اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214128
تاریخ انتشار: 1397/05/19 12:34
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اینکه درآمد آموزش و پرورش و آموزش عالی ایران کاملا از طریق دولت تامین می‌شود، گفت: در ایران فقط یک میلیون فرهنگی در وزارتخانه آموزش و پرورش شاغل هستند.

عصرجهان-قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ضرورت کسب درآمدهای پایدار در دانشگاه‌ها و حوزه آموزش عالی، گفت: توانمندی دانشگاه‌های ایران کمتر از کشورهای توسعه یافته در راستای درآمدزایی و رسیدن به پول نیست اما هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است، به‌عنوان مثال مردم ایران همچون بسیاری از کشورهای دیگر، زمین‌ها و اراضی بی‌شماری را به صورت رایگان در اختیار مدارس و دانشگاه‌ها قرار می‌دهند و ساخت و ساز این موقوفات نیز خیریه‌ساز است بنابراین می‌توان از این فرصت برای تقویت درآمدزایی در حوزه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استفاده کرد.

حمایت‌ها از حوزه موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان عینی و عملی باشد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت‌ها از حوزه موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان باید عینی و عملی باشد، افزود: در این صورت محققین و دانشمندان احساس امنیت کرده و می‌توانند اقدامات موثری را به منصه ظهور بگذارند.

کشور ژاپن با جمعیت 130میلیون نفر 300هزار آمریکا با 300 میلون نفر 800هزار نفر کارمند دولتی دارند

وی با بیان اینکه باید در این حوزه برنامه‌محور حرکت کرد و از حالت شعار و طرح مسائل به صورت کلی خارج شد، اضافه کرد: درآمد آموزش و پرورش و آموزش عالی ایران در حالی کاملا از طریق دولت تامین می‌شود که هیچ جای دنیا اینگونه نیست؛ به عنوان مثال کشور ژاپن با جمعیت بیش از 130 میلیون نفر، کمتر از 300 و اندی هزار نفر کارمند دولتی دارد و کشور آمریکا با جمعیت 300میلیون نفر کمتر از حدود 700 تا 700 هزار نفر شاغل در دولت دارند.

احمدی لاشکی بیان کرد: در ایران فقط یک میلیون فرهنگی در وزارتخانه آموزش و پرورش شاغل هستند بنابراین تامین مخارج آن‌ها برای دولت بسیار سخت است لذا بخش‌های مختلف دولتی تا جایی که برای آن‌ها مقدور است باید به دنبال درآمدزایی باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در میان بخش‌های مختلف دولتی دانشگاه‌ها به واسطه امکان ارتباط با صنعت فرصت بیشتری برای درآمدزایی دارند./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*