اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2244
تاریخ انتشار: 1393/07/10 00:05
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
ناصر صالحی‌نسب اظهار داشت: رودخانه کارون نماد پرچم‌گونه استان خوزستان است و انتقال رودخانه برای اهداف صنعتی، زمینه اشتغال همچون کشاورزی را از بین می‌برد.

 ناصر صالحی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار داشت: رودخانه کارون نماد پرچم‌گونه استان خوزستان است و انتقال رودخانه برای اهداف صنعتی، زمینه اشتغال همچون کشاورزی را از بین می‌برد.

وی افزود: به خطر نینداختن منافع خوزستان از ‌شرط‌های گذاشته شده مؤسسه‌های بین‌المللی یونسکو در بحث انتقال آب کارون است.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی ادامه داد: کشاورزی، آب شرب، مسائل زیست محیطی از جمله تالاب‌های حورالعظیم هویزه و تالاب شادگان که در حوزه کرخه هستند و با انتقال غیرضروری رودخانه کارون علاوه بر به خطر افتادن نابود می‌شوند که این برخلاف قوانین بین‌المللی است.

نماینده مردم دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ریاست جمهوری با سفر به خوزستان و بازدید از تالاب و منافع استان که در صورت نبود کارون از بین خواهند رفت و دستور توقف کامل انتقال رودخانه شد که باید پایبند دستور خود باشد.

وی اضافه کرد: وزیر نیرو با سفر به خوزستان و بازدید از منابع استان، تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

صالحی‌نسب افزود: وزیر نیرو و رئیس جمهور باید پایبند حقوق انسانی، اخلاقی و بین‌المللی باشند و تصمیماتی که آن دو در آینده می‌گیرند نباید به سود یک طرف و ضرر طرف دیگر باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی ادامه داد‌: اصفهان یک استان صنعتی است و دلیلی ندارد انتقال آب کارون نابودی معیشت مردم خوزستان را به‌منظور ارتقای کشت و صنعت آن استان رقم بزند و این امر واضح است که با پیشرفت کشت و صنعت اصفهان، منابع و زمینه‌های خوزستان نابود می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: از اجرای دستور انتقال تا به حال 75 میلیون متر مکعب آب به اصفهان منتقل شد که آن هم با هدف پیشرفت کشت و صنعت در اصفهان بوده است.
www.farsnews.com



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*