اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224642
تاریخ انتشار: 1397/06/21 02:21
مدیر "انجمن علمی انگلستان":
مدیر "انجمن علمی انگلستان" در صحبت‌های اخیر خود، خطر هوش مصنوعی را بیش از تروریسم ذکر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، مدیر "انجمن علمی انگلستان"(BSA) هشدار داده است که هوش مصنوعی، جهان را با چالشی بزرگتر از تروریسم روبرو می‌کند.

پروفسور "جیم الخلیلی"(Jim Al-Khalili)، فیزیکدان "دانشگاه ساری"(University of Surrey) انگلستان هشدار داد که سرعت گسترش هوش مصنوعی، بیش از حد بالاست و به قدر کافی نیز مدیریت نمی‌شود. هوش مصنوعی می‌تواند جهان را در برابر حمله‌های سایبری آسیب‌پذیر کند و به بیکار شدن نیروهای انسانی بیانجامد.

الخلیلی در جلسه‌ای که در جشنواره علمی انگلستان برگزار شد، گفت: شاید تا دو سال گذشته، فکر می‌کردم چالش‌های بزرگی مانند تروریسم، مقاومت ضدمیکروبی، بیماری‌های واگیردار و فقر، بزرگترین مشکلات پیش روی بشریت هستند اما امروز مطمئنم بزرگترین چالشی که با آن روبه‌رو هستیم، آینده هوش مصنوعی است که می‌تواند مشکلات بزرگتری را ایجاد کند.

نگرانی‌های بسیاری در مورد گسترش هوش مصنوعی و افزایش نابرابری وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که سیستم‌های رباتیک و خودکار، موجی از بیکاری ایجاد کنند و نیروی انسانی را به سوی کارهایی که به مهارت کمتری نیاز دارند، سوق دهند.

الخلیلی ادامه داد: امروز، شاهد سطح بی‌سابقه‌ای از علاقه، سرمایه‌گذاری و پیشرفت فناوری در حوزه هوش مصنوعی هستیم که سرعت رشد بالایی دارد. تحولی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند، به مراتب بیشتر از تحول ایجاد شده با اینترنت است.

وی افزود: اگر مقامات مسئول، اقدامی در این مورد انجام ندهند، این فناوری در حال پیشرفت، در آینده غیرقابل کنترل و غیرقابل تنظیم خواهد بود و در دست شرکت‌های قدرتمند قرار خواهد گرفت.

راهکار الخلیلی این است که هوش مصنوعی، در برنامه تحصیلی مدارس و آموزش‌های عمومی قرار گیرد زیرا در آینده، فناوری می‌تواند شکل جوامع را تغییر دهد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*