اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214448
تاریخ انتشار: 1397/06/09 16:42
مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: اکثریت انتصابات مثل فرماندای چرام، فرماندار بهمئی بخشدار چاروسا و ... انتصاب نماینده نیستد بلکه منصوب به دولت وهمسو بادولت هستند

عصرجهان-نشست هم‌اندیشی جوانان اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ با مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سالن اتاق اصناف دهدشت برگزار شد تا آنها نیز حرف‌های خود را با این مقام سیاسی زده باشند.
بنا بر این گزارش، در این نشست برخی از جوانان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف بیان کردند.
شهریار جمالی دبیر این نشست با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه بیان مطالبات جوانان از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد بود، اظهار کرد: از مسوولان انتظار می‌رود که به جوانان توجه ویژه‌ای داشته باشند.


وعده‌هایی که محقق نمی شوند
احمد صناعی از جوانان اصلاح‌طلب دیشموک با گلایه از مسوولان که توجه به سخنان جوانان ندارند، اظهار کرد: جلساتی با معاونین استاندار در یاسوج برگزار کردیم و مسوولان وعده‌ها و قول‌هایی دارند که تاکنون هیچ کدام از آن مطالبات برآورده نشد.
وی خطاب به مدیرکل سیاسی استاندار، گفت: سلام ما را به آقای فیلی معاون عمرانی استاندار برسانید و بگویید بحث اشتغال جوانان به کجا رسید و همچنین به آقای دکتر نظری بفرمایید برخورد با مدیران دو نبش کهگیلویه چه شد و در کدام یک از انتصابات با جوانان مشورت کردید و کدام نیروی جوان را مورد حمایت قرار دادید.
همان بهتر که حرف نزنیم
این جوان اصلاح‌طلب بیان کرد: اگر قرار است که جلسات بی‌نتیجه باشد و حرف‌های ما هم به جایی نرسد، همان بهتر که حرف نزنیم و سکوت کنیم.
صناعی در ادامه با انتقاد از برخی مدیران، اظهار داشت: بعضی از مدیران جرأت بیان خدمات دولت تدبیر و امید را ندارند و اینچنین مدیری که شهامت گفتن خدمات دولت را ندارد، کنار بگذارید.
وی قوم‌گرایی را آفت بزرگ کهگیلویه خواند و گفت: جوانان باید تغییر رویه بدهند و منافع جریان را بر منافع قومی و قبیله‌ای ترجیح دهند و بنا بر این ما از مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که با مدیران قوم گرا برخورد کنید.
این جوان دیشموکی در ادامه بیان کرد: 90 درصد مدیران شورای اداری دیشموک مخالف سیاست‌های دولتی است تا جایی که این مدیران ضمن گرفتن امتیازات مدیریتی از زدن عکس رئیس جمهور در اتاق محل خود ابا دارند.
وی در ادامه گریزی هم به سخنان کامرانی کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس زد و گفت: حرف کامرانی که همه مردم ر ادعوت به حمایت از دولت کرد، حرف همه اصلاح طلبان دیشموک است.
جلسه آقای مدیرکل با افراد خاص در لنده
مجتبی محمدی یکی دیگر از جوانان اصلاح طلب شهرستان لنده با انتقاد از قوم‌گرایی برخی از چهره‌های سیاسی و مدیران، اظهار داشت: چرا دوستان سیاسی و بعضی از مدیران دست از قوم گرایی بر نمی‌دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه قوم گرایی آفتی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است، به استخدام‌های علوم پزشکی گریزی زد و بیان کرد: ۷۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی استخدام شده‌اند که عمدتاً مخالفان دولت و همسو با نماینده هستند.
محمدی گفت: هنگام عمل و کار در جریانات سیاسی جوانان جلودار هستند، اما وقت گرفتن پست و تقسیم غنائم جوانان هیچ کاره هستند و مسوولان هم توجهی به آنان ندارند.
این جوانان از مدیرکل سیاسی خواست تا در باره جلسه‌اش با افراد خاص در شهرستان لنده توضیحاتی دهد و افزود: من نسبت به آقای لاهوتی و منطقیان احترام دارم، اما وابسته به هیچ طیفی نیستم واز نخبه کشی بیزارم.
وی در ادامه خطاب به آقای منطقیان و لاهوتی بیان کرد: آقای منطقیان اگر زمان خادمی دوره خوبی بود و سکوت کردید به سکوتتان ادامه دهید و آقای دکتر لاهوتی اگر زمان خادمی بیانیه دادید و جلسه گذاشتید به بیانیه و جلساتتان ادامه دهید چون ما جوانان مطالبه داریم.
کورش فتحی رئیس ستاد جوانان روحانی نیز در این جلسه کهگیلویه گفت: آقای پرواز می دانیم شما محدودیت‌هایی دارید ولی معاونین استاندار قول‌هایی دادند که به جزء یک مورد که برگشت شما بود، هیچکدام عملی نشد.
وی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر مسوولان کهگیلویه و استان مخالف دولت هستند انتظار داریم دراین رابطه تدبیری بیندیشید.
فتحی با انتقاد از مدیرکل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، افزود: این مدیران در ۸ سال احمدی نژاد مدیر بودند والان هم سکان دار هستند چرا از همفکران ما استفاده نمی‌شود.
گچساران و یاسوج تاجگردون و زارع دارد
مرتضی فضلی زاده از جوانان اصلاح طلب شهرستان چرام نیز به بیکاری جوانان گریزی زد و گفت: مسوولان در خصوص بیکاری جوانان پاسخگو باشند.
وی در ادامه افزود: آقای استاندار در بیانات‌شان گفته بودند که نیروهی خارج از حوزه وزارت کشور به محل خدمت برگردند ولی در فرمانداری‌ها اینطور عمل نشد و انتظار داریم شما شفاف سازی کنید.
وی گفت: فرزندان گچساران و یاسوج تاجگردون و زارع را دارند، اما فرزندان کهگیلویه چه کسی ر ادارند. انتظار داریم به فرزندان کهگیلویه توجه شود.
مدیران دو نبش
آزادخانی از شهرستان بهمئی نیز به موضوع برخورد با مدیران دو نبش اشاره کرد و گفت: فرماندار بهمئی به دنبال مقابله با مدیران دو نبش هست، اما مدیران کل همکاری با وی ندارند.
وی ادامه داد: مدیران بعد از گرفتن حکم مسوولیت به جای تعامل؛ با نمایندگان همسو می‌شوند و این در حالی است که اصل تفکیک قوا را رعایت نمی‌کنند و اگر قرار بود تفکرات نماینده عملی شود، چرا ما برای این جریان هزینه دادیم.
خانی تصریح کرد: ما هزینه دادیم که مدیران همسو انتخاب شوند نه اینکه مدیران حامی نماینده انتخاب کنیم و مطمئن هستم بیشتر مدیران بهمئی ۵ نفر از جوانان همسو با دولت را هم نمی‌شناسند.
بزرگان جریان اصلاحات به جای پرورش نیرو، نوچه پروری می کنند
خانم هاشمی از زنان اصلاح‌طلب نیز در این جلسه گفت: بزرگان جریان اصلاحات به جای پرورش نیرو به نوچه پروری می‌پردازند امیدوارم شما برای مقابله با این پدیده شوم اقدامی انجام دهید.
کریمی را در چهار سال گذشته ندیدیم
فرشید عزیزی از جوانان اصلاح‌طلب کهگیلویه اظهار داشت: درسال ۸۸ با کرامت کریمی در یک تیم کار می‌کردیم ولی در زمان تصدی وی به عنوان مدیرکل سیاسی حتی یکبار با ایشان ملاقات نکردم.
عزیزی ادامه داد: دلیل عدم موفقیت اصلاخ طلبان این است که ما سوار بر ماشین مردم هستیم وحکومت متعلق به اصولگرایان است.
وی بیان کرد: در ۴ سال گذشته یک بار مدیرکل سیاسی با جوانان نشستی نداشته ولی با آمدن آقای پرواز وهمکاری آقای جمالی چنین نشست‌هایی برگزار می‌شود.
 
چرا کامرانی دلیل رأی نیاوردنش را آسیب شناسی نمی کند
بیژن آزادوار یکی از جوانان حاضر در این نشست به انتقاد از جریان سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ پرداخت و گفت: سخنان خود را تند شروع کرد وچنین گفت: امروز من جوان جایگاهی ندارم و این در حالی است که مسوولان با رأی من اکنون این جایگاه‌ها را دارند.
آزادوار افزود: خیانت‌هایی که به جوانان حوزه کهگیلویه شده است از سوی برخی مدیران و بزرگان سیاسی حتی در جنگ جهانی دوم صورت نگرفت.
وی گفت: برایم عار است که بگویم اصلاح طلب هستم، کدام اصلاح طلب، همان‌هایی که ۴۰ سال در کهگیلویه نتیجه‌ای نگرفته‌اند چه کسی به مرام نامه پایبند بوده است.
این جوان اصلاح طلب ادامه داد: همواره می گویند، اعتدال. آیا معنی اعتدال این است که کسی که روزی مقابل من و همفکر من بود، الان سمت بگیرد واین قابل هضم نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشتد: کامرانی رای نیاورد ولی هیچوقت نیامد و آسیب شناسی کند دلیل اینکه رای نیاورد چه بود وشک نکنید بازم نتیجه‌ای نمی‌گیرد چون دنبال جریان شناسی و آسیب شناسی نیست.
پاسخ‌های آقای مدیرکل
سیدعلی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اینجا برای سخنرانی نیآمده‌ام، بلکه آمدم که شنونده باشم و خوشحال شدم که برای شنیدن حرف‌های شما در اینجا حضور دارم.
پرواز خطاب به سخنان جوان لنده‌ای، گفت: آقای محمدی تذکر خوبی دادید ولی در جواب شما باید بگویم که من در لنده خدمت آقای ضربی، در دهدشت خدمت آقای خسروی ودر چرام خدمت آقای قبادی رفتم و پاسخ حقیر همین است وهیچ پاسخ دیگری ندارم.
وی افزود: امیدواریم این جلسه آخر نباشد و همیشه آمادگی دارم حرف‌های جوانان را بشنوم و در حد امکان پاسخگوی مطالبات جوانان باشم.
مدیرکل سیاسی وانتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: حضورم دراین پست جدید محصول مطالبه گری جوانان است و وانتظار داریم مطالبه گری تان راجدی بگیرید.
پرواز گفت: برای آمدن به کسی آویزان نشدم و برای ماندن هم آویزان نخواهم نشد وهمیشه آمادگی برای برگشت دارم.
وی افزود: کمک کنیم یک فرماندار و یک بخشدار همسو با دولت معرفی، و ما و شما از آنها مطالبه گری، و نیروهای همسو با دولت معرفی کنیم.
پرواز در پاسخ به دیگر سوالی گفت: به فرماندارها تاکید کردیم عزل و نصب‌ها فقط با همکاری با آنها ها امکان پذیر باشد چون فرماندار نماینده عالی دولت است.
وی افزود: اگر بخواهیم جامعه را اصلاح کنیم اساسی‌ترین جایی که باید اصلاح شود فرهنگ آن جامعه است اگر فرهنگ اصلاح شد سیاست و اقتصاد اصلاح می‌شود.
مدیرکل سیاسی استانداری گفت: به مبانی اصلاح طلبی باور مندم.
 پرواز خاطرنشان کرد: هرکجا گفتار ضعیف و رفتار سخیف دیدید ربطی به اصلاحات ندارد چون اصلاحات یک نام نیست بلکه یک مرام است.
وی بیان کرد: شجاعانه از اصلاح طلبی دفاع کنید چون اعتقادم بر این است اصلاحات بیشترین نزدیکی را با قانون اساسی ما دارد.
پرواز سخان خود را اینطور پیش برد و گفت: من افتخار می‌کنم اصلاح طلب هستم و آمادگی دارم که از اصلاح طلبی دفاع کنم وشما کمک کنید که درعمل هم براساس مبانی اصلاح طلبی عمل کنم.
وی درادامه از نقدهای جدی به دولت به احمدی نژاد سخن گفت و افزود: نگاه‌های قومیتی منطقه‌ای طیفی مانع پیشرفت وتوسعه هستند هر وقت باهم باشیم موفق می‌شویم.
وی اظهار کرد: نمایندگان در انتصاب‌ها دخیل هستند ولی به‌طور کامل انتصاب‌ها برای نماینده نیست.
پرواز با بیان اینکه انتصاب من حاصل مطالبات جوانان است، بیان کرد: در شناسنامه سیاسی من نکته سیاهی نیست اگر دیدید بگوید.
وی بابیان اینکه برخی از مدیران نباید مدیر نماینده باشند، بیان کرد: اکثریت انتصابات مثل فرماندای چرام، فرماندار بهمئی بخشدار چاروسا و ... انتصاب نماینده نیستد بلکه منصوب به دولت وهمسو بادولت هستند.
وی گفتک قبول داریم نابسامانی‌هایی هست که با کمک شماها این نابسامانی‌ها رفع خواهد شد.
پرواز در  پاسخ به سووالی گفت: قانونی تصویب شد برای برگشت نیروهای غیره وزارت کشوری که شامل فرماندار نبوده و فقط شامل معاون فرماندارها، بخشدارها و کارکنان فرمانداری بوده است و استاندار هم طبق این قانون عمل کرد.

برچسب ها:
شهریار جمالی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


من انقلابیم
|
Iran
|
1397/06/10 07:42
  +1

  -0
پاسخ
آزاد خانی جریانی به نام اصلاح طلب در بهمئی وجود ندارد چون همتون ترسو هستین

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*