اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2284
تاریخ انتشار: 1393/07/14 00:33
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان گفت: پوشش جنگلی استان خوزستان به دلیل نداشتن امکانات آتش نشانی مجهز در معرض خطر هستند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: بر اثر تنوع آب و هوا و نوع خاک، برخى از مناطق خوزستان را جنگل‌هاى تنک و بوته ‏زار، درختچه و درختان پوشانیده و به صورت چراگاه‌هایى پدیدار گشته است.



وی اضافه کرد: جنگل‌ها و مراتع خوزستان به دلیل نبود سیستم آتش نشانی مجهز با کوچک‌ترین حادثه‌ای آسیب زیادی می‌بینند و باید آتش نشانی‌های مناطق جنگلی مجهز‌تر شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان گفت: محافظت از این منابع با سازمان منابع طبیعی است ولی سازمان حفاظت از محیط جهت حفظ منابع زیست محیطی خوزستان با سازمان‌های مرتبط همکاری می‌کند.

وی افزود: این کمبود‌ها به اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اعلام شده و آن‌ها با تشکیل جلسات متعدد وعده‌هایی دادند که امیدواریم با تحقق این وعده‌ها از این منابع محافظت شود.

لاهیجان‌زاده بیان کرد: آتش نشانی شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان، ایذه، لالی و هفتگل باید بیش از پیش تجهیز شوند.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست استان خوزستان برای انجام خدمات بهتر تقاضای یک بالگرد مجهز به سیستم آتش خاموش کن را به اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان را داد که این موضوع در حال بررسی است.

منبع:تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*