اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2372
تاریخ انتشار: 1393/07/22 23:24
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
استاندار خوزستان اعلام کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده و موافقت وزیرکشور، مجوز فعالیت و راه‌اندازی بندرشادگان اخذ شد.

 

عبدالحسن مقتدایی امروز(سه شنبه) درنشست با معاونین خود در محل استانداری خوزستان با اعلام این خبر افزود: با استقرار واحدهای ذی‌ربط،  حداکثر ظرف 10 روز آینده فعالیت بندرشادگان آغاز می‌شود.

وی افزود: مقرر شده‌است که اسلکه شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه تحت مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی(ره) شروع به فعالیت کند.

استاندار خوزستان تامین معیشت مرزنشینان در طول ساحل و مرزهای خشکی استان خوزستان درشادگان و نیز رونق کسب و کار در این منطقه محروم، همچنین ارتقا سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلیومتر مرز دریایی با عراق است را از اهداف مهم راه‌اندازی بندرشادگان عنوان کرد.

مقتدایی افزود: تامین معیشت مردم این منطقه محروم همواره مورد اهتمام  مدیران بوده است که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز فعالیت گمرک دراین منطقه اخذ شد.

استاندار خوزستان گفت: مقدمات کار با مشارکت اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه، اداره‌کل گمرک و سایردستگاه‌ها، با بهره‌گیری از امکانات موجود فراهم شده‌است.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این بندر شاهد رونق کسب و کار در این خطه از میهمن اسلامی و ارتقا سطح معیشت مردم عزیز شادگان باشیم.

یادآور می‌شود عملیات احداث ابنیه و زیرساخت‌های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت‌های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین‌المللی آغازنشده بود. بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن درسال است که ظرفیت شناور آن پس از لایروبی به 500 تن می‌رسد.

منبع: ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*