اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224650
تاریخ انتشار: 1397/06/21 14:36
سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با موضوع ساماندهی برنامه های سوگواری ایام محرم 10 مصوبه به شرح زیر داشت

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی خوبی زاده گفت: سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی جهت ساماندهی برنامه های سوگواری ایام محرم در شهرستان بهمئی برگزارشد.


علیداد خوبی زاده دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی: با عرض خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه و گرامیداشت و عرض تسلیت ایام سوگواری محرم به قرائت مصوبات جلسه سال 96که به همین مناسبت برگزار گردید پرداخت وهمه دستگاه ها را به اجرای آنها توصیه نمود .

وی سپس به مصوبات جلسه قبل اشاره نمود وگفت :متاسفانه دستگاه های خدمت رسان به ویژه بانکها در جلسات حضور پیدا نمی کنند . با توجه به اینکه در استانه ورود به ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین هستیم ضرورت دارد در این زمینه برنامه ها و هماهنگی های لازم توسط دستگا ه ها و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسمات ایام محرم در این شهرستان و تعامل بین دستگاه ها صورت پذیرد.


حجت الاسلام والمسلمين افروغی امام جمعهورئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی:ابتدا عرض خیرمقدم خدمت همه اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی و مدعوین، در ادامه رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: حضرت رسول اکرم فرمودند (از شهادت امام حسین (ع)حرارتی در قلوب مومنین بوجود می آید که تا قیامت خاموش نمیشود )
وی گفت : در مدت پنجاه سال بعد از رحلت پیامبر مخالفین شیعه کارهای فرهنگی زیادی انجام دادند وتوانستند جامعه را به سمت وسوی اندیشه خود هدایت نمایند .ما باید از محرم استفاده نماییم وبا سرعت بخشیدن به کارهای فرهنگی تاثیر بیشتری بر جامعه بگذاریم چرا که کار فرهنگی سرعت تاثیر گزاری بیشتری دارد مثلا میبینید یک متن ادبی در جهان موج ایجاد میکند وتحولات زیادی را به همراه دارد .
حادثه عاشورا حادثه نیست بلکه یک جریان و دنباله رو غدیر است حضرت زینب پیامبر کربلاست و اگر این حضرت نبود قیام عاشورا گم می شد.


 وی سپس به بحث هیات های مذهبی شهرستان ومراسم ایام محرم پرداخت و گفت : ما نکات زیادی که نیاز بود از جمله(درمورد رعایت بهداشت، بحث اختلاط در مراسم شهر و مداحی و محتوای آنها ، نذورات و....) را در جلسه ای که به هیات های مذهبی داشتیم بیان کردیم .و در مورد وقت اتمام مراسم در شب ساعت 11:30بجز دوشب آخر مشخص کردیم و همه هیات را به رعایت این نکات توصیه نمودیم .
رئیس شورای فرهنگی در ادامه به موضوع مراسم بانوان اشاره کرد و گفت : پنج مکان جهت برگزاری مراسم بانوان در سطح شهر مشخص گردید .
وی استفاده از ظرفیت های داخلی جهت اجرای تعزیه توصیه نمود و دو موضوع در ایام محرم یکی احلی من العسل و دیگری شیر خوارگان را مهم دانستند که اجرای آنها ضروری است .
امام جمعه گفت طلابی جهت تبلیغ به شهرستان فرستاده میشود که انتظار داریم مکان طلابی که جهت تبلیغ به شهرستان فرستاده میشود سازمان تبلیغات تامین نماید .
وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: نماز ظهر عاشورا نماد سازی نشده و باید در این زمینه تلاش نماییم.
در پایان از حضور همه اعضا تقدیر وتشکر نمود


سنایی فرماندار شهرستان بهمئی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن قیام عاشورا و تشکر حضور همه اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی و مدعوین حاضر در این جلسه در ادامه گفت: با توجه به در پیش بودن ایام سوگواری محرم تشکیل این جلسه شورا با موضوع محرم به موقع و ضروری بود .
 اعضای جلسه پیرامون ایام محرم و برگزاری مراسمات در سطح شهرستان به مطالب خوبی اشاره داشتند و از هیات مذهبی فعال در سطح شهر انتظار می رود در جهت کیفی سازی برنامه های خود گام بردارند .
سپس از زحمات شهردار محترم جهت همکاری وتعامل با دیگر دستگاه ها به ویژه تهیه پارچه جهت سیاه پوش کردن شهر تقدیر و از کلیه مدیران خواسته می شود در این ایام سوگواری نهایت همکاری را با هیات مذهبی شهرستان داشته باشند وتوصیه میکنیم که مدیران ادارات نسبت به همه مناسبت ها ارزش گزاری وحضور داشته باشند.
سرگرد پسنده فرمانده سپاه پاسداران شهرستان بهمئی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن قیام عاشورا وایام محرم انقلاب واقتدار آن را ناشی از زنده نگهداشتن فرهنگ ومراسمات ایام محرم وصفر دانست و گفت:باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت گردد و به موضوع تابلوی ابتدای شهر که نقش تاریخی داشت و به نام شهر شهید پرور تغییر کرد اشاره نمود وگفت این تابلو متناسب با فرهنگ این شهر تغییر نام پیدا کرده است.
فرماندهی سپاه ناحیه در مورد مراسمات دهه محرم گفت :هیات های مذهبی سعی نمایند برنامه خود را به دستگاه های امنیتی ارائه بدهند و اعضای هیات ها ی مذهبی جهت تامین امنیت با دستگاه های امنیتی همکاری نمایند .
عبدالستار تقوی شهردار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی ابتدا پیشاپیش فرا رسیدن ایام محرم را تسلیت عرض نموده وبیان داشت که با همکاری سپاه ناحیه وبنیاد شهید وامور ایثارگران بودجه فرهنگی شهرداری را هزینه تمثال مبارک شهدا نمودیم ومبلغ یک ملیون ودویست هزار تومان پارچه وپرچم جهت سیاه پوش کردن شهر تحویل سازمان تبلیغات نمودیم . وی گفت سعی کردیم مکان مراسمات عزاداری را تسطیح و بیس ریزی نماییم.
در ادامه جلسه دیگر اعضا شورا ، دستگاه های مدعو و هیات مذهبی شهرستان به بیان دیدگاه های خود در مورد موضوع جلسه بحث و تبادل نظر داشتند که در پایان به مصوبات ذیل ختم شد.


مصوبات سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی:
1-مقرر گردید هیات های مذهبی برنامه سوگواری خود را به دستگاه های امنیتی ارائه نموده واعضای هیات مذهبی جهت تامین امنیت با دستگا ه های امنیتی همکاری نمایند .
2-مقرر گردید خاتمه مراسم هیات های مذهبی در شب ساعت 11:30بجز شب تاسوعا تا ساعت12وشب آخر استثنا تعیین گردید .
3-مقرر گردید پنج نقطه از شهرشامل 4 حسینیه و حوزه علمیه خواهران را به بخش زنان جهت برپایی مراسم ایام محرم اختصاص داده شود.
4-مقرر گردید سازمان تبلیغات جهت تامین مکان طلابی که جهت تبلیغ به شهرستان فرستاده می شود اقدام نماید .
5-مقرر گردید برای اجرای نمایش گروه تعزیه با هماهنگی اداره فرهنگ وارشاد از هنرمندان شهرستانی استفاده وهزینه آنها بعهده شهرداری میباشد.
6-مقرر گردید هیات های مذهبی برنامه عزاداری شیرخوارگان واحلی من العسل را دربرنامه های خود قرار دهند.
7-مقرر گردید ادارات فضای داخلی و خارجی خود را متناسب با ایام محرم تزئین نمایند.
8-مقرر گردید نیروی انتظامی وسپاه ناحیه امنیت و انتظامات مراسمات در سطح شهرو روستاها را در دستور کار قرار گیرد(پایگاههای محله ها و مساجد همکاری کنند)
9-مقرر گردید راهنمایی و رانندگی ترافیک خیابان ها در مراسمات عزاداری شب های محرم کنترل نمایند.
10-مقرر گردید اصناف و بازاریان جلوی صنف خود را متناسب با پارچه سیاه مناسب ایام محرم تزئین نمایند.
خبرنگار/داود طلوعی مطلق

برچسب ها:
داود طلوعی مطلق ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*