اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234690
تاریخ انتشار: 1397/06/24 19:53
کری با کنایه در پاسخ به انتقادات ترامپ گفته است او بهتر است نگران دیدار رییس ستاد انتخاباتی خود با بازرس ویژه، "رابرت مولر" باشد.

عصر جهان-اذعان "جان کری" وزیر امور خارجه سابق آمریکا (2013-2017)به دیدار 3-4 باره‌اش با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران طی ماه‌های گذشته و واکنش ترامپ به این مساله، جنجالی سیاسی را درون هیات حاکمه آمریکا به راه انداخته است.

 ترامپ روز پنج شنبه با نوشتن توییتی به این مساله واکنش نشان داد و کری را متهم به اخلال در روند سیاست خارجی دولت آمریکا و انجام اقدامی غیرقانونی کرد.

پس از این توییت ترامپ، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه کابینه کابینه ترامپ هم به کمک رییسش آمد و حملاتی را علیه جان کری ترتیب داد. پمپئو دیروز در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در مقر وزارت امور خارجه آمریکا گفت: "اقدامی که کری انجام داد بی‌سابقه بوده است. وزیر خارجه سابق با بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان تعامل کرده و به آنها گفته که صبر کنند تا این دولت برود. شما نمی‌توانید مورد مشابهی را در تاریخ آمریکا پیدا کنید . او نمی‌بایست این نوع رفتار را انجام می‌داد... این (رفتار کری) فراتر از یک اقدام نامناسب است."

کری هم بلافاصله پس از انتقادات ترامپ و پمپئو در توییتی واکنش نشان داد و ارایه نظرات خود درباره برجام را حق خود دانسته و خطاب به ترامپ با کنایه نوشت: "آقای رئیس جمهور، شما بیشتر باید نگران دیدار پل مانافورت با رابرت مولر باشی تا جلسه من با وزیر خارجه ایران. ولی اگر می خواهی چیزی در مورد برجام ، که باعث امن تر شدن جهان شد، یاد بگیری، کتاب جدید من را بخوان."

کنایه کری به ترامپ درباره تصمیم اخیر "پل مانافورت" رییس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ است که روز جمعه (دیروز) اعلام کرد می‌خواهد با "رابرت مولر" بازرس ویژه پرونده رسیدگی به ارتباطات احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه، همکاری کند.

پاسخ توییتری کری به توییت ترامپ

دعوای

 

م/عصرایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*