اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224582
تاریخ انتشار: 1397/06/17 20:14
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شش فروند موشک زمین به زمین، مقر تروریست‌های حزب دموکرات کردستان را هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از اعضای این گروه‌ها از جمله سرکردگان آنها شد.

عصرجهان-نیروهای سپاه پاسداران در واکنش به تحرکات گروه‌های تروریستی تجزیه طلب، از بامداد امروز شنبە (17 شهریور)، مواضع نظامی گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران و گروهک تروریستی حزب دموکرات را در نزدیکی شهر کویە واقع در 180 کیلومتری محل شلیک و 66 کیلومتری مرز ایران و عراق هدف قرار دادەاند و موشک‌های شلیک شده به این مواضع نیز در امتداد این حملات بوده است.


صبح امروز تصاویری در فضای منتشر شد که حکایت از شلیک شش موشک از پایگاهی در نزدیکی ارومیه داشت. در ابتدا این تصور وجود داشت که پدافند هوایی ارومیه فعال شده اما با توجه به آنکه موشک‌ها در امتداد هم شلیک نشده بودند و به موازات هم خط سیری در آسمان شکل داده بودند، برخی کارشناسان درباره اینکه موشک‌ها از نوع پدافندی باشند، دچار تردید بود و در نهایت مشخص شد، موشک‌ها آفندی بوده و به اهداف تروریستی شلیک شده بوده است.

محل برخورد یکی از موشک‌های سپاه پاسداران

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به تحرکات گروه‌های تروریستی تجزیه طلب و حملات به مرزبانان کشورمان که به شهادت شماری از ایشان منجر شده بود، از بامداد امروز شنبە (17 شهریور)، مواضع نظامی گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران و گروه تروریستی حزب دموکرات را در نزدیکی شهر کویە واقع در 180 کیلومتری محل شلیک و 66 کیلومتری مرز ایران و عراق هدف قرار دادەاند و موشک‌های شلیک شده به این مواضع نیز در امتداد این حملات بوده است.
آن‌گونه که منابع خبری وابسته به گروه‌های تروریستی ادعا کرده‌اند، در جریان این حمله موشکی دست کم 11 تروریست کشته و 35 تن زخمی شده‌اند که سرکردگان این گروهک‌های تروریستی نیز جزو زخمی‌ها هستند. این حملات همزمان با برگزاری جلسه مسئولان این گروهک انجام شده است.
پیش از این خانواده شهدای ترور کردستان و قربانیان تروریسم و افراطی‌گری در بیانیه‌ای از مسئولین قضایی و حافظان امنیت و تمامیت ارضی کشور درخواست کرده بودند با قاطعیت و صلابت با هر گونه حضور تروریست‌های تجزیه‌طلب و خشونت‌طلبی که هدف‌شان آسیب رساندن به شهروندان کرد ایرانی است مقابله کنند. تیرماه گذشته، تروریست‌ها با حمله به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات، تعداد 10 تن از رزمندگان اسلام را به شهادت رسانده بودند.
منابع خبر اعلام کرده‌اند پس از این عملیات موشکی، جنگنده‌های اف 5 نیز در منطقه مورد نظر پرواز کرده‌اند و برخی منابع از پرواز پهپادها برای ثبت عملیات سخن به میان آورده‌اند اما منابع رسمی این دو رویداد را هنوز تایید نکرده‌اند.

خالدعزیزی دبیرکل سابق دمکرات کردستان مجروح شد. مصطفی مولودی دبیر کل حزب دمکرات کردستان (حدک) نیز در بین زخمی شدگان می باشد/ رجانیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*