اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214167
تاریخ انتشار: 1397/05/22 00:55
از این پس احتمال اینکه ما در تبادلاتمان بیشتر از روبل و یورو و یا دیگر ارزها به جای دلار استفاده کنیم، زیاد خواهد بود. البته ما هنوز برنامه‌ای برای متوقف کردن شرکت‌های آمریکایی چون مک دونالدز نداریم

آنتون سیلوانوف، وزیر اقتصاد روسیه می‌گوید: « دلار آمریکا درحال تبدیل شدن به یک ابزار غیرقابل اتکا در تجارت بین‌الملل است.»


آقای سیلوانوف که این صحبت‌ها را روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری ریانوستی روسیه به زبان آورد همچنین اشاره کرد که روسیه در پاسخ به تحریم‌های آمریکا، اوراق بهادار خود از آمریکا را کاهش خواهد داد اما برنامه‌ای برای تعطیل کردن شرکت‌های آمریکایی در روسیه ندارد.
در همین راستا دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه هم روز جمعه ۱۰ اوت به آمریکا هشدار داده بود: «اگر تحریم‌های آمریکا به هدف گرفتن بانک‌های دولتی ارشد روسیه و مسدود کردن نقل و انتقالات دلاری آنها گسترش یابند، این اقدام از طرف روسیه یک اعلان جنگ اقتصادی ارزیابی خواهد شد که باعث پاسخ متقابل و متناسب کرملین به این سیاست‌ها خواهد شد.»
واشنگتن روز چهارشنبه ۸ اوت اعلام کرد احتمال دارد تا پایان ماه آگوست تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه به دلیل مسموم کردن جاسوس سابق روس در انگلستان وضع کند.
آقای سیلوانوف البته گفت که تحریم‌های جدید آمریکا هرچند ناخوشایند است اما کشنده نخواهد بود. «ما سرمایه گذاری خود در اقتصاد آمریکا را به پایین‌ترین سطح کاهش داده‌ایم و این روند کاهشی را بازهم دنبال خواهیم کرد.»
در چند ماه گذشته، روسیه از بازار اوراق بهادار آمریکا خارج شده است و این اتفاق به دلیل شدت گرفتن تنش‌ها در روابط میان مسکو و واشنگتن صورت پذیرفته است.
وزیر اقتصاد روسیه همچنین گفت: «از این پس احتمال اینکه ما در تبادلاتمان بیشتر از روبل و یورو و یا دیگر ارزها به جای دلار استفاده کنیم، زیاد خواهد بود. البته ما هنوز برنامه‌ای برای متوقف کردن شرکت‌های آمریکایی چون مک دونالدز نداریم.»
این در حالیست که موضوع تعطیل کردن فعالیت شرکت‌های غربی به ویژه آمریکایی در روسیه از دیرباز در این کشور مطرح بوده است. برخی از قانونگذاران این کشور در سال ۲۰۱۴ در واکنش به فشارهای بین‌المللی علیه مسکو پس از اشغال کریمه، خواستار محدود کردن حضور شرکت‌های غربی در این کشور شدند.
منبع/ یورونیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*