اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224662
تاریخ انتشار: 1397/06/22 01:19
'جوزف فوتیل' در کویت گفت که کشورهای خلیج فارس باید اختلافات خود را کنار بگذارند و مقابل ایران و گروه های افراطی متحد شوند

ایرنا نوشت: فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در سخنانی مداخله جویانه خواستار وحدت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
'جوزف فوتیل' در کویت گفت که کشورهای خلیج فارس باید اختلافات خود را کنار بگذارند و مقابل ایران و گروه های افراطی متحد شوند.
فوتیل در نشست مشترک روسای ستاد ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همتایان خود در مصر و اردن، ادعا کرد که در حال حاضر فعالیت های بی ثبات کننده ایران تهدید علیه امنیت منطقه است.
این مقام نظامی آمریکا با تاکید بر ضرورت توسعه و ادغام توان منطقه به نفع امنیت ملی مشترک، خواستار توسعه سایر همکاری ها شد.
نشست مشترک فرماندهان نظامی شورای همکاری خلیج فارس، آمریکا ، مصر و اردن دو روز بعد از برگزاری پانزدهمین نشست کمیته نظامی عالی شورای همکاری خلیج فارس، برگزار می شود.
این نخستین نشست کمیته نظامی عالی شورای همکاری خلیج فارس بعد از بروز بحران روابط میان قطر و همسایگان این کشور محسوب می شود.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند.
روزنامه کویتی الرای پیشتر با اشاره به برگزاری نشست مشترک روسای ستاد کل ارتش های شورای همکاری خلیج فارس با همتایان آمریکایی، اردنی و مصری به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از احتمال اعلام مقدمات تشکیل ناتو عربی در این نشست خبر داد.
اوایل مردادماه گذشته برخی منابع عربی اعلام کردند که ‌آمریکا در پی تشکیل ائتلافی امنیتی و سیاسی با شش کشور جنوب خلیج فارس به همراه مصر و اردن برای مقابله با ایران است.
قرار است اجلاسی در این رابطه در روزهای 12 و 13 اکتبر آینده (20 و 21 مهر 1397) بنا به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با حضور رهبران هشت کشور در واشنگتن برگزار شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*