اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214324
تاریخ انتشار: 1397/06/01 12:59
ائتلاف ها در عراق از کمترین میزان پایداری برخورداند و بسیاری از آنها احزابی را در میان خود دارند که از ائتلاف‌های اولیه جدا شده‌اند. به عنوان مثال، همین حالا حیدر عبادی با از دست دادن گروه‌هایی چون جنبش عطا، حزب الفضیله و همچنین الحزب الاسلامی، حدود ۳۰ کرسی خود را از دست داده است

عصرجهان-ائتلاف‌ها و تشکیل جلسات در عراق ادامه دارد، اما آنچه از درون این نشست‌ها بیرون نمی‌آید، تعیین تکلیف دولت آتی این کشور است.

یکشنبه شب ۱۹ اوت بود که نشست مهمی با حضور سران گروه‌های سیاسی عراق یعنی سائرون مقتدی صدر، النصر حیدر عبادی، الحکمه عمار حکیم و البته الوطنیه ایاد علاوی، در هتل بابل بغداد برگزار شد.

نشستی که قرار بود تحولی عظیم در عرصه معادلات سیاسی عراق ایجاد کند، اما همچنان گره‌های کور ماجرا را حفظ کرد.

برای تشکیل دولت، باید ۱۶۶ کرسی از پارلمان عراق فراکسیونی تشکیل دهند تا نخست وزیر انتخاب شود. اما کسانی که در جلسه مهم هتل بابل حضور داشتند، در بهترین حالت ۱۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان را نمایندگی می‌کردند.

#نتایج انتخابات چه می‌گوید؟

اما بگذارید مروری بر نتایج نهایی انتخابات عراق بیندازیم. نتایجی که بازشماری دوباره آرا مورد تایید قرار گرفت.

*سائرون به رهبری مقتدی صدر ۵۴ کرسی

*الفتح به رهبری هادی عامری (حشد الشعبی) ۴۷ کرسی

*النصر به رهبری حیدر عبادی ۴۲ کرسی

*دولت قانون به رهبری نوری مالکی ۲۵ کرسی

*حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی ۲۵ کرسی

*ائتلاف الوطنیه وابسته به ایاد علاوی،‌ ۲۱ کرسی

*جریان الحکمة، وابسته به عمار حکیم ۱۹ کرسی

*اتحادیه میهنی کردستان عراق، نزدیک به خانواده جلال طالبانی ۱۸ کرسی

اگر بر اساس این میزان آرا نشست هتل بابل را تحلیل کنیم، ائتلاف سائرون (۵۴کرسی)، النصر (۴۲ کرسی) الحکمه (۱۹ کرسی) و بالاخره الوطنیه (۲۱ کرسی) که در مجموع ۱۳۷ کرسی را به خود اختصاص می‌دهند، اما مسئله آنجاست که ائتلاف‌ها در عراق از کمترین میزان پایداری برخورداند و بسیاری از آنها احزابی را در میان خود دارند که از ائتلاف‌های اولیه جدا شده‌اند. به عنوان مثال، همین حالا حیدر عبادی با از دست دادن گروه‌هایی چون جنبش عطا، حزب الفضیله و همچنین الحزب الاسلامی، حدود ۳۰ کرسی خود را از دست داده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*