اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214157
تاریخ انتشار: 1397/05/22 01:34
ایرنا نوشت:سخنگوی دولت عراق با دفاع از موضع 'حیدرالعبادی' نخست وزیر عراق درخصوص پایبندی کشورش به تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت این موضعگیری حساب نشده و یا عجولانه نبوده است.

'سعد الحدیثی' در یک اظهارنظر رسانه ای گفته است که اظهارات العبادی و موضع این کشور در قبال تحریم های ضد ایرانی نه فی البداهه و یا عجولانه بلکه بر مبنای منافع ملی عراق بیان شده است.
وی گفت دولت عراق نمی تواند موضعی اتخاذ کند که با منافع ملتش ناسازگار باشد و پایبندی به تحریم های آمریکا نیز بر همین مبنا است.
الحدیثی پیش تر نیز اعلام کرده بود که این کشور بدلیل تحریم های آمریکا ناچار است تعامل دلاری با ایران را متوقف کند.
در پی سخنان روز سه شنبه گذشته حیدرالعبادی نخست وزیر عراق مبنی بر این که کشورش با تحریم های آمریکا همراهی نمی کند اما ناچار است به آن پایبند باشد، موجی از شایعات از جمله بستن مرز تجاری با ایران بر سر زبان ها افتاد.
این اظهارات همچنین با واکنش گسترده مقامات و مردم عراق مواجه شد و علاوه بر رهبران سیاسی، احزاب، گروهها و شخصیت های مختلف عراقی که طی چند روز گذشته با صدور دهها اطلاعیه ضمن انتقاد از موضع العبادی، اقدامات ضد ایرانی ترامپ را محکوم و با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کردند فعالان فضای مجازی در شبکه های مختلف اجتماعی نیز با ترند کردن هشتگ های 'العبادی_لایمثلنا (العبادی نماینده ما نیست) و 'متضامن_مع_الشعب_الایرانی (با مردم ایران اعلام همبستگی می کنم) نسبت به این امر واکنش نشان دادند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*