اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214339
تاریخ انتشار: 1397/06/02 19:54
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کسر قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان که در انتخابات آینده پای صندوق رأی می‌روند همان ۱۶ میلیونی هستند که در سطح کشور و در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به آقای رئیسی رأی دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از اعتمادآنلاین، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم و گلایه‌های مردم از عملکرد اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر فضای موجود ادامه پیدا کند وتا انتخابات مجلس یازدهم تغییر و تحول خاصی به وجود نیاید بلایی که بر سر اصولگرایان در سال 94 آمد این باربر سر اصلاح‌طلبان خواهد آمد، به گفت: در انتخابات مجلس یازدهم بخش قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان بالقوه اصلاح‌طلبان با کمال تأسف در انتخابات شرکت نخواهند کرد و به صندوق رأی وزارت کشور پشت می‌کنند. بحث بر سر این نیست که این کار غلط است یا نادرست و من معتقدم این اقدام نادرستی است اما با توجه به شرایط فعلی، آن بدنه اجتماعی‌ای هم که ممکن است اگر به‌پای صندوق برود به اصلاح‌طلبان رأی خواهندد داد،‌ پای صندوق نمی‌رود. بنابراین نامزدهای اصولگرایان اعم از تندرو، کندرو و میانه‌رو در تهران و سایر استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه بزرگ با آرای خیلی کمی وارد مجلس یازدهم خواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب استقبال مردم از گروه‌های تحول‌خواه را منتفی دانست و گفت: من چیزی به‌عنوان تحول‌خواه نمی‌شناسم و اعتقاد ندارم که گروهی به‌عنوان تحول‌خواه وجود دارد. چیزی که برای من ازنظر جامعه‌شناسی سیاسی وجود دارد این است که آیا قشر تحصیل‌کرده و طبقه متوسط و بالای متوسط یعنی ساکنین خیابان انقلاب به بالا در تهران در انتخابات شرکت خواهند کرد یا خیر؟ و پاسخ من این است که در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

زیباکلام تاکید کرد: بلای عظیمی که آقای روحانی ظرف یک سال گذشته بر سر 24 میلیونی که به ایشان رأی دادند، آورد و همچنین عملکرد بی‌جان و بی‌رمق مجلس دهم به‌خصوص فراکسیون امید وضعیتی را به وجود آورده که من نمی‌توانم مانند سال 94 و 29 اردیبهشت 96 به مردم نگاه کنم و بگویم که پای صندوق بیایید. البته خودم قطعاً پای صندوق رأی می‌روم.

او گفت: "کسانیکه می‌گویند اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا" اساساً هیچ اعتقادی به صندوق رأی ندارند. این افراد هیچ امیدی به اینکه این نظام قابل اصلاح باشد، ندارند. بسیاری از این گروه حتی در انتخابات 94 و 96 هم به‌پای صندوق رأی نیامدند و این نگاهشان ظرف یک سال اخیر قوی‌تر هم شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: نیروی سومی وجود ندارد و کسر قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان که در انتخابات آینده پای صندوق رأی می‌روند همان 16 میلیونی هستند که در سطح کشور و در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به آقای رئیسی رأی دادند. بنابراین با یک درصد خیلی پایین‌تری از مشارکت‌کنندگان مجلس یازدهم تشکیل خواهد شد و این مجلس چیزی شبیه به مجلس هفتم، هشتم و نهم خواهد بود. من امیدوارم که حداقل اصولگرایان میانه‌رو و معتدل در مجلس یازدهم اکثریت را پیدا کنند و اقلیت تندروی جبهه پایداری به مجلس راه پیدا نکنند؛ چون به‌واقع در این شرایط آینده نظام آدم را به فکر فرومی‌برد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*