اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234737
تاریخ انتشار: 1397/06/27 14:23
معاون دبیرکل خانه کارگر کشور :
معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: مجلس شورای اسلامی در‌باره تغییر تیم اقتصادی دولت مسیر اشتباهی را طی می‌کند. مشکل کشور تغییر تیم اقتصادی دولت نیست.

عصرجهان-حسن صادقی در حاشیه همایش سراسری دبیران اجرایی خانه کارگر کشور در هتل آزادی یاسوج گفت:‌ مجلس باید نگاهش را بر مسائل اقتصادی تغییر دهد و بسیاری از مشکلات اقتصادی را مجلس شورای اسلامی برای تیم اقتصادی دولت فراهم کرده است.


وی بابیان اینکه اگر مجلس در بودجه‌بندی، علم اقتصاد را در موضوعاتش رعایت می‌کرد اتفاقاتی که اکنون افتاده به این صورت عمیق شکل نمی‌گرفت، افزود : مقطعی که دولت آمد و برنامه ششم را نوشت مجلسی‌ها آمدند و 130 صفحه تکمله زدند به این برنامه و برنامه را از شکل اساسی آن خارج کردند.
این فعال کارگری با تاکید براینکه مجلس برنامه ششم را برنامه توسعه‌ای نبست و آن را برنامه معیشتی بسته است، خاطرنشان کرد: طبیعی است برنامه‌ای که اشتغال و توسعه در آن نباشد تورم ایجاد می‌کند.
صادقی گفت:‌ نکته دوم اینکه در بودجه سنواتی، دولت بحث افزایش بنزین را مطرح و مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد، اگر آن افزایش قیمت بنزین اتفاق می‌افتاد بسیاری از چاله‌های دولت را پر می‌کرد و دولت ناچار نبود که دلار 4200 هزار تومانی بدهد.

مجلس باید خودش را استیضاح کند

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری گفت:‌ انگشت اتهام باید به‌ سمت مجلس گرفته شود و مجلس باید قبل از دولت خودش، خودش را استیضاح کند چون در وضعیت کنونی که کشور گرفتارش شده است نقش داشته است.
صادقی با تاکید براینکه به نظر من نقش مجلس در مشکلات کنونی پررنگ تر از نقش دولت است و مجلس است که نسخه می پیچد و دولت اجراکننده نسخه ای است که مجلس برای آن می‌پیچد ، یادآور شد:‌ دولت، خودسر نمی‌تواند کاری بکند و مجلس می‌گوید این برنامه ششم، این چشم انداز 20 ساله، این برنامه بودجه 97 و شما باید براساس این برنامه به پیش بروید.
وی گفت:‌ اگر مجلس ما از اقتصاددانان آگاه و تحصیلکرده برخودار بود شاید نسخه‌ای به نام برنامه ششم بهتر نوشته می‌شد، شاید نسخه‌ای به نام برنامه بودجه 97 بهتر نوشته می‌شد که دولت ناگریز نباشد بدنبال افزایش قیمت دلار برود که یکدفعه دلار ثانویه از آن پیدا شود.
معاون دبیرکل خانه کارگر کشور افزود:‌ من مشکلات  را از چشم مجلس می‌بینم و حاضرم در این زمینه با آنها مناظره کنم.
وی با اشاره به اینکه مجلس مسبب وضعیت جاری است ،گفت: برای اینکه خودشان را تبرئه کنند و بگویند ما مجلسی   مداخله‌گر ، ناظر  و کنترل کننده هستیم ، می آیند وزرا را عزل می‌کنند.

ربیعی باج نداد

صادقی با طرح این سوال که نقش وزیر کار  در تورم و افزایش قیمت دلار چه بود؟ تصریح کرد: به جز اینکه نگاه سیاسی برآن حاکم بود و  به نمایندگان مجلس باج نداد چیز دیگری بود ؟
این فعال کارگری،  مشکل اصلی کشور را مجلس شورای اسلامی دانست و اظهارداشت:‌ مجلس عامل توهم تورمی است.
وی افزود:‌ مجلس در نحوه بودجه‌بندی ناخواسته با افزایش نرخ دلار نقش داشت، نمی‌گویم عامل 100 درصدی است اما مجلس در پیش آمدن این شرایط، موثر بود  به‌ دلیل اینکه بودجه را خوب نبستند و برنامه ششم را تکمله زیاد زدند.
منبع/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*