اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234675
تاریخ انتشار: 1397/06/23 23:39
هیات های پوتین و اردوغان در سفر به تهران چند نفر بودند؟/بیش از یک میلیون دانش آموز در ایران 'مشکل روانشناختی دارند'

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

برخی زلزله‌زدگان حاضرند، برای ساخت خانه‌هایشان کلیه بفروشند!

سید مجتبی جاسمی (رییس شورای شهر سرپل ذهاب):وضعیت سرپل ذهاب با توجه به اینکه زمین‌لرزه مدام تکرار می‌شود، خوب نیست و مردم را از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته است و وضعیت بسیار نامساعدی دارند. همچنین بدلیل گرانی مصالح ساختمانی، بسیاری از مردم فقط اسکلت خانه‌ را بالا برده‌اند و بقیه کار متوقف شده‌است. از طرفی بسیاری از ستادهایی که به این منطقه آمدند، بنرهایی را در شهر نصب کردند؛ مبنی بر اینکه تا آخر با مردم زلزله‌زده هستیم. متاسفانه بسیاری از این ستادها در مناطق نماندند و اعلام کردند که می‌خواهیم از منطقه برویم و پرونده‌ها را تحویل بنیاد مسکن می‌دهیم، از طرفی قرار شده بود به مردم آهن بدهند، اما بسیاری از مردم آهن تحویل نگرفتند، در مجموع تعهداتی که قرار بود؛ عملیاتی شود به جایی نرسیده است. همچنین بعید می‌دانم که اکثر مدارسی که تخریب شده بود، تکمیل شده باشند. بیشتر مدارس در حال ساخت هستند، اما اول مهر تکمیل نمی‌شوند، البته شاید چند مدرسه به صورت نمادین افتتاح شود.برای بسیاری از مدارس از کانکس استفاده می‌شود از طرفی بسیاری از مستاجرین که قرار بود، زمین تحویل بگیرند همچنان زمین تحویل نگرفتند.مردمی هستند که حاضرند کلیه خود را بفروشند تا کار ساخت و ساز را انجام دهند؛ این درد است. زلزله‌های پی در پی، روح و روان مردم را به هم ریخته است. قرار بود که به مردم تیرآهن بدهند، ولی بعد اعلام کردند که هیچ تیرآهنی حمل نشده است. ۲۰ درصد مردم در خانه‌ها زندگی می‌کنند، شاید هم کمتر. زلزله‌هایی که اتفاق می‌افتد باعث شده که همین ۲۰ درصد دوباره به کانکس‌ها برود. اسکلت بسیاری از خانه‌ها با زحمت بالا رفت، اما همین طور رها شده است. قیمت ملک نیز پایین آمده و بسیاری با همین قیمت‌ها خانه‌های خود را فروختند و به کرمانشاه مهاجرت کردند و با این پول ناچیز در کرمانشاه خانه رهن کردند./ایلنا

جزئیات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان:قانون منع بکارگیری­ یا پایان همکاری بازنشستگان تا 2 ماه آینده لازم الاجراست.طی بندهای الف، ب، ج این مصوبه به‌کارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رئیس‌جمهور بلامانع اعلام شده است.بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است مشمول ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان می شود. البته در این مصوبه استثنائاتی هم برای جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهدا دیده شده است.نیروهای مسلح تابع قوانین دیگری هستند.شرویه اجرای این مصوبه مشمول فرصتی 2 ماه است و سازمانها و ارگانهایی­ که این قانون برایشان صادق است ظرف 2 ماه باید در خصوص اجرای آن اقدام کنند و ضمانت اجرای این قانون مانند دیگر قوانین، جرم انگاری­ یا انفصال از خدمت خواهد بود/ فارس

هیات های پوتین و اردوغان در سفر به تهران چند نفر بودند؟

‎حسین پور معاون تشریفات دفتر رئیس جمهوری: در این اجلاس در مجموع ۱۹۶ نفر از روسیه با ۱۲ هواپیما و ۱۶۱ نفر از ترکیه با ۴ هواپیما به تهران آمدند که هزینه‌های آنها بر اساس اصل عمل متقابل پرداخت گردید.به این ترتیب که چون روس‌ها در اجلاس سوچی هزینه‌های مربوط به رئیس‌جمهوری به همراه ۵ نفر از هیئت همراه را متقبل شدند، ما نیز در اجلاس تهران همین کار را انجام دادیم.ترک‌ها نیز در اجلاس آنکارا هزینه‌های ۱+۱۰ نفر از هیئت ایرانی را پذیرفتند و ما پرداخت هزینه مربوط به این تعداد را بر عهده گرفتیم.مردم بدانند که برای حضور هیئت‌های خارجی در کشور، از جیب جمهوری اسلامی ایران هزینه‌ای نکردیم و هزینه این هیئت‌ها با ما نیست، بلکه پول آنها در جیب هتل‌های ما می‌رود و به نفع کشور است؛ چراکه دلار وارد کشور می‌شود.

دیدار فرماندار تهران با خانواده فردی که خودسوزی کرده بود

فرماندار تهران با اشاره به دیداری که چند روز قبل با خانواده فردی که هفته گذشته مقابل شهرداری‌ تهران خودسوزی کرد و نهایتا جان باخت، گفت: به خانواده این فرد قول داده ام اگر رضایت همسایه را اخذ کنند کار آنها را پیگیری و مشکل آن ها را حل کنم.فرهادی در پایان با تاکید بر اینکه در این حادثه شهرداری قصوری نداشت وچاره‌ای جز اجرای قانون نیز ندارد، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم ضمن اینکه این شیوه‌ها، روش درستی برای طرح مشکلات نیست.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعه سفیری حمیرا ریگی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخباری مبنی بر انتخاب خانم حمیرا ریگی به عنوان سفیر برونئی گفت: در شرایط فعلی این خبر را تایید نمی کنم.بهرام قاسمی گفت: ممکن است پیشنهادی به ایشان شده باشد، اما اینکه نتیجه چه بوده یا ایشان پذیرفته باشند اطلاعی ندارم.

بیش از یک میلیون دانش آموز در ایران 'مشکل روانشناختی دارند'

محمد حاتمی، معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران اعلام کرد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این کشور مشکل روانشاختی دارند.آقای حاتمی همچنین عنوان کرد که تمامی مردم نیاز به روانشناس دارند و مسئولان باید دراین باره فکر و برنامه ارائه دهند.

معاون فرماندار مرودشت هم به اتهام رشوه خواری بازداشت شد

دادگستری استان فارس اعلام کرد: معاون فرماندار مرودشت هم به اتهام رشوه خواری بازداشت شد.پیشتر هم یکی از بخشداران مرودشت و دو تن از کارکنان دولتی از جمله کارشناس عمرانی فرمانداری بازداشت شده بودند.پرونده این ۴ تن به دادسرای شیراز ارسال شده است.علاوه براین،شهردار مرودشت، شش عضو شورای این شهر و راننده شهردار به اتهام «مفاسد اقتصادی» از سوی اطلاعات استان فارس بازداشت شده بودند

طلاق، فساد و بیکاری به حجاب ارتباط دارد

سردار یزدی گفت: اگر کسی فکر کند که در امر به معروف و نهی از منکر قرار است سلیقه ای به او تحمیل شود مقاومت می کند بنابراین باید مردم راجع به این مساله که موضوع نه اعمال سلیقه که اصلاح جامعه است، اعتماد طرف مقابل را جلب کنند. وی افزود: خانمی احساس می کند چون چادری است اصرار بر رعایت حجاب از سوی دیگران دارد، اما اگر بگوییم طلاق، فساد، بیکاری و بسیاری از موضوعات به حجاب ارتباط پیدا می کند این موضوع را خواهند پذیرفت.

لاریجانی: منافقین داعشی‌هایی هستند که ریش‌های خود را تراشیده‌اند

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: برای اینکه ریشه نفاق را کور کنیم باید نسبت به انحراف از دین حساس باشیم و بصیرت افزایی کنیم. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که خط بنی امیه را باید رصد کرد، زیرا این خط انحرافی تمام شدنی نیست.

میدان «قیصر امین‌پور» غیب شد

مسجد جامعی روز جمعه در حاشیه برنامه تهرانگردی با همراهی خبرنگاران از محل میدان سابق قیصر امین‌پور بازدید کرد و با انتقاد از اقدام ناگهانی شهرداری منطقه 2 تهران در حذف این میدان گفت: فکر می‌کردیم پایان این تصمیم ها فرارسیده ولی این کار نشان داد همچنان در شهر، خودرو حرف اول را می‌زند( شهر خودرو محور است). وی افزود: در سعادت آباد، پیاده‌راه، محل مکث، خاطره، شعر و قیصر فدای روان شدن ترافیک شدند. عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: وقتی یک میدان را حذف می‌کنید یعنی محل مکث را از بین می برید؛ این به لحاظ شهرسازی هم غلط و مصداق شهر خودرو محور است.

آموزش و پرورش درمورد مدرسه غرب تهران فقط صورت مسئله را پاک کرده

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" مجلس گفت: طبق تحقیقات جدیدی که در این باره انجام دادیم، فقط صورت مساله پاک شده و تابلوی "دکتر معین" به "سرامدان علم" تغییر کرده است و ظاهرا ترکیب مدیریت مدرسه همان است. ضمن این که به جای این که کل مدرسه تعطیل شود فقط یک پایه آن تعطیل شده و به جای آن پیش دبستانی به این مدرسه اضافه شده است. ظاهرا مسئولان مدرسه به جای مسائل تربیتی به فکر مسائل مالی و اقتصادی هستند، در حالی که آموزش و پرورش نباید این اجازه را به آن‌ها می‌داد.

وظیفه خبرگان است که در مطالبه امر رهبری قیام کند

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر: بعضی افراد ناآگاه می‌گویند مجلس خبرگان چرا به مسائل معیشتی و اقتصادی وارد شده است؟ برخی از نمایندگان مجلس نیز این مسئله را مطرح کرده‌ اند. خبرگان به دو ملاک به این مسئله وارد شده است؛ یکی این است که کار و رسالت اصلی خبرگان است. وظیفه اصلی خبرگان صیانت از رهبری است. وقتی رهبری در مسئله اقتصادی و معیشتی مردم مطالبه دارد و امر می‌کند و در عرصه‌های مختلف، فرمان رهبر لگدمال شده و پشت پا انداخته می‌شود، این وظیفه خبرگان است در مطالبه امر رهبری قیام کند.

انتخاب ۲ وزیر کلیدی کار ساده‌ای نیست

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره دلیل معرفی نشدن سریع وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار به مجلس به خبرآنلاین گفت:قانون اساسی به رئیس جمهور اجازه می‌دهد وزارتخانه‌ای را که وزیر ندارد، حداکثر تا سه ماه با سرپرست اداره کند.رئیس جمهور در حال بررسی انتخاب وزرای پیشنهادی است، در هر حال انتخاب دو وزیر برای دو وزارتخانه مهم کار خیلی ساده ای نیست، بررسی دقیق کارشناسی در حوزه صلاحیت های فنی و تخصصی می خواهد، ضمن آنکه استعلاماتی دارد بنابراین باید به رئیس جمهور حق داد که بتواند در یک فرصت قانونی بهترین همکار را برای خود انتخاب کند.در موعد قانونی دو وزیر به مجلس معرفی می شوند. هم اکنون سرپرستان هر دو وزارتخانه در جلسات دولت حضور پیدا می کنند و فعال هستند.

قیمت‌های نجومی خودرو "فِیک" است

هشدار رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران:قیمت‌های نجومی که برای خودرو در برخی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی اعلام می‌شود نادرست و اصطلاحا فِیک است و نباید آنها را مبنا قرار داد.به عنوان مثال موجی که درباره پراید ۴۵ و ۵۰ میلیون تومانی در جامعه به راه افتاد مربوط به همین دسته از اقدامات بود در حالی که در بازار واقعی خودرو به هیچ وجه شاهد چنین قیمت‌هایی نبودیم/ایسنا

بازداشت یک دانشجوی ایرانی در استرالیا

شبکه ای‌بی‌سی گزارش داد دولت آمریکا یک دانشجوی ایرانی دانشگاه کوئینزلند استرالیا را به ارسال تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواهان استرداد او به آمریکا شده است.طبق این گزارش، رضا دهباشی کیوی، ۳۸ ساله، بدون هیچگونه سابقه سفر به آمریکا از سوی مقامات آمریکایی به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته به ایران برای شناسایی موشک و جنگنده‌های رادارگریز متهم شده است.این در حالیست که طبق مستندات پرونده، او که هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکتری است و بر روی ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان پوست کار می‌کند/ باشگاه خبرنگاران

مدرسه رفتن دانش‌آموزان چقدر آب می‌خورد؟

نزدیک‌شدن به اول مهر همیشه هیجان زیادی برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها دارد؛ از خرید لوازم‌التحریر گرفته تا لباس و کیف و کفش و نشاط کوتاه‌مدتی برای نشستن سر کلاس. امسال اما این گرانی‌ها و افزایش قیمت به لوازم‌التحریر هم رسیده است و هیجان هر ساله را برای خانواده‌ها و کودکانشان به زهر تبدیل کرده است.بر اساس قیمت لوازم‌التحریر و سایر کالاهای ضروری موجود در بازار، خانواده‌ها در کمترین حالت باید ۳۵۶ هزار تومان را به خرید نوشت‌افزار و لباس فرم اختصاص دهند. این در حالی است که شهریه مدارس، خریدهای غیرضروری، کفش و .. هم به این هزینه‌ها اضافه می‌شود و برای خانواده‌ای که کمترین میزان حقوق یا به‌عبارتی حقوق پایه وزارت کار را می‌گیرد، باید در کمترین حالت نصف حقوقش را تنها برای یک کودک کنار بگذارد.

امام جمعه تهران: اصلا به دلار اعتنا نکنید

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:چرا ما بی خودی فکر می کنیم محور اقتصادمان دلار است و اگر دلار گران شد همه چیز باید گران شود؟ مگر همه چیز از خارج می آید؟ تولیدات خودمان ربطی به دلار ندارد. این بی انصافی ها از ناحیه کیست؟ رهبری به حمدالله چشمه حکمت است و خوب دیدبانی می کند و از دستش هم در نرفته است.اصلا به دلار اعتنا نکنید. چند درصد از زندگی ما به دلار وابسطه است؟ در مورد ماشین همین طور! ما حرف های مردم را حق می دانیم، با بازاریان نشست داشتیم. آن‌ها مطالبات به حقی دارند، بر مسئولین است که به داد آن ها برسند.ما دیداری با اساتید دانشگاه علم و صنعت داشتیم ماشینی طراحی کردند که هر ۱۰۹ کیلومتر ۵ لیتر بنزین مصرف می کند. اجازه دهید این اساتید دین باور و متدین تولیداتشان را به بازار بیاورند؛ چرا منت فرانسه را بکشید و به دانشگاهیان میدان ندهید؟

نقویان: به مسئولان صداوسیما پیشنهاد دادم دختران انقلاب را به تلویزیون بیاورند

حجت‌الاسلام ناصر نقویان در گفت‌وگو با خبرآنلاین:▫️وقتی که چند خانم در خیابان انقلاب روسریشان را برداشتند و به دختران انقلاب معروف شدند، من به یکی از مسوولین صداوسیما در همان روزها یک جلسه‌ای داشتیم گفتم من جای شما بودم یکی از اینها را به تلویزیون می آوردم که حرف بزند.▫️تبلیغات وسیع هم می‌کردیم، امنیتشان را هم تامین می‌کردیم. منتهی یکی از خانم‌های تحصیلکرده موافق حجاب را می‌آوردیم که مناظره کنند.هر کس از نگاه قشر خودش دلایلش را بگوید. قرآن می گوید قل هاتوا برهانکم. نباید آن دخترک را به نیروی انتظامی برد. باید در رسانه حرفش را بزند. چون او می‌گوید از طرف جمع کثیری از مردم آمده.

شریعتمداری: سرکوب قیمت‌ها در دستور کار دولت نیست

وزیر صنعت:سرکوب قیمت‌ها در دستور کار دولت نیست. تنها محل بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کننده است.افزایش نرخ دلار در افزایش همه قیمت کالاها مربوط و مؤثر نیست.باید برای افزایش قدرت خرید مردم تلاش بیشتری کنیم ولی نیاز به فرصت زمانی است تا ثباتی را در نرخ‌های جدید مشاهده کنیم.هیچ دولتی نمی‌خواهد که از افزایش ارز برای تأمین مخارج خود استفاده کند و این‌که دولت‌ها مسبب افزایش نرخ ارز می‌شوند اتهام بزرگی است./فارس

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*