اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234720
تاریخ انتشار: 1397/06/27 01:24
تغییر مکرر شهردار تهران، سبب رخ دادن بی‌نظمی در اداره شهر می‌شود و این اتفاق خوشایندی نیست

محمود صادقی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران درباره ابهامات حقوقی قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: «من نمیدانم قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شامل حال شهردار تهران می‌شود یا نمی‌شود. البته بعضی با استناد به اینکه شهردار تهران، همطراز با وزرای دولت است معتقدند، آقای افشانی مشمول آن استثناها می‌شوند ولی به نظر می‌آید ابهامات حقوقی دیگر را باید از خود مجلس استفسار کنند و البته این مسئله را باید با تمام جوانب آن دید.»
عضو کانون وکلای دادگستری ایران افزود: «بدیهی‌ است تغییر مکرر شهردار تهران، سبب رخ دادن بی‌نظمی در اداره شهر می‌شود و این اتفاق خوشایندی نیست اما به هر ترتیب اجرای قانون مقدم بر این مصلحت‌سنجی‌هاست. بهرحال اگر ابهامی وجود دارد باید از طریق قانونی خودش، رفع ابهام شود.»
نماینده تهران در محلی ا درباره چگونگی استفساریه گرفتن از مجلس پاسخ داد: «نحوه گرفتن استفساریه از مجلس به دو صورت امکانپذیر است. یکی اینکه به طور معمول آن نهاد مربوطه یا شخص ذیربط با هیات رییسه مجلس مکاتبه می‌کنند، و از طریق معاونت قوانین نظر تفسیری داده می‌شود. یک روش هم قانون استفساریه‌ست یعنی اگر از این طریق هم رفع ابهام نشود، طبق مصوبه خود مجلس، در قالب یک طرح یا لایحه یا ماده واحده استفساریه، موضوع در صحن مجلس بحث و تعیین تکلیف شود.»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*