اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2343
تاریخ انتشار: 1393/07/19 07:07
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
فرمانده انتظامی دزفول با اعلام کشف یکهزار و 613 قطعه سکه باستانی مربوط به دوره صفویه در این شهرستان گفت:در این ارتباط سه نفر دستگیر شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از ایرنا سرهنگ ' احمد چنداز ' در تشریح چگونگی کشف این سکه های عتیقه به خبرنگاران افزود:این سکه ها شامل تعدادی سکه نقره ، سکه طلا و یک قطعه طلای مشبک می باشد که مدتی پیش در جریان گودبرداری یک طرح تجاری در مرکز شهر دزفول از زیر خاک نمایان شده و سه نفر به قصد سودجویی آنها را مخفی کرده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد قصد انتقال این سکه ها به خارج از دزفول و فروش آنها را داشتند افزود:ماموران پلیس آگاهی نیروی انتظامی دزفول سکه ها را که در محل کارگاه این پروژه مخفی شده بود کشف و افراد مذکور نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی دزفول ، آثار و اشیای باستانی را جزو میراث فرهنگی کشور دانست و به پیمانکاران مجری طرح های عمران شهری در بافت قدیم دزفول توصیه کرد در صورت مشاهده اینگونه اشیای باستانی که میراث ملی است ، نیروی انتظامی را مطلع کنند.

وی با بیان اینکه سکه های باستانی پس از اتمام روند بررسی پرونده تحویل میراث فرهنگی می شود بیان داشت:با توجه به احتمال وجود اشیای باستانی دیگر در محل اجرای این طرح تجاری ، با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری دزفول عملیات گودبرداری در محل متوقف شده است.

برای احداث طرح تجاری قائم در بافت قدیم دزفول تعدادی از خانه های اطراف خریداری شده است.

اجرای این طرح تجاری به تعدادی خانه تاریخی خسارت زده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*