اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2441
تاریخ انتشار: 1393/07/30 23:00
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
شهرستان 24 هزار نفری باشت تنها یک جایگاه سوخت سی ان جی تک نازل دارد که جوابگوی نیاز خدمات مردم نیست.

صفوف طولانی خودروها برای سوخت گیری در مقابل تنها جایگاه سوخت سی ان جی باشت گواهی مستند برناکافی بودن این جایگاه برای تعداد شمار خودروهای این شهرستان است.

قرار گرفتن این شهرستان درمسیر محورپرتردد و ترانزیتی گچساران به شیراز و جاده باشت - چرام و نیاز خودرو های این مسیر اهمیت توجه به احداث مراکز خدماتی جایگاه های سی ان جی را دوچندان کرده است.

در این میان استفاده برخی رانندگان از سوخت مایع با استفاده از کپسول هشدار جدی بسیاری از کارشناسان به احتمال ختم شدن به فاجعه انسانی در این خودروها را در پی داشته است.

یکی از شهروندان باشتی گفت: سوختگیری در این جایگاه به دلیل کم بودن تعداد نازل ها بسیار وقتگیر و طاقت فرسا است.

محمد عبداللهی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستان باشت ازمسوولان خواست برای احداث جایگاه های سوخت سی ان جی جدید در این منطقه چاره اندیشی کنند.

یکی دیگر از شهروندان باشتی گفت: در زمان خرابی قطعات تنها جایگاه سی ان جی باشت مردم این شهرستان گاهی تا چند هفته از سوختگیری دراین جایگاه محروم می شوند.

کاظم اکبری با اشاره به این که مرکزی برای تعمیر قطعات جایگاه های سی ان جی در استان کهگیلویه وجود ندارد و تعمیر قطعات آن با توجه به ارسال به استان های مجاور زمان بر است تصریح کرد: وجود یک جایگاه سوخت سی ان جی پاسخگوی نیاز مردم شهرستان باشت نیست.

یکی دیگر از شهروندان باشتی با یادآوری لزوم بهره مندی از سوخت ارزان و پاک به جای بنزین با توجه به اهمیت سلامتی مردم به ویژه در بحث آلایندگی هوا و کاهش خروج ارز از کشور بر لزوم حمایت مسوولان برای ساخت سی ان جی در این شهرستان تاکید کرد.

رییس شرکت گاز ناحیه گچساران و باشت با اذعان به نیاز مردم باشت به ایجاد جایگاه های سوخت سی ان جی گفت: تنها جایگاه موجود در این شهرستان یک هزار متر مکعب ظرفیت دارد که با توسعه آن به یک جایگاه دو هزار متر مکعبی می توان این مشکل را تا حدودی برطرف کرد.

ناصر دلفریان افزود: در حال حاضر به دلیل تامین گاز شهر باشت با یک خط 60 امکان تاسیس جایگاه های سی ان جی جدید در باشت وجود ندارد اما با تکمیل طرح گازرسانی به مجتمع روستاهای آبدهگاه وایستگاه تقویت فشار گاز شهر باشت و مستقر شدن خط 250 بخش خصوصی می تواند برای احداث جایگاه های جدید سوخت سی ان جی پیشگام شود.

شهردار باشت گفت: یک جایگاه سوخت سی ان جی در سال 1384در این شهر احداث شده است که به دلیل غیر کارشناسی بودن مطالعات آن نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای گازرسانی است.

بهنام برازنده افزود: سه سرمایه گذار بخش خصوصی نیز متقاضی احداث جایگاه سوخت سی ان جی در شهرستان باشت هستند.

وی ابراز داشت: موضوع افزایش تعداد جایگاه های سوخت سی ان جی در این شهرستان از طریق تامین گاز جایگاه قبلی و هم احداث جایگاه های جدید با مشارکت بخش خصوصی در دست پیگیری است.

شهردار باشت ابراز داشت: کمبود اعتبار برای تامین زمین مورد نیاز اجداث جایگاه سی ان جی از جمله دغدغه های مسوولان در این مورد است.

منبع:ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*