپرده گذاری و اعتباری آلمان به طور بالقوه می توانند راه حلی برای ادامه مبادله با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا باشند.

به گزارش عصرجهان به نقل یورو نیوز، کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بانکهایی مانند «فولکس بانک» به طور سنتی روابط اندکی با بازارهای مالی آمریکا دارند و به همین دلیل احتمال اینکه از تحریم های ایالات متحده متضرر شوند، اندک است.



این سیاستمدار آلمانی که عضو حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور است همچنین از تلاش کمیسیون اروپا برای ترغیب «بانک سرمایه گذاری اروپا» (EIB) به گسترش فعالیتهای خود در ایران سخن گفت.
ناتالی توچی، مشاور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود آن دسته از شرکت های اروپایی که به دلیل تحریم های ایالات متحده مبادلات تجری خود با ایران را متوقف کنند با مجازات و تحریم های اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد. وی همچنین بر عزم اتحادیه اروپا در تلاش برای حفظ برجام تاکید کرده بود.
آمریکا روز سه شنبه دور اول تحریم های خود علیه ایران را به اجرا گذاشت. این تحریم ها در راستای خروج ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران اعمال شدند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود گفته بود هر کسی با ایران مبادله تجاری داشته باشد با ایالات متحده داد و ستدی نخواهد داشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*