اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224624
تاریخ انتشار: 1397/06/19 19:59
رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در مورد حمله نیروهای آمریکایی به نیروهای نظامی روسیه و ایران در خاک سوریه نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Wall Street Journal، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مورد حمله نیروهای آمریکایی به نیروهای نظامی روسیه و ایران در سوریه در صورت حمله به سوریه، هنوز نمی تواند تصمیم بگیرد.
به گفته این روزنامه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، استفاده از گاز کلر در حمله به آخرین دژ شورشی‌ها در کشور،واقع در استان ادلب را تأیید کرده است. این روزنامه می‌افزاید این ممکن است منجر به مقابله به مثل نیروهای مسلح ایالات متحد شود.
این روزنامه با اشاره به مقامات آمریکایی نامشخص می نویسد: پنتاگون در حال کار بر روی سناریوی نظامی است، اما آقای ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است که دقیقا چه چیزی علت واکنش نظامی خواهد بود و آیا ایالات متحده به نیروهای نظامی روسیه یا ایران که به نیروهای اسد در سوریه کمک می‌کنند،حمله خواهند کرد یا خیر.
مقامات نمی توانند این مطلب را تایید کنند که ایالات متحده در صورتی که از گاز کلر در حملات استفاده شده باشد،متوسل به حملات هوایی خواهد شد. به گفته این روزنامه، به جای اقدام نظامی، واشنگتن می تواند از تحریم های اقتصادی بر علیه مقامات سوریه استفاده کند.
یکی از منابع سطح بالای این روزنامه در کاخ سفید گفته است: ما نگفتیم که ایالات متحده در پاسخ به حملات از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. ما ابزارهای سیاسی و اقتصادی داریم. پاسخ های متفاوتی در صورتی که اسد گام‌هایی فراتر از این بردارد،وجود دارد.
این مقاله یادآور می شود که اگر ایالات متحده تصمیم به حمله به سوریه کند، احتمالا این حمله جاه طلبانه تر از گذشته خواهد بود. بار دیگر ترامپ باید در نظر بگیرد که برای تلاش برای آسیب رساندن بیشتر به نیروهای اسد به اهدافی مانند دفاع هوایی روسیه حمله کند یا خیر.
همچنین در این مطلب به بیانیه دانا وایت، سخنگوی پنتاگون نیز اشاره شده است که: "من درباره برنامه های آمریكا اظهار نظر نخواهم كرد، اما استفاده اسد از سلاح های شیمیایی، سارین و كلر ، بی توجهی به زندگی غیرنظامی ها به طور گسترده ای است و ثبات در منطقه را برهم میزند ".
گفتنی اشت، وزارت دفاع روسیه چند روز پیش هشدار داد آمریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای انجام حملاتی جدید ضد سوریه به بهانه استفاده دولت این کشور از سلاح شیمیایی، آماده می‌کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*