اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234678
تاریخ انتشار: 1397/06/24 00:24
.

حضرتی با بیان اینکه بعد از دولت هاشمی، دولت اصلاحات به وجود آمد تا با توجه به آرمان‌ها انقلاب، آن را به مسیر خود برگرداند و بگوید دایره را کوچکتر نکنیم، تاکید کرد: اصلاح‌‌‌‌طلبان آمدند بگویند همه مردم باید سیهم باشند و امور منحصر به عده‌ای خاص نشود.

به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی در نشست هم‌اندیشی شاخه جوانان این حزب ضمن عرض تسلیت ایام محرم گفت: امیدوارم در همه ز‌وایای زندگی خود از این حرکت حسینی و نهضت کربلا الهام بگیریم چون جلسه در ایام محرم است باید درباره محرم بیشتر صحبت کنیم.

وی ادامه دارد: درباره قیام امام حسین کتاب‌های زیادی نوشته شده و صحبت‌های زیادی شده است. عده‌ای گفتند فلسفه این کار صرفا دعوتنامه مردم کوفه بود. مردمی که در زندگی خود علی را در کوفه دیده بودند و حکومت او را تجربه کرده بودند، آرزو داشتند فرصتی پیش بیاید تا از خاندان ایشان، فردی دوباره به حکومت برسد و راه را او را ادامه دهد. با مرگ معاویه این فرصت ایجاد شد و هزاران نامه برای دعوت از امام حسین (ع) ارسال شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شخصیت این چنینی در مقابل دعوت مردم نمی‌تواند بی‌‌تفاوت باشند، اظهار داشت: موقعی که دعوتی و اصراری به صورت یک موج پیش بیاید، دعوت‌شونده یک مسئولیتی حس می‌کند. کتاب شهید جاوید این بخش از قضیه را بسیار مورد توجه قرار داده است که وقتی مردمی فریاد زدند شما را می‌خواهیم یا شما را نمی‌خواهیم جریان اجتماعی شکل می‌گیرد و لذا رهبران نمی‌تواند از این داستان و مسئله به راحتی رد شوند.

حضرتی با بیان دومین عامل قیام کربلا تصریح کرد: امتناع از بیعت با یزید دومین دلیل بود. اول معاویه تلاش کرد از شخصیت‌هایی مثل امام حسین (ع) که تاثیرگذار هستند، بیعت بگیرد ولی موفق نشد. با مرگ معاویه، یزید به حاکم سرزمین‌ها و از جمله مدینه نامه نوشت و تاکید کرد به هر قیمتی که شده از این افراد بیعت بگیرید. امام حسین (ع) در فشار بود تا این بیعت که ذلتی بود را بپذیرد و ایشان سیاست نفی و امتناع را در پیش گرفتند و در سخرانی‌ها می‌گفتند من با رسالت خود با امثال یزید که اهل ظلم و تبعیض هستند، بیعت نمی‌کنم.

حضرتی افزود: شهید مطهری عامل سومی را می‌گوید و آن همراهی نکردن با جریان ظلم، مبارزه با ظلم و امر به معروف و نهی از منکر است. مسئله‌ای که در جامعه ما لوث شده و در حد تذکر به مو و روسری بانوان پایین آمده اما اصل امر به معروف و نهی از منکر سکوت نکردن در برابر ظلم است.

وی با بیان اینکه جریاناتی از زر و زور شکل گرفته بود و کافی بود تا شخصیت اصلاح‌طلبی مثل امام حسین (ع) به حرکت درآید تا با این جریان فاسد مبارزه کند، خاطرنشان کرد: در این مرحله شهید مطهری می‌گوید سیاست تهاجمی و انقلابی امام حسین (ع) بسیار مهمتر از باقی راه‌ها بود تا مشکلات جامعه را حل کند.

این عضو ارشد حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه خیلی‌ها امام حسین (ع) را نصیحت کردند و گفتند به جایی برو که یزید به تو دسترسی نداشته باشد، ابراز داشت: امام فرمودند دنبال فرار نیستم. این را گفت چون مبارزه با فساد برایش مهم بود. در جریان حرکت کربلا، امام حسین (ع) برای کسی اجبار ایجاد نکرد حتی بیعت خود را از همراهانش برداشت و گفت ظهر عاشورا همه کشته می‌شویم. همه عاشقانه آمدند و این کار امام حسین (ع) باعث تحول همه همراهان شد.

حضرتی اضافه کرد: در داستان کربلا، شخصیتی مثل زهیر را داریم که صاحب فتوحات بسیاری در سطح اسلام بودند و از سرداران بزرگ اسلام بوده است. ایشان در جنگ جمل برید و در فکر خود به بن‌بست رسید و گفت من از سیاست و کار نظامی کنار کشیدم و به تجارت روی آورد و بسیار هم در این زمینه موفق بود. در جریان حرکت کاروان امام حسین (ع) به سمت کوفه به‌طور اتفاقی کاروان زهیر در مسیر ایشان بود و سعی می‌کرد نزدیک استراحتگاه امام نباشد و کمی جلوتر استراحتگاه برپا کند اما یک روز مجبور شد نزدیک امام حسین (ع) باشد. امام حسین (ع) یک را نفر فرستاد تا او را دعوت کند تا با هم دیدار کنند. ایشان قبول نکرد اما همسرش اعتراض کرد. می‌بینیم نقش زنان در واقع کربلا چشم‌گیر است و به زهیر گفت برو حتی اگر می‌خواهی درخواست حسین (ع) را رد کنی. زهیر گفت این داستان عاقبت به‌خیری ندارد و همه کشته می‌شوند ولی در نهایت با اصرار همسرش رفت ولی موقع برگشت دیگر آن زهیر قبلی نبود. نمی‌دانیم امام حسین (ع) به او چه گفت. در مقاتل مختلف صحبت‌هایی شده ولی هرچه بود زهیر بسیار متحول شد.

وی با بیان اینکه در جریان انقلاب چنین چیزهایی به مردم نشان داده شد، عنوان کرد: بزرگترین ویژگی کروبی عاشق امام خمینی بودنش است. فلسفه به وجود آمدن اصلاحات این بود که مردم انقلابی به معنای واقعی کردند و اکنون انقلاب از مسیر خود منحرف شده و ما ماموریت داریم آن را به مسیر برگردانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بعد از دولت هاشمی، دولت اصلاحات به وجود آمد تا با توجه به آرمان‌ها انقلاب، آن را به مسیر خود برگرداند و بگوید دایره را کوچکتر نکنیم، یادآور شد: اصلاح‌‌‌‌طلبان آمدند بگویند همه مردم باید سیهم باشند و امور منحصر به عده‌ای خاص نشود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه دبیرکل اعتماد ملی صریح‌ترین مواضع را نسبت به انقلاب دارد، ببان کرد: مواضع ایشان را بقیه نمی‌توانند بگیرند. توانش را ندارند. می‌گویند کروبی همیشه صریح و روشن بود و مسیر خود را می‌رفت. همیشه راجع به نظارت استصوابی و مجلس خبرگان بحث داشت و الان هم دارد و جامعه تازه متوجه حرف‌های او می‌شود.

حضرتی درباره حزب اعتماد ملی گفت: اعتماد ملی با چالش‌هایی که از بیرون هدایت می‌شود، روبه‌رو است. می‌خواهند حزب را منحل کنند رسالت اکنون برعهده ماست تا از ده‌ها توطئه کثیف عبور کنیم. تا آخرین لحظه درصدد هستند کنگره تشکیل نشود و حزب منحل شود. هر روز کارهای ایشان را رصد می‌کنیم تا شش مهر باید در تلاش باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است تا به گونه‌ای رفتار کنیم تا مردم حس کنند بود و نبود یک حزب برایشان تفاوت دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*