اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214196
تاریخ انتشار: 1397/05/24 16:12
کشیشان کاتولیک در شش حوزۀ ایالت پنسیلوانیای آمریکا در مدتی بیش از هفتاد سال اقدام به سوء‌استفاده جنسی از هزاران کودک کرده‌اند؛ این خبر روز سه‌شنبه از سوی دادستان کل این ایالت اعلام شد.

در گزارشی ۸۸۴ صفحه‌ای که از سوی جاش شاپیرو دادستان کل پس از دو سال تحقیق منتشر شد، فهرستی از ۳۰۱ کشیش دیده می‌شود که اسناد آزار جنسی آنها به دختران و پسران یافت شده است. برخی از این کشیشان مرده‌اند و در حال حاضر تنها دو نفر از این فهرست تحت پیگرد قانونی قرار دارند.
بخش قابل توجهی از محتوای این گزارش بر اساس اسناد آرشیو محرمانۀ اسقف‌های اعظم این ایالت تهیه شده است و در میان اسناد، دست‌نوشته‌های روحانیونی دیده می‌شود که به آزارهای جنسی کودکان اعتراف کرده‌اند.
گزارش دادستان کل همچنین به تلاش‌های سازمان‌یافتۀ کلیسای کاتولیک پنسیلوانیا برای سرپوش گذاشتن بر این آزارهای جنسی پرداخته است. مقامات کلیسا همواره سعی داشتند هر گونه ادعا مبنی بر سوء‌استفاده جنسی را یا انکار کرده و یا مخفی نگه دارند تا به این ترتیب کشیشان خاطی تحت تعقیب قرار نگیرند.
اسقف‌های اعظم در این ایالت در تلاش برای پنهان نگه داشتن این جرایم، قربانیان را به بهانۀ حفظ ایمان مجبور به سکوت کرده و کشیشان خاطی را به کلیسایی در منطقه‌ای دیگر منتقل می‌کردند. این کار آنها باعث شد تا کشیشان خاطی برای مدتی بیش از ۴۰ سال به فعالیت خود ادامه دهند.
بسیاری از موارد آزار جنسی در هنگام آموزش تعالیم دینی به کودکان روی داده و تا کنون هویت هزار قربانی شناسایی شده است با این وجود احتمال می‌رود که شمار قربانیان بیش از این تعداد باشد.
به گفته دادستان کل، این گزارش جامع‌ترین گزارش در تاریخ آمریکا دربارۀ آزار جنسی کلیسای کاتولیک است.
پس از انتشار این گزارش، تلاش خبرنگاران برای تماس با نمایندگان اسقفهای این شش حوزه برای شنیدن پاسخ آنها بی‌نتیجه بوده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*