اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214229
تاریخ انتشار: 1397/05/27 02:14
جمشید مشایخی که سابقه طولانی همکاری با عزت‌الله انتظامی را دارد به خاطرات زمان آشنایی با این بازیگر اشاره کرد و گفت: اگر حرفی در حین عصبانیت گفته، قصدش بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است.

جمشید مشایخی که سابقه طولانی همکاری با عزت‌الله انتظامی را دارد به خاطرات زمان آشنایی با این بازیگر اشاره کرد و گفت: اگر حرفی در حین عصبانیت گفته، قصدش بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است.

جمشید مشایخی و مرحوم عزت‌الله انتظامی از سال‌ها پیش در دهه ۴۰ همکاری‌های مشترک‌شان را درعرصه تئاتر آغاز کردند و در ادامه در بسیاری از ساخته‌های سینمایی مرحوم علی حاتمی، در کنار هم به نقش‌آفرینی پرداختند.

جمشید مشایخی این روز‌ها در بیمارستان بستری است و دوران نقاهتش را می‌گذراند. با این‌حال او که از فوت همکار و دوست قدیمی‌اش بسیار غمگین شده است، در گفتگو با خبرآنلاین از سابقه آشنایی و همکاری‌اش با عزت‌الله انتظامی گفت.

جمشید مشایخی که صدای کم‌رمق‌اش خبر از ضعف جسمانی او می‌داد، درباره درگذشت عزت‌الله انتظامی گفت: «من تسلیت عرض می‌کنم درگذشت ایشان را که از همکار‌های قدیمی من بودند.»

این بازیگر پیشکسوت درباره همکاری‌های قدیمی‌اش با مرحوم انتظامی بیان کرد: «ما از سال ۱۳۴۳ که ایشان به اداره هنر‌های دراماتیک آمد با هم دوست شدیم و خیلی همکاری‌های زیادی در طول سال‌ها با هم داشتیم. من از بقیه هنرمندان اداره هنر‌های دراماتیک که بعد‌ها اسمش عوض شد و به اداره تئاتر تغییر پیدا کرد، سابقه بیشتری داشتم و زودتر از همه آن‌ها به استخدام آنجا درآمده بودم. به همین خاطر همه دوستانم را می‌شناختم.»

مشایخی ادامه داد: «رفاقت ما دیرینه بود، کار‌های زیادی با هم کردیم، ما تعدادمان زیاد نبود، علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی و من. ما همه‌مان با هم رفیق بودیم.»

او درباره حاشیه‌هایی که درباره دلخوری و کدروتش با مرحوم انتظامی پیش آمده بود هم توضیح داد: «حالا که شما این مسئله را مطرح کردید، می‌خواهم صادقانه مسئله‌ای را بگویم، من در زندگی‌ام از حسادت و کینه متنفر بودم، من نسبت به همه همکاران و دوستانم که از سال‌ها قبل با هم همکار بودیم، شناخت داشتم، اگر هم حرفی در حین عصبانیت گفتم قصدم بی‌حرمتی به کسی در جمع نبوده است. من عاشق همه همکارانم و جوان‌های امروز سینما هستم و آرزو دارم همه‌شان موفق شوند.»

بازیگر «کمال‌الملک» افزود: «من بار‌ها گفتم اولین کار بازیگری‌ام را با آقای علی نصیریان شروع کردم. ایشان به عنوان کارگردان و من به عنوان بازیگر. می‌خواهم این را به شما بگویم که این مسائل برای من نه تنها ننگ نیست، بلکه افتخار است که در کنار دوست و همکار قدیمی‌ام حضور داشته باشم. من هیچ وقت از این مسائل ناراحتی ندارم و همیشه هم می‌گویم هنرمند خاک پای مردم کشورش هست.»

این بازیگر پیشکسوت در پایان درباره شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی‌اش نیز گفت: «خدا را شکر این روز‌ها کمی حالم بهتر است.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*