اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224606
تاریخ انتشار: 1397/06/19 00:49
.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از یورونیوز، دو بلوک راست و چپ در انتخابات پارلمانی سوئد رقابت شانه به شانه ای دارند. اتئلاف راست میانه که احزاب اپوزیسون را تشکیل می دهد طبق آخرین نتایج با کسب ۴۹.۶ درصد آراء پیشتاز انتخابات است و ائتلاف چپ میانه، متشکل از احزاب سوسیال دمکرات و سبزها که قدرت را در این کشور در دست دارند با ۴۹.۶ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.


«دمکرات های سوئد» برغم پیش بینی های خوش بینانه ۱۹.۲ از آراء را بدست آورده که این مسئله می تواند پیروزی بزرگی برای این حزب مهاجر ستیز و راست افراطی تلقی شود.
آخرین نظرسنجی انجام شده در پای صندوق های رای در سوئد نشان می دهد که جناح راست افراطی در انتخابات پارلمانی این کشور برغم توفیق نسبت به دوره های پیش کمتر از حدی که پیش بینی می شد مورد اقبال قرار گرفته و پس از سوسیال دمکراتها در جایگاه دوم قرار دارد.
خبرگزاری فرانسه با استناد به نظر سنجی منتشر شده توسط شبکه تلویزیونی خصوصی TV۴ دقایقی پیش از عدم اقبال پیش بینی شده رای دهندگان سوئدی به جناح مهاجر ستیز راست افراطی دراین کشور خبر داد و میزان رای کسب شده توسط این تشکل راست افراطی را ۱۶.۳ درصد اعلام کرد.
این درحالیست که نتایج نظرسنجی های تازه نشان می دهد که حزب مهاجر ستیز «دمکرات های سوئد» ۱۹.۲ درصد از آراء را بدست آورده که بر این اساس این تشکل سیاسی پس از ائتلاف چپ حاکم در رتبه دوم قرار می گیرد.
برغم آنکه برخی موسسات نظرسنجی پیش بینی کرده بودند که «دمکرات های سوئد» ۲۵ درصد آراء را در این انتخابات کسب کند اما همین نتیجه نیز حکایت از پیشرفت قابل توجه این حزب راست افراطی دارد، به نحوی که میزان آراء آنها از ۱۲.۹ درصد در دور پیش به ۱۹.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
بدین ترتیب برغم شکست در آنچه خوشبینانه پیش بینی می شد، «دمکرات های سوئد»، حزب مهاجر ستیز و ناسیونالسیت سوئد که در این انتخابات از سوی دیگر احزاب طرد شده بود جهش قابل قبولی در عرصه سیاسی این کشور انجام داده و موفق شدند دو بلوک راست و چپ را از اکثریت بیاندازد.
بر اساس آخرین خبرها سوسیال دمکرات ها در این انتخابات ۲۵.۴ تا ۲۶.۲ درصد از آراء را به خود اختصاص داده و برنده انتخابات لقب گرفته اند.
این درحالیست که ائتلاف چپ میانه در انتخابات چهار سال پیش ۵.۵ امتیاز بیشتر از انتخابات پارلمانی روز یکشنبه کسب کرده بود. پیشتازی سوسیال دمکرات ها در حالی اتفاق می افتد که این جناح سیاسی بدترین نتیجه را در انتخابات یک قرن اخیر این کشور بدست آورده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*