اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234683
تاریخ انتشار: 1397/06/24 00:45
جان کری اخیرا در سلسله مصاحبه‌هایی به شدت از ترامپ و سیاست‌های او به ویژه در زمینه خروج از برجام انتقاد کرده است.

عصرجهان-"دونالد ترامپ" در حساب توییتری خود به شدت از "جان کری" وزیر امور خارجه سابق آمریکا انتقاد کرده است.

این انتقاد در واکنش به اظهارات اخیر جان کری در مصاحبه با سی‌ان‌ان مبنی بر دیدارهای چند باره او در ماه‌های گذشته با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران بوده است. کری گفته است با ظریف 3-4 مرتبه دیدار کرده است.

ترامپ پیشتر نیز از این دیدارها انتقاد کرده و جان کری را به خرابکاری در روند سیاستگذاری دولت خود متهم کرده است.

کری و ظریف از معماران اصلی توافق هسته‌ای ایران (برجام) بوده‌اند. دولت ترامپ در ماه می سال جاری میلادی از این توافق خارج شد و تحریم‌های سابق آمریکا علیه ایران را بازگرداند.

ترامپ در انتقاد از جان کری که پیشتر نیز در توییت‌هایی او را رقیب انتخاباتی خود توصیف کرده است؛ نوشت: "کری با حکومت متخاصم ایران جلساتی غیر قانونی داشته است، ملاقات‌هایی که تنها می‌تواند اقدامات عظیم ما را به ضرر مردم آمریکا تبدیل کند."

او سپس افزوده است: "او به ایرانی‌ها گفته منتظر پایان دولت من باشند؛ آیا او (کری) در قانون شفاف سازی ارتباط با نمایندگان خارجی ثبت نام کرده است؟ بد!"

ترامپ:

جان کری اخیرا در سلسله مصاحبه‌هایی به شدت از ترامپ و سیاست‌های او به ویژه در زمینه خروج از برجام انتقاد کرده است.

با وجودی که ترامپ ادعا می‌کند کری رقیب انتخاباتی احتمالی اوست، اما تا کنون جان کری این ادعا را رد کرده و اعلام کرده قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را ندارد.

با این حال نزدیکی انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا - آبان ماه 1397 - جان کری و "باراک اوباما" را واداشته تا علیه ترامپ وارد گود سیاست شوند تا با فرستادن تعداد بیشتری از نامزدهای دموکرات به کنگره آمریکا،  اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را از جمهوریخواهان بگیرند(عصرایران)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*