اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2404
تاریخ انتشار: 1393/07/27 16:25
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک ، مشکلات اقتصادی ، فقر فرهنگی و نا آگاهی خانواده ها را مهمترین چالش آموزش و پرورش و دلیل ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ' بهرام سپهریان' روز یکشنبه در همایش نقش شوراهای اسلامی ، شهرداری ها و دهیاران در تحقق اهداف برنامه انسداد بیسوادی در فرمانداری اندیمشک با اعلام وجود 9 میلیون نفر بیسواد در کشور افزود:سهم شهرستان اندیمشک از این رقم حدود هفت هزار نفر می باشد.

وی گفت:جلوگیری از بازماندگی از تحصیل و پیشگیری از ترک تحصیل با ارتقای کیفیت آموزشی از جمله اهداف کلی طرح انسداد مبادی بیسوادی می باشد که همت عمومی را می طلبد.

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک ، شناسایی،جذب و آموزش افراد بیسواد در گروه سنی شش تا 9 سال را یکی از اولویت های آموزش و پرورش برشمرد و گفت:اجرای طرح آموزش فرد به فرد گامی مهم در راستای باسوادی افراد می باشد.

وی اظهار داشت:این طرح برای گروه سنی 10 تا 49 سال توسط نهضت سواد آموزی اجرا شده ضمن اینکه در این طرح افراد با مدرک دیپلم می توانند آموزش افراد بیسواد را بر عهده گیرند.

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک افزود:این شهرستان به دلیل مهاجر پذیری و شرایط خاصی که دارد تعادل سواد در آن تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی گفت:شهرداران،دهیاران و شوراها در رفع این کاستی ها می توانند نقش مهم و محوری ایفا نمایند.

معاون فرماندار اندیمشک نیز در این نشست تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش را در گرو انسداد مبادی بیسوادی دانست.

'امیر حمزه بزرگی' افزود: مبارزه جدی با بیسوادی نیازمند همکاری و همراهی همه مردم و دستگاههای اجرایی و برنامه ریزی مطلوب است.

وی گفت:در این راستا باید یک حرکت سازنده و فراگیر اجرا شده و بستر بیسوادی ریشه کن شود.

در این جلسه در خصوص راهکارهای انسداد مبادی بی سوادی با مشارکت شوراهای اسلامی ، دهیاران و شهرداران بحث و تصمیم گیری شد.

23 هزار دانش آموز اندیمشک در 187 آموزشگاه این شهرستان تحصیل می کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*