اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2254
تاریخ انتشار: 1393/07/11 00:08
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به سوال مجری برنامه پایش: خودروهای پلاک اروند فقط می توانند در شعاع مناطق آزاد و تا مرکز استان تردد کنند . تردد این خودروها در کل استان غیرقانونی است.

محمدرضا نعمت زاده با حضور در برنامه پایش در مورد واردات خودرو و سیاستهای دولت گفت : در سال‌های 1391 و 1392 تولید خودرو به دلیل مشکلات به وجود آمده از جمله تحریم‌ها با افت 50 درصدی مواجه شد، افزود: این روند کاهشی تا نیمه نخست سال قبل نیز ادامه یافت اما در دولت یازدهم توانستیم با اجرای سیاست‌هایی ساخت داخل قطعات خودرو را افزایش داده و جلوی کاهش هرچه بیشتر تولید خودرو را بگیریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به هر طریق ممکن ممنوع بوده و این ممنوعیت فعلا تا پایان امسال پابرجا خواهد بود، گفت: در سال 92 حدود 4000 دستگاه خودروی بالای 2500 سی‌سی وارد کشور شده بود و در سال قبل از آن نیز واردات این خودروها بالغ بر 16 هزار دستگاه شده بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در حال حاضر در این مجوزهای خاص نیز تأکید ما این است که افراد خودروهای با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی را وارد کنند. از سوی دیگر قانون تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد نیز سختگیرانه تر شده و این خودروها فقط می‌توانند بین محدوده منطقه آزاد تا مرکز استان خود را تردد کنند و خارج از استان تردد برای این خودروها ممنوع است.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه پایش که پرسید سرنوشت تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان و مرخصی چهل و پنج روزه این خودروها برای تردد در کل کشور چه می شود گفت : در استان خوزستان ، استانداری مصوبه ای مبنی تردد خودوهای پلاک اروند در کل استان صادر کرد که این مصوبه بدون هماهنگی صادر شد . خودروهای پلاک اروند فقط می توانند در شعاع مناطق آزاد و تا مرکز استان تردد کنند . تردد این خودروها در کل استان غیرقانونی است.
نعمت زاده افزود: دولت مصوبه ای داد که ماشین های پلاک اروند به جز مناطق آزاد اروند فقط می توانند تا مرکز استان تردد کنند. در استان خوزستان تصمیم گرفته شد که این ماشین ها در تمام استان تردد آزاد داشته باشند ولی ما اعلام کردیم که این کار خلاف قانون است و خودروهای اروندی فقط تا شهر اهواز مجاز به تردد آزاد هستند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*