اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214406
تاریخ انتشار: 1397/06/07 17:28
شاید روحانی نخواست در دوره فشار خارجی، همه مسائل را بیان کند.

صادقی نماینده تهران، پاسخ های روحانی به سوالات مجلس را قانع کننده ندانست و گفت این پاسخ ها شفافیت نداشت.
 محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور به خبرنگار عصرایران گفت: صحبت های آقای روحانی نه طیف اصولگرا و نه طیف اصلاح طلب، هیچکدام را قانع نکرد. بیانات رئیس جمهور چه در بعد مربوط به ضعف های دولت و چه در بعد عوامل خارج از دولت، مجلس را قانع نکرد.
وی اظهار داشت: اگر خوش بینانه به موضوع نگاه کنیم شاید آقای روحانی نخواستند در دوره ای که ما تحت فشارهای خارجی هستیم همه مسائل را بیان کنند و با در نظر گرفتن مصالح ملی محافظه کارانه سخن گفتند.

صادقی نماینده تهران: جواب روحانی به مجلس، اصلاح طلب و اصولگرا را قانع نکرد/ شاید روحانی نخواست در دوره تحت فشار خارجی، همه مسائل را بیان کند

این نماینده اصلاح طلب با بیان اینکه سخنان روحانی شفافیت لازم را نداشت؛ بیان کرد: رئیس جمهور می توانست با در نظر گرفتن منافع ملی با شفافیت مطالب را بیان کند.
وی ادامه داد: آقای روحانی به صورت تلویحی موانع و مشکلات را بیان کرد. مثلا در مورد مسائل بانکی به لوایح چهارگانه برای تصویب (FATF) اشاره کردند ولی صحبت هایش شفافیت لازم را نداشت و گویا نخواست توپ را در زمین مجلس بیندازد در حالی که بهتر بود در این مورد ضمن اینکه از ضعف های دولت فرار نکند به موانع بیرونی نیز می پرداخت.
صادقی بیان کرد: رئیس جمهوری سعی کرد از ضعف های دولت بدون اینکه به تهدیدهای بیرونی و موانع بپردازد سخن بگوید که این پاسخ ها قانع کننده نبود.
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت دوازدهم یک راهبرد روشن اقتصادی ندارد. شاید بخش قابل توجهی از نداشتن راهبرد به هویت دولت برمی گردد که دولت هویت شفافی ندارد. اعتدال هنوز بعد از ۵ سال تعریف روشنی پیدا نکرده است. هویت اعتدالی که هویتی غیرشفاف و مبهم است در همه عرصه ها گریبانگیر دولت شده است.
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: رئیس جمهوری باید اعلام می کرد که سهم خودش در عواملی که باعث ایجاد اقتصاد متمرکز دولتی رانتی غیر رقابتی توام با عدم شفافیت شده چه مقدار است که اگر اینگونه عمل می کردند به صورت تلویحی سهم عوامل دیگر را نیز تعیین می کردند.
وی گفت: رئیس جمهور سعی کرد فقط آمار و ارقام ارائه دهد در حالی که مردم در زندگی واقعی شان این آمار و ارقام را مشاهده می کنند.
صادقی تاکید کرد: سوال کنندگان هوشمندانه سوالات خود را طراحی کردند و هوشمندانه نیز بیان کردند و وارد حاشیه ها نشدند که این کارشان قابل تحسین است چرا که با همین کارشان باعث شدند رئیس جمهور نیز وارد حاشیه ها نشود.
وی خاطر نشان کرد: افکار عمومی انتظار داشت که رئیس جمهور به صورت شفاف تر مسائل را بیان کند ولی این کار را انجام نداد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*