اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2442
تاریخ انتشار: 1393/07/30 23:05
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
در بسياري از نقاط اين استان مردم اهل كار و فعاليت هستند و اگر مجوز برداشت آب از رودخانه‌ها و چشمه‌ها را در يك چارچوب قانوني به آن‌ها بدهيم، شاهد رونق توليد و بهبود وضعيت معيشت مردم خواهيم بود.

جعفر گوهرگاني در جمع خبرنگاران با اشاره به منابع فراوان آب اين استان و موانع برداشت آب اراضي باغي و زراعي افزود: تخصيص آب براي تبديل اراضي ديم به آبي در كهگيلويه و بويراحمد به يك «بت» تبديل شده است.

وی اظهار كرد: استان كهگيلويه و بويراحمد داراي بيش از پنج رودخانه پر آب بوده و به لحاظ منابع آبي، حدود 10 درصد منابع آبي كشور را در اختيار دارد كه در اين شرايط قابل پذيرش نيست كه يك متر زمين نیز در اين استان، مجوز برداشت از اين منابع آبي را نداشته باشد.

ریيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد: موضوع گرفتن مجوز برداشت از منابع آبي و تخصيص آب در اين استان به يك بت تبديل شده در حالي كه به مديريت جهادي به راحتي مي‌توان اين منابع آبي و خاكي را در مسير توليد و اشتغال قرار دهيم.

گوهرگانی استفاده از يان منابع آبي را حق مردم دانست و تصریح كرد: دغدغه اصلي مقام معظم رهبري، تحقق اقتصاد مقاومتي و خودكفايي در تأمين مواد غذايي است كه اگر مي‌خواهيم اين مهم تحقق يابد راهي نداريم جز اينكه تأمين آب اراضي زراعي و باغي و همچنين امكان تبديل اراضي ديم به آبي را تسهيل و بدون دردسر كنيم.

وی انتظار جامعه كشاورزي از شركت امور آب منطقه‌اي را انتظاري بجا و منطقي عنوان کرد و ادامه داد:‌ در بسياري از نقاط اين استان مردم اهل كار و فعاليت هستند و اگر مجوز برداشت آب از رودخانه‌ها و چشمه‌ها را در يك چارچوب قانوني به آن‌ها بدهيم، شاهد رونق توليد و بهبود وضعيت معيشت مردم خواهيم بود.

ریيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد تأكيد كرد: براي انجام امورات كشاورزان نبايد درگير كاغذ و كاغذبازي شويم بلكه بايد به صورت جهادي، تخصيص ميزان نياز اراضي اين استان به آب، از سوي وزارت نيرو، امور آب و مسئولان ارشد اين استان، تأييد و امضا كنيم.

گوهرگانی بخش عمده مشكلات تأمين آب اراضي زراعي اين استان را از سوي مسئولان امور آب همين استان قابل برطرف شدن دانست و از مديرعامل شركت امور آب خواست تا تخصيص آب لازم براي سيراب شدن اراضي تشنه كشاورزان اين استان را امضا كند.

وي تحقق اين رويكرد جهادي را موجب ترغيب مردم به انر كشت و زرع دانست و اظهارکرد:‌ راه اصلي توسعه و امنيت از مسير كشاورزي و خودكفايي در مواد غذايي مي‌گذرد كه در اين زمينه لازم است تا هر اقدامي را براي حمايت از كشاورزان و تسهيل كشاورزي انجام دهيم.

ریيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه اگر به دنبال كاغذ باشيم، حتي مجوز برداشت يك قطره آب را هم نمي‌گيريم، از آقاي لطفي مديرعامل شركت امور آب منطقه‌اي خواست تا با جهاد كشاورزي، همكاري جهادي داشته باشد.

منبع:ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*