اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214113
تاریخ انتشار: 1397/05/19 01:09
روایت جدید هادی غفاری از دادگاه هویدا/انتقاد صریح احمد توکلی از بسته ارزی دولت/توئیت بحث برانگیز محمود صادقی/

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

گرما، شکلات فروشی ها را در بلژیک تعطیل کرد

شکلات سازی یکی از صنایع پردرآمد در بلژیک محسوب می‌شود اما این صنعت مدتی است که با مشکل روبرو شده است. شرکت‌های شکلات سازی بلژیک از ترس آب شدن محصولات خود در حین جابجایی، فروش خود به فروشگاه‌های شکلات فروشی را متوقف کرده اند.در بلژیک بیش از هفتصد فروشگاه زنجیره ای فروش شکلات از هفته گذشته تاکنون عملا تعطیل شده اند./فرارو

شکایت «پورابراهیمی» درباره سخنان «ربیعی» در روز استیضاح

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما موارد مربوط به آقای ربیعی را بعد از این موضوعات اخیر مطرح شده،‌ پیگیری می‌کنیم. هفته آینده کلیه موارد اتهام زنی او علیه نمایندگان را به صورت جداگانه به دادگاه شکایت خواهیم کرد. ما تلاش خود را خواهیم کرد تا پرونده کاملا مبسوطی از تخلفات اقتصادی وزیر کار و اقداماتی که درباره نمایندگان صورت دادند را در دادگاه ارائه کنیم./فارس

روحانی به مردم بگوید چه نهادهایی در کار دولت دخالت می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمن محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه قم گفت: رئیس‌جمهوری باید برای مردم به‌صورت شفاف بگویند که چه نهادهای موازی در کار دولت دخالت می‌کنند یا افراطیون چه موانعی در برابر دولت ایجاد می‌کنند. باید بگویند که فضاسازی‌های مخالفان دولت از طرف کدام سازمان‌ها و کانون‌های قدرت موازی حمایت می‌شوند. در این صورت مردم با دولت همراهی بیشتری خواهند کرد./ خبرآنلاین

روایت جدید هادی غفاری از دادگاه هویدا

هادی غفاری مبارز سیاسی قبل از انقلاب می گوید هیچ نقشی در پرونده امیرعباس هویدا نداشته و هیچ کس جز خدا و خلخالی نمی داند قاتل او کیست. او گفت که با اجازه امام (ره) جنازه هویدا را به خارج بردند و هم اکنون در عکا - منطقه تحت سلطه اسرائیل- دفن است: جسد هویدا را دیدم او حتی «مختون» نبود یعنی ختنه هم نشده بود. او مسلمان نبود و به اسلام اعتقادی نداشت/ ایرنا

انتقاد صریح احمد توکلی از بسته ارزی دولت

احمد توکلی در توییتر خود نوشت: «با بسته ارزی دولت، چنین به نظر می‌رسد که دولت چندان هم از دلار هفت هشت هزار تومانی بدش نیامده است. ولی باید بدانند که گشایش در پرداخت‌های دولت خیلی کوتاه خواهد بود؛ چرا که خیلی زود تورم ناشی از ارز دوبرابر شده دولت و ملت را دچار مخمصه می‌کند.»

قالیباف بالاخره اعتراف کرد: با فشار از انتخابات کنار رفتم

روزهاي پرالتهاب دولت و درست زماني كه صحبت از تغيير و تحولات در كابينه بود، خبري عجيب در مورد حضور قاليباف در دولت شنيده شد. اين خبر ابتدا از سوي يكي از رسانه‌هاي اصولگرا منتشر شد و اين رسانه مدعي شده‌بود كه روحاني از قاليباف دعوت كرده تا به جاي اسحاق جهانگيري بنشيند.بعد از مدتي هم اين خبر به فراموشي سپرده ‌شد. روز گذشته قاليباف شخصا اين خبر را تكذيب كرد. او در واكنش به اين سوال كه «شايعه شده بود كه از شما براي حضور در دولت دعوت به عمل آمده است، آيا چنين بوده؟» با خنده پاسخ داده كه «اين مساله را از خبرنگاران بپرسيد!» و البته در نهايت تاييد كرد كه «چنين مساله‌اي نبوده است.»همان زمان كه قاليباف از انتخابات كنار رفت، اخباري مبني بر فشار برخي چهره‌هاي اصولگرا براي كنار رفتن او منتشر شد. قاليباف گفته است كه با فشار كنار نرفته و هركس قاليباف را بشناسد، مي‌داند كه با فشار كنار نمي‌رود البته تاكيد كرده كه در جمع دوستان و بزرگان اصولگرا وقتي مي‌گفتند كه يكي بايد كنار برود به من نگاه مي‌كردند/ اعتماد

مصائب عروس‌خاله عارف در شهرداری تهران

اعتماد به نقل از محمدرضا عارف نوشت: اين روزها صحبت‌هايي درباره حضور يكي از نزديكانم در شهرداري منطقه ٢٢ مطرح شده، اولا كه غلط مي‌گويند كه آن فرد شوهر دخترخاله من است، او عروس خاله بنده است، ايشان بسيجي هستند و از قبل دوران آقاي احمدي‌نژاد در اين منطقه حضور داشتند و سمت معاونت هم ندارد، شما ببينيد كه چقدر فضاسازي مي‌كنند! پسرخاله من گناهي نكرده كه پسرخاله‌ام شده كه آن را قانون كنيم. نمي‌شود اگر فردي وزير شد فاميل درجه٢ وي به وزارتخانه نيايد، آن فرد گناهي نكرده است.اگر كسي پسرخاله كسي باشد گناهي نكرده، حق او است كه استخدام شود. اخيرا نيز يك اتفاقي افتاد، پسر يكي از دوستان شاگرد اول دانشگاه بود و با بورس به خارج از كشور رفت، اكنون مدرك گرفته اما اگر برگردد و استخدام شود، مي‌گويند از رانت آقازادگي استفاده كرده و اگر نيايد و خارج از كشور هم بماند، فحش مي‌خورد. پس بگويند چه‌كار كند؟

همسر بشار اسد به سرطان پستان مبتلا شده است

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی از ابتلای اسما اسد به سرطان پستان خبر داد. در این اطلاعیه آمده، پزشکان موفق به تشخیص زودهنگام این تومور بدخیم شده‌اند و همسر ۴۲ ساله رییس‌جمهور سوریه مراحل نخست درمان را آغاز کرده است. دفتر ریاست‌جمهوری سوریه تصویری را نیز از اسما اسد در کنار همسرش در بیمارستان منتشر کرده است. نام بیمارستانی که اسما اسد در آن تحت درمان قرار گرفته، فاش نشده است.

آشنا: اگر فساد را ریشه کن نکنیم فساد ریشه ما را خواهد کَند

مشاور رئیس‌جمهور گفت: سوالات برخی نمایندگان از وزیر پاسخ داده شد، اما سوالات وزیر از برخی نمایندگان بی پاسخ ماند.حسام‌الدین آشنا در توییتر خود نوشت:استیضاح تمام شد، اما ابهامات باقی ماند. سوالات برخی نمایندگان از وزیر پاسخ داده شد، اما سوالات وزیر از برخی نمایندگان بی پاسخ ماند.‌ای کاش ربیعی خاطرات خود را از دوره ۵ ساله منتشر کند. احتمالا نام آن کتاب «زنده باد فساد۲» نخواهد بود. اگر فساد را ریشه کن نکنیم فساد ریشه ما را خواهد کند.

احمدی نژاد: روحانی کناره گیری کند

کانال تلگرامی محمود احمدی نژاد (رئیس جمهوری سابق) نوشت: احمدی نژاد با انتشار پیام ویدیویی، خواستار کناره گیری حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری شد.محمود احمدی‌نژاد با انتشار تیزر یک پیام ویدیویی، خواستار کناره‌گیری حسن روحانی از مقام ریاست‌جمهوری شد. در این ویدئو احمدی نژاد می گوید: امروز بطور مشخص می خواهم درباره دولت فعلی با مردم صحبت کنم. دولت فعلی یعنی دولت یازدهم و دوازدهم بر یک سلسله مبانی نادرست و طراحی شده شکل گرفت. شخص آقای روحانی می گفت انبارها خالی است، خزانه هم خالی ست، دولت هم بدهکار است! خب حالا 5 سال گذشته است. اقتصاد که در آستانه متلاشی شدن است. اعتماد عمومی به کل سیستم به صفر نزدیک شده است. همین طور خلاف واقع تحویل ملت داده می شود! هر سه این حرف ها از اساس خلاف واقع بود. یک رکود 5 ساله را تا امروز بر کشور تحمیل کردند. امتیازات داده شده و چیزی نصیب ملت نشده و 5 سال هم عقب افتادیم. آن ها یک بار دیگر هم مذاکره کرده بودند. سوال این است که چه کسی مسئول این وضعیت است؟! من سکوت کردم اولا به احترام رای مردم. ثانیا گفتیم بالاخره کشور مهمتر از ماست. امروز من به صراحت می گویم که ملت کلا ناراضی است. آقای روحانی مردم شما را قبول ندارند، با چه زبانی این را بگویند؟ ادامه حضور شما هم به ضرر ملت است و هم به ضرر خود شما. آقای روحانی شما تمام حامیانتان، دو جناح سیاسی کشور و دو رئیس قوه دیگر، همه در این وضعیت شریک هستند. باید رضایت ملت را جلب کنید. شاید بهترین راهش این باشد که دیگر ادامه ندهید.

آیت‌الله مجتهد شبستری: مردم از حرّافی خسته شده‌اند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با حرّافی و شعار دادن، مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: مردم دیگر از شنیدن صرف شعار و حرف خسته شده‌اند و باید هم از دولت و هم از مجلس، عمل ببینند.آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: اکثریت مردم، مخصوصاً قشر مستضعف از وضع گرانی کالاها و حتی تولیدات داخلی ناراحت هستند. بالا رفتن قیمت ارز و سکه، علاه بر کم کردن ارزش پول ملّی، بر همه اجناس اثر گذاشته و تورم فوق‌العاده‌ای به بار آورده و اسباب نارضایتی مردم شده است.

واکنش صادقی به موضع العبادی در برابر تحریم ایران

نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در آخرین توییت خود نسبت به مواضع حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا واکنش نشان داد.محمود صادقی صبح پنجشنبه در آخرین پست توییت خود نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸ ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند!»روز گذشته نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

یوسفیان‌ملا: 9 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی گُم شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که سرنوشت ۹ میلیارد دلار ارزی که با نرخ دولتی داده شده است مشخص نیست گفت: شفاف سازی اولین گام برای جلوگیری از رانت با ارز ۴۲۰۰ تومانی است.عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه نظارت برای اختصاص ارز 4200 تومانی به شرکت ها برای واردات کالاهای اساسی گفت: اولین گامی که باید در این بخش برداشته شود همانند همه موارد مبارزه با مفاسد اقتصادی، شفافیت است. یعنی هیچ دلیلی ندارد کسی ارزی را برای واردات گندم یا کالاهای ضروری مانند دارو گرفته باشد و محرمانه باشد.وی افزود: در حال حاضر منشا اکثر اتفاقاتی که در کشور می افتد، به خصوص وام هایی که گرفته شده و معوق شدند و پرداخت نشدند به خاطر پنهان کاری بود.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اختصاص 11 میلیارد دلار ارز دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: از این مقدار تنها 2 و نیم میلیارد دلار افشا شده و متاسفانه مشخص نیست نزدیک به 9 میلیارد دلار چه شده است.

سردار نقدی: آمریکایی‌ها مقابل رزمندگان ما مانند موش هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: تفنگداران آمریکایی مانند موش در برابر رزمندگان ایران قالب تهی می‌کنند.سردار محمدرضا نقدی امروز در همایش نخبگان بسیجی استان با عنوان "چهلمین سال پیروزی انقلاب" اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مؤمنان اندک و تنها و غریب بودند و اکنون آوازه اسلام جهان را پر کرده و همه این‌ها به برکت شهدایی است که مشعل هدایت را برای ما برافروختند.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ودیعه بی‌نظیر الهی است که مشابه آن را در تاریخ بشر جز در نهضت بزرگ پیامبر اسلام(ص) و برخی نهضت‌های انبیا(ص) نمی‌توان یافت و حرکتی بزرگ و تکرارناشدنی بود که بشر را زندگی دوباره بخشید، بیان کرد: هنر این انقلاب در اعجاز بزرگ و دوام آن است زیرا انقلاب‌های بسیاری به فاصله اندکی از پیروزی به انحراف کشیده شده و پایداری یک از انقلاب از وقوع آن سخت‌تر است.با اشاره به انقلاب سایر کشورها پس از مدتی با شکست روبه‌رو شد، تصریح کرد: این در حالی است که انقلاب اسلامی به عنوان نمونه نادری 40 سال است که در اوج اقتدار و پیروزی‌های درخشان قرار دارد.معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: انقلاب در حالی به 40 سالگی رسیده که درهای آن تا دریای سرخ و مدیترانه باز شده و هر سال با فرارسیدن دهه محرم هزاران مؤمن در خیابان‌های نیویورک برای سید و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند و انقلاب تا آنجا پیش رفته است.

توئیت بحث برانگیز محمود صادقی

محمود صادقی در توییت خود نوشت: ‏امروز مجلس هنگام بررسی ⁧ استیضاح ⁩ ربیعی شاهد صحنه های عجیب و تلخی بود؛ رییس که اعلام تنفس کرد، بی اغراق نفسم به شماره افتاده بود. راستی ما ⁧ عصاره فضایل ⁩ کیستیم؟!

آمار معاون دادستان از ریزش مخاطبان تلگرام

معاون قضایی دادستان کل کشور از ریزش شدید مخاطب ۲۰ هزار کانال پُرکاربر تلگرام خبر داد و گفت: میانگین بازدید از ‌۲۰ هزار کانال پر بازدید تلگرام در سه ماه قبل از فیلتر تعداد ۲,۳۱۹,۸۶۲,۱۵۵ بازدید بوده و در یک ماه اخیر به میانگین ۱,۲۲۰,۹۹۷,۶۱۱.۶۸ بازدید کاهش یافته است.

کنایه لاریجانی به احمدی‌نژاد

علی لاریجانی در دیدار با خبرنگاران و عکاسان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به اتفاقاتی که امروز در جلسه استیضاح وزیر کار رخ داد کنایه‌ای به مناظرات و احمدی‌نژاد زد و گفت: متأسفانه در کشور ما برخی اتهام‌زنی‌ها باب شده است و در مناظرات تلویزیونی هم نمونه آن را دیده‌ایم.رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اظهارات و اتهام‌زنی‌ها به جامعه ضربه وارد می‌کند و فضای جامعه را شایعه پذیر می‌کند، بدون نام بردن از احمدی‌نژاد به سخنرانی‌های او در شهرستان‌های اشاره کرد و گفت: این مشکل زمینه‌های متعددی دارد و می‌بینیم که برخی افراد از شهری به شهری دیگر می‌روند و مسائلی را هم مطرح می‌کنند و کسی نیست که به این مسائل رسیدگی کند. لاریجانی ادامه داد: ما نمی‌گذاریم که این مسائل این طور بماند و ادامه پیدا کند، قطعا با این رفتارها برخورد می‌کنیم.

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*