اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234684
تاریخ انتشار: 1397/06/24 00:48
خانم مونتون در واکنش به این گزارش ها، اطلاعات منتشر شده را کذب دانسته و در عین حال اعلام کرده است برای جلوگیری از تاثیر منفی این مسئله بر عملکرد دولت از سمت خود استعفاء می دهد.

خانم "کارمن مونتون" وزیر بهداشت اسپانیا پس از انتشار گزارشی که نحوه اخذ مدرک دانشگاهی وی را زیر سوال می برد، مجبور به استعفاء شد.

به گزارش عصرجهان به نقل از یورونیوز، خانم مونتون دومین وزیر کابینه پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا است که پس از شروع به کار دولت در ماه ژوئن از سمت خود استفعاء می دهد.

بر اساس گزارشی که توسط سایت خبری الدیاریو اس eldiario.es منتشر شد وزیر جدید مستعفی دولت اسپانیا بدون حضور در کلاس و یا حتی ارتباط از راه دور با اساتید موفق به گذراندن دوره فوق لیسانس و دریافت مدرک از دانشگاه «ری خوان کارلوس» مادرید شده است.

استعفای وزیر بهداشت اسپانیا به دلیل تقلب در اخذ مدرک تحصیلی

از سوی دیگر یک شبکه تلویزیونی اسپانیا نیز روز سه شنبه اعلام کرد در بررسی پایان نامه تحصیلی کارمن مونتون مشخص شده است که وی بدون ذکر منابع از محتوی دیگران استفاده کرده و بخش هایی از پروژه وی نیز کپی برداری از پایگاه اینترنتی ویکی پدیا بوده است.

خانم مونتون در واکنش به این گزارش ها، اطلاعات منتشر شده را کذب دانسته و در عین حال اعلام کرده است برای جلوگیری از تاثیر منفی این مسئله بر عملکرد دولت از سمت خود استعفاء می دهد.

حزب چپگرای پودموس که در به قدرت رسیدن دولت سانچز نقش قابل توجهی را ایفا کرد با اعلام موضع نسبت به این رسوایی تصریح کرده است که کارمن مونتون بدلیل ناتوانی در ارائه توضیحات قانع کننده راهی جز استعفاء نداشته است.

خانم مونتون در حالی از سمت خود استعفاء می دهد که پیش از وی ماکسیم هوئرتا، وزیر فرهنگ در کابینه پدرو سانچز در ماه ژوئن، درست یک هفته پس از شروع به کار به دلیل تخلف مالیاتی که ده سال قبل انجام داده بود مجبور به کناره گیری از سمت خود شده بود.

دانشگاه ری خوان کارلوس در شهر مادرید که پیشتر نیز نامش به چند رسوایی مشابه در زمینه مدرک تحصیلی گره خورده بود در بیانیه ای با اعلام بررسی مجدد پرونده تحصیلی خانم کارمن مونتون تایید کرده که برخی از نمرات وی دستکاری شده است.

رئیس قبلی دولت منطقه ای مادرید و رهبر حزب اپوزیسیون «مردم» از جمله سیاستمدارانی هستند که پیشتر نحوه دریافت مدرک تحصیلی و محتوی کارنامه علمی آنها با شک و ابهام های جدی مواجه شده بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*