اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214163
تاریخ انتشار: 1397/05/22 02:16
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز عنوان کرد:
وی با اشاره به روند جمع‌آوری متکدیان خارجی گفت: برخی از این متکدیان بارها جمع‌آوری می‌شوند و به اردوگاه اتباع خارجه انتقال یافته و سپس به خارج از مرز اعزام می‌شوند اما به سرعت به اهواز برمی‌گردند و دلیل می‌آورند که "در اهواز خوب پول می‌دهند".

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه بیشتر کودکان کاری که در سطح شهر اهواز دیده می‌شوند، خانواده دارند، گفت: برخی کودکان کار، گاه حدود 500 تا 600 هزار تومان درآمد یک روز را به همراه دارند.

احمد سراج با اشاره به فعالیت‌های انجام شده جهت ایجاد تغییرات در  رویکردها در حوزه اجتماعی شهرداری اظهار کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر هستیم. بخشی از این متکدیان، اتباع خارجی هستند که در چند روز گذشته 47 متکدی خارجی قبل از اینکه به سطح شهر بروند، در محل زندگیشان جمع‌آوری شدند.

وی در خصوص ساماندهی کودکان کار، متکدیان خارجی و معتادان متجاهر، ادامه داد: در آیین‌نامه‌ای در خصوص ساماندهی این افراد برای هر دستگاه وظیفه‌ای معین شده است. به طور مثال وظیفه شهرداری در خصوص متکدیان شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی موقت است.

سراج افزود: شهرداری اهواز اردوگاهی جهت ساماندهی کودکان کار، متکدیان خارجی و معتادان متجاهر ایجاد کرده که پس از جمع‌آوری، به صورت موقت در این اردوگاه  ساماندهی می‌شوند اما شهرداری اجازه نگهداری این افراد را ندارد.

وی با اشاره به روند جمع‌آوری متکدیان خارجی گفت: برخی از این متکدیان بارها جمع‌آوری می‌شوند و به اردوگاه اتباع خارجه انتقال یافته و سپس به خارج از مرز اعزام می‌شوند اما به سرعت به اهواز برمی‌گردند و دلیل می‌آورند که "در اهواز خوب پول می‌دهند".

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز اظهار کرد: برخی از این متکدیان در پارک‌ها یا ایستگاه‌های اتوبوس می‌خوابند که معضلات اجتماعی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: متکدیانی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند، باید تحت حمایت اجتماعی قرار بگیرند و اگر کلانشهرهایی در کشور در این زمینه  موفق بوده‌اند، به قانون عمل کرده‌اند.

سراج تصریح کرد: بسیاری از این افراد دارای بیماری هستند و رفتارهای پرخطر می‌کنند. این افراد در جامعه قرار دارند و در فضایی قرار می‌گیرند که خانواده‌ها در آن هستند.

وی با اشاره به وضعیت کودکان کار در اهواز نیز بیان کرد: بیشتر کودکان کاری که در سطح شهر اهواز دیده می‌شوند، خانواده دارند. برای مثال چند روز پیش در طرح جمع‌آوری، کودکی در یکی از چهارراه‌های اهواز دیدیم که بعد متوجه شدیم پدرش در  شرکت نفت کار می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز افزود: در یک مورد یکی از متکدیان هنگام جمع‌آوری 20 میلیون تومان وجه همراه داشت. همچنین برخی کودکان کار، گاه حدود 500 تا 600 هزار تومان درآمد یک روز را در جیب دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری اهواز در حال کار با دو موسسه است که از کودکان کار حمایت اجتماعی می‌کنند و با دوستی با این کودکان، از علایق آنها آگاهی می‌یابند. در جهت همین همکاری، شهرداری برای کودکان کاری که به فوتبال علاقه دارند، سالنی در نظر گرفته تا در اوقات فراغتشان در آن فوتبال بازی کنند.

سراج به برگزاری اردوهای جهادی جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم شهری اهواز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات در این راستا، برگزاری اردوی جهادی در منطقه آل‌صافی در ایام عید نوروز بود که تعدادی دندانپزشک و پزشک در قالب یک اردو به اهواز آمدند و در این منطقه خدمات دندانپزشکی به مردم ارائه کردند. در این طرح، 1500 نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان کار در قالب یکی از این اردوهای جهادی که اکنون در شهرداری اهواز در حال برگزاری است، بیان کرد: کودکان کار عمدتا مشکل دهان و دندان دارند  و برخی از این کودکان می‌گویند که هرگز دندانپزشک ندیده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت موسسات خیریه جهت کمک‌رسانی به نیازمندان و کودکان کار عنوان کرد: اگر شهروندان می‌خواهند معضلات کودکان کار حل شود، باید به موسسات خیریه کمک کنند.

وی یکی از معضلات کنونی شهر اهواز را عرضه قلیان در پارک‌ها دانست و گفت: شاید در هیچ‌جای دنیا مثل اهواز اینگونه وضعیت عرضه قلیان وجود نداشته باشد و می‌بینیم پارکی که باید در اختیار خانواده‌ها باشد در اختیار عرضه‌کنندگان قلیان است/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*