اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214212
تاریخ انتشار: 1397/05/25 23:44
این حزب جدید فردا در جلسه‌ کنگره، اعضای شورای مرکزی خود را انتخاب خواهد کرد. «پارس» با پیگیری‌هایی که انجام داد از نام رسمی حزب جدید که قرار است به‌عنوان تشکل اعتدالی فعالیت خود را آغاز کند رونمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از پارس نیوز، تشکیل حزب رهروان ولایت (یاران علی لاریجانی) قبل از انتخابات مجلس دهم کلید خورده بود اما به دلیل ائتلاف اعتدال‌گرایان با اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 94، شکل‌گیری این حزب جدید در عرصه سیاسی به تاخیر افتاد.

پس از تشکیل مجلس دهم و پیروزی فهرست امید در تهران، نیروی‌های نزدیک به لاریجانی راه و مسیر خود را در پارلمان با اصلاح‌طلبان جدا و فراکسیونی به نام «مستقلین» و به ریاست کاظم جلالی تشکیل دادند.

انشعاب نیروهای اعتدال‌گرا با اصلاح‌طلبان در مجلس بویژه در زمان انتخاب رئیس مجلس در سال اول برای اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید سنگین تمام شد از این رو تعدادی از احزاب و کنش‌گران اصلاح‌طلب خواهان عدم ائتلاف با آن‌ها در انتخابات سال 98 شدند؛ عارف، رئیس فراکسیون امید، هم که دل پری از عملکرد یاران لاریجانی در مجلس داشت ابراز امیدواری کرد: «اگر فضا در انتخابات آینده فراهم شود، اصلاح طلبان بدون ائتلاف، لیست کامل ارائه خواهند داد».

موضع‌گیری او با استقبال بخشی از اصلاح‌طلبان مواجه شد، سید حسن رسولی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، به «پارس» گفته بود: «اگر فضا فراهم و کاندیداهای اصلاح طلب تائید صلاحیت شوند که امیدواریم این اتفاق هم رخ دهد اصلاح طلبان دیگر در انتخابات ائتلاف نخواهند کرد».

استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده منجر به اهتمام یاران لاریجانی برای اعلام موجودیت حزب جدید در جغرافیای سیاسی کشور شد به همین جهت پس از چند سال بحث و بررسی و رایزنی، بهروز نعمتی، عضو فراکسیون مستقلین، خبر از تشکیل این حزب داد و در عین حال گفت: «قطعا نام آن«رهروان»نخواهد بود».

نکته قابل توجه آنکه، کاظم جلالی از نیروهای تاثیرگذار پارلمان که به عنوان بال راست رئیس مجلس هم شناخته می‌شود هفته جاری در نشست خبری که در ساختمان مرکز پروژهش‌های مجلس واقع در میدان نیاوران برگزار شد، حضور خود در این حزب را رد کرد، این در حالی است که نعمتی گفته بود: «با او پیرامون حزب صحبت کرده بودیم اما نمی‌دانیم چرا چنین موضعی اتخاذ کرده است».

این حزب جدید فردا در جلسه‌ای اعضای شورای مرکزی خود را انتخاب خواهد کرد اما هنوز نام رسمی آن اعلام نشده است. «پارس» با پیگیری‌هایی که انجام داد از نام رسمی حزب جدید که قرار است به‌عنوان تشکل اعتدالی فعالیت خود را آغاز کند رونمایی می‌کند. نام این حزب؛ «رفاه ملت ایران» است و برخی از اعضای فعلی فراکسیون مستقلین و رهروان در مجلس دهم در آن حضور دارند.

شهاب الدین صدر، نماینده ادوار مجلس، هم از چهره‌های شاخص این حزب محسوب می‌شود. او در جریان برگزاری کنگره که فردا (پنج شنبه) در ایوان شمس برگزار می‌شود فعال بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*