اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214134
تاریخ انتشار: 1397/05/19 19:43
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تاکید براینکه عزیزان مسئول و دولتمردان با مدیریت اقتصادی مشکلات را حل کنید، گفت: رفتید و مذاکره کردید؛ دلار ۳۰۰۰ تومان را ۱۰۰۰۰ تومان کردید، کار دیگری کردید؟ بازهم می‌خواهید مذاکره کنید؟

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مواردی در این زمینه ارائه شد بیان کرد: در آیاتی که خداوند متعال به ما دستور استعاذه می‌دهد، همه استعاذه به خدا و الله است و هر کجا بحث استعاذه و پناه‌بردن بود، پناه‌بردن به الله مطرح بود اما در این سوره یعنی سوره شریفه ناس ‌استعاذه به لفظ الله نیست بلکه خداوند با سه تعبیر آن‌ها را جایگزین کلمه صرف الله کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: راغب اصفهانی در کتاب مفردات عنوان می‌کند عوذ ملتجی‌شدن و تعلق به غیر است؛ التجا حاکی از تصویر استیصال است یعنی مانند بچه‌ای که در برابر ترس و وحشت قرار می‌گیرد و سعی می‌کند در پناه مادر، خود را حفظ کند تا شاید مادر او را پناه دهد و این را التجا می‌گویند و به‌معنای دست به دامن‌بردن است. باید تهاجم شیطان را شناخت و آن را به‌عنوان یک خطر آنی مدنظر داشت و تشخیص داد و آن‌گاه باید ملتجی به خدا شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت امروز انقلاب و اسلام عنوان کرد: انقلاب ما در مرز 40 سالگی در یک پیچ تاریخی است که عبور از این مرحله جریان انقلاب ما را برای چله دوم تضمین می‌کند و تمام مشکل استکبار نیز با ما همین است. احساس حقارتی که امروز آمریکا و کشورهای استعماری اروپایی دارند این است که این انقلاب 40 سال عمر کرد و همه برخوردها بی‌‌اثر بود و نتیجه 40 سال عمر انقلاب این است که امروز اقتدار نظام ما در پرتو این انقلاب در روز اول قابل مقایسه نیست و ضعف و خواری استکبار نیز قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این مهم برای آمریکا و اروپا قابل تحمل نیست و تنش‌های زیادی برای ما ایجاد می‌کند؛ مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات اخیر خود موقعیت امروز انقلاب را به موقعیت جنگ احزاب در صدر اسلام تصویر فرموده و مقایسه کردند. بهترین آموزه ما قرآن است که در عرصه سیاست و جریان زندگی روزمره ما رهنمود دارد و رهنمود مقام معظم رهبری ما را به قرآن هدایت می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه ذات مقدس پروردگار در سوره احزاب از آیه 9 تا 24 جریان این جنگ را ترسیم می‌کند، تصریح کرد: لشکر کفر با 10 هزار جمعیت و یهودی ضد‌پیامبر، حمله و تهاجم همه جانبه‌ای به طرف مدینه صورت داد و تعبیر قرآن از این تهاجم این است که می‌فرماید از چند طرف به شما حمله کردند و حتی نسبت به خدا بدبین شدید که خدا ما را رها کرده و مسلمانان به‌نحوی در امتحانی وارد شده و عده‌ای دچار تزلزل شدید شدند.

وی بیان کرد: این‌ها حمله کردند تا مردم مدینه را قتل‌عام کنند؛ آمریکا و اروپا نیز امروز دشمن قسم‌خورده هستند و اروپا نیز می‌خواهد همان کار آمریکا را صورت دهد اما هر کدام با یک روش جلو آمده‌اند. مسلمانان در زمان جنگ احزاب قوت لایموت هم نداشتند اما وضع امروز ما از آن موقع خیلی بهتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: منافقین در یک چنین وضعی چه موضعی گرفتند؟ براساس قرآن آن‌ها که به درستی پیامبر را باور نکرده بودند تهمت دروغ به پیامبر زدند. امروز هم می‌گویند آمریکا که با ما چنین کرد، حالا با انگلیس و فرانسه معامله کنیم و قرآن می‌گوید این همان منطق منافقین در جنگ احزاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: رفتید و مذاکره کردید؛ دلار 3000 تومان را 10000 تومان کردید، کار دیگری کردید؟ بازهم می‌خواهید مذاکره کنید؟ منطق منافقان در جنگ احزاب مشخص شده و قرآن این را بیان کرده اما منطق مومنان چه بود؟ وقتی آن‌ها لشگر احزاب را دیدند گفتند این همان وعده پیامبر است. مقام معظم رهبری در سال‌های نخست رهبری خود فرمودند امام، اسلام را مطرح کرده و ما می‌خواهیم مسیر ایشان را ادامه دهیم اما اسلام روی کره زمین دشمنان زیادی دارد اما ما از اسلام دست‌بردار نیستیم و پشت سر امام و در خط امام به جلو می‌رویم.

وی با بیان اینکه امروز نیز نیروهای متدین همین حال را دارند، اظهار داشت: امروز منفورتر از دولت و پرچم آمریکا روی کره زمین چیز دیگری نیست؛ ما جلو می‌رویم و هراس نداریم و تسلیم خدا هستیم. جوان نسل سومی یعنی کسی که امام(ره) را ندیده اما امام راحل را به‌روایت تصویر دیده و امروز آرزوی شهادت و سوریه رفتن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: این مردم عوض‌شدنی نیستند و این آخرین حرف قرآن است. 40 سال پای انقلاب ایستاده‌اند و از دین و اهل بیت‌(ع) دست برنمی‌دارند. عزیزان مسئول و دولتمردان و عزیزان مسئول در قوه قضائیه به این مردم ملحق شوید و کمک کنید خندق کنده شود. با مدیریت اقتصادی مشکلات را حل کنید. متشکریم که انبار احتکار را کشف کردید اما انبار احتکاری که صدها و هزارها خودرو که با پول دزدی احتکار شده را نیز بگیرید و فقط انبار سیمان را نگیرید.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر بناست با مفسد اقتصادی برخورد شود در رأس مفسد اقتصادی دستگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت است که تولید خودرو دارند اما سایت‌شان خاموش است و خودروی 30 تومانی 50 تومان شده است. مگر این‌ها مفسد اقتصادی نیستند؟ عزیزان قوه قضائیه این مفسد را بگیرید و به مردم نشان دهید برخورد قاطع دارید‌/الف



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*