اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244767
تاریخ انتشار: 1397/06/31 12:06
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان: تعداد شهدا 25 نفر و مجروحان حادثه کور تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز بین 65 تا 70 نفر است

عصرجهان-صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کرده و حاضران را به گلوله بستند که بر اساس اطلاعات اولیه، در این حادثه چندنفر مجروح شده اند. البته تروریست‌ها موفق نشدند وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

شخصیت های حاضر در رژه سالم هستند

بنا بر اعلام ایسنا، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

 

 

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند

سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

آمار اولیه: 8 شهید

بنا بر اعلام تسنیم، در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد. همچنین در جریان این حمله، جمعا بین 8 تا 10 نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، آمار اولیه همچنین از مجروحیت حدود 7 نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد. اخبار اولیه همچنین از کشته شدن 2 نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و 2 نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند

ایرنا: 20 زخمی و کشته شدن تمامی تروریست ها

به گزارش ایرنا، در این حمله تروریستی دست کم 20 نفر زخمی شده اند که به مراکز درمانی (بیمارستان آپادانا) منتقل شده اند . این گزارش حاکی است هیچ یک از مسوولان حاضر در این مراسم آسیب ندیده اند ولی گزارشها از تلفات جانی از بین مردم حکایت دارد که هنوز تعداد دقیق آن مشخص نیست.

بنا بر اعلام این خبرگزاری،  با واکنش به موقع نیروهای امنیتی ، چهار یا پنج نفر از عاملان این حمله تروریستی کشته شده اند .

فارس: 2 تروریست کشته، 1 نفر زخمی و 1 نفر دستگیر شد

یک مقام مطلع در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: تاکنون 2 نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. بنابر مشاهدات عینی خبرنگار این رسانه، دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

سردار شریف: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حادثه امروز حمله عناصر تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاهوازیه چند به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند این احتمال را می‌دهیم که این بار هم حادثه از سوی آنها باشد.

وی افزود: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه برگزاری مراسم رژه امسال بر عهده ارتش بود، گفت: بهتر است دوستان ارتش در این رابطه اطلاعات دقیق‌تری بدهند.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز را  تایید می‌کنید، گفت: خیر، در این حادثه چند سپاهی مجروح شدند که احتمال شهادت آنها وجود دارد ولی شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز قابل تایید نیست.

استاندار خوزستان جزییاتی ازحادثه تروریستی اهواز را تشریح کرد

استاندار خوزستان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا جزییاتی از حادثه تروریستی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در اهواز را تشریح کرد .

غلامرضا شریعتی گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند.

وی گفت : تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از 20 نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.

شریعتی افزود: به رغم شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی ، هیچیک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است و این اقدامات خرابکارانه کور ذره ای در عزم و اراده و روحیه مقاومت مردم تاثیری نخواهد داشت بلکه همه آحاد مردم و مسوولین را در مقابله با توطئه های دشمنان متحد و مصمم تر خواهد کرد.

تیم تروریستی منهدم شد

استاندار خوزستان همچنین از منهدم شدن تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند .

شریعتی گفت: طبق گزارشهای اولیه عوامل این حادثه چهار نفر بودندکه دو نفر ازآنان کشته شده و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی شد. در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا وارتش در اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان را آغاز کرده اند.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان به ایسنا اعلام کرده در جریان این حمله تروریستی،  8 تا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید  و بیش از  20 نفر مجروح شده‌اند.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نیز خبر داده که تعدادی از خبرنگاران حاضر در مراسم مجروح شده اند.

اعلام اسامی تعدادی از مجروحان حادثه

حسین زاده معاون سیاسی استانداری اهواز همچنین در گفت و گو با ایلنا درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: در این تیراندازی حمله‌کنندگان به نیروهای مسلح چهار نفر بودند که  2 نفر آنها  توسط نیروهای نظامی کشته و 2 نفر دستگیر شدند.

معاون سیاسی استانداری اهواز گفت: تا کنون 21 نفر از مجروحان حادثه تیراندازی صبح امروز در شهرستان اهواز به  بیمارستان های گلستان و رازی اهواز منتقل شده اند.

وی ادامه داد: 9 نفر در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است:

مرتضی کردزنگنه 30 ساله از نیروهای سپاه

حسن خادم هویزه 25 ساله از نیروهای سپاه

صادق شهریاری 25 ساله از نیروهای سپاه

موسی باقری فارسی 33 ساله از نیروهای ارتش

بهمن بیرانوند 46 ساله از شهروندان حاضر در مراسم

فرمانده سپاه خوزستان: تیم تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شد

فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح اهواز خبر داد.

سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.

سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است.

اعلام اسامی 7 شهید حادثه

به گزارش خبر آنلاین، پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.
بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده اند که اسامی آنها بدین شرح است: 

۱-علی لویمی 

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی 

۷- یونس پور حلو

تجزیه طلب های الاحواز  مسئولیت حمله به مردم اهواز را بر عهده گرفتند

گروه های وابسته به تروریست های الاحواز با نشر پوستری مسئولیت حمله صبح امروز اهواز را بر عهده گرفتند.

تعداد شهدا به 10 نفر رسید/ یک خبرنگار در میان شهدا

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم،  درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست‌ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه کور و بزدلانه 10 نفر شهید شدند. 21 نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: تعداد شهدای ما در حال افزایش هستند و وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

معاون سیاسی ادامه داد: در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است.

معاون روابط عمومی ارتش: اوضاع در اهواز آرام است

سید «حسن ابوترابی»، معاون بخش روابط عمومی ارتش در گفت و گو با برنا، در خصوص "جزییات حمله تروریستی به رژه ارتش در اهواز" گفت: مسئولیت برگزاری رژه امسال در تهران و شهرستان ها به عهده ارتش بوده است. این روالی بوده که هر ساله برپا است. یک سال این مراسم برعهده سپاه و یک سال هم برعهده ارتش است.

او ادامه داد: ما تهران هستیم و اطلاعات دقیقی از این اتفاق نداریم. اخبار  موثقی به دست مان نرسیده و نمی دانیم این حمله از چه سویی صورت گرفته است. این اتفاق این در دست بررسی است و به احتمال زیاد طی اطلاعیه تا بعد از ظهر امروز اعلام خواهد شد. 

ابوترابی افزود:  اوضاع در اهواز آرام است.

او در خصوص وضعیت مسئولین در این مراسم گفت: تیراندازی از منطقه دور به جایگاه و محل رژه و دیگر قسمت ها صورت گرفته است اما اینکه چند نفر زخمی و شهید شده اند و یا کسی از مسئولین زخمی شده، اطلاعی ندارم زیرا خودم درگیر رژه 31شهریور بودم.

ارسال گروه خونی O منفی از تهران و ایلام به اهواز

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه از بابت تامین خون مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نگرانی نداریم، گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ واحد خون در اهواز موجود است.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله که به دستور وزیر بهداشت جهت پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان حادثه تروریستی صبح امروز، عازم اهواز است، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین خون در اهواز برای درمان مجروحان این حادثه، گفت: از طرفی در حال ارسال گروه خونی O منفی از تهران و ایلام به اهواز هستیم. در عین حال با توجه به اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم، حجم اهدای خون‌مان بالا بوده و نگرانی از بابت تامین خون مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نداریم.

11 شهید؛ جدیدترین آمار حمله تروریستی در اهواز

علی‌حسین حسین‌زاده معاون استاندار خوزستان در گفتگو با آنا در تشریح آخرین وضعیت حادثه تروریستی رژه امروز اهواز گفت: «طبق آخرین آمار، 11 نفر در این حادثه شهید شده‌اند و یک خبرنگار نیز بین شهدا وجود دارد.»

وی با بیان اینکه بیش از 30 نفر در این حادثه مجروح شده‌اند و احتمال افزایش شهدا به دلیل وخامت وجود دارد، افزود: «دو نفر از تروریست‌ها کشته و دو نفر زنده دستگیر شدند و در مجموع تیم تروریستی متلاشی شده است.»

به گفته معاون امنیتی، سیاسی استانداری خوزستان، امنیت در شهر اهواز و استان خوزستان کاملاً برقرار است.

سردار شکارچی: 3 تروریست کشته و یک نفر دستگیر شد

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس، پیرامون حادثه تروریستی که امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد، اظهار داشت: این حمله تروریستی حوالی ساعت ۹ صبح در پارکی واقع در پشت جایگاه رژه در بلوار قدس اهواز رخ داده و اعضای این تیم تروریستی وابسته به تکفیری‌ها، موساد و عربستان سعودی هستند.

شکارچی تعداد تروریست‌ها را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد ابتدا به مردمی که در مراسم رژه حضور داشتند تیراندازی کردند و علاوه بر شهید و مجروح کردن تعدادی از مردم تعدادی از تیرهایشان نیز به سمت نیروهای نظامی حاضر در رژه شلیک شده و تعدادی از آنها نیز شهید و مجروح شدند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: البته تروریست‌ها می‌خواستند به سمت مسئولان حاضر در جایگاه نیز بروند که با شدت عمل نیروهای امنیتی ناکام ماندند.

وی ادامه داد: ۳ نفر از تروریست‌ها در این درگیری کشته شده و یک نفر دیگرشان نیز در اختیار نیروهای امنیتی بوده و دستگیر شده است.

شکارچی افزود: خبرهای منتشر شده دیگر که بعضاً نادرست‌اند از سوی ما مورد تأیید نیستند.

ظریف: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد

محمد جواد ظریف در پی حمله تروریستی در اهواز در پیامی توئیتری نوشت: تروریستهای استخدام شده، آموزش دیده و تسلیح شده و تامین شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کرده‌اند. کودکان و خبرنگاران در میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکا آنها را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.

سردار فدوی: هدف قرار دادن مردم بی گناه، نشانه ذلت دشمنان است

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: حادثه تیراندازی در اهواز نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت دشمن و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است.

به گزارش مهر، سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در حاشیه نشست شنبه‌های انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه تیراندازی در رژه اهواز، اظهار داشت: اگر در هر گوشه‌ای از کشور دو یا سه نفر به مردم تیر بزنند، آیا این هنر است؟ مگر اینگونه اتفاقات هر روز در آمریکا یا شهرهای اروپایی رخ نمی‌دهد؟

وی افزود: این مساله تیراندازی نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت دشمن و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه را که نه در موضوعیت دفاعی و نه در موضوعیت نظامی هستند، به شهادت می‌رسانند.

سردار فدوی اظهار داشت: هنر این است که در مقابله‌ای که دو طرف آن مشخص است، قدرت داشته باشیم. ما طراحی بسیار بزرگ و توطئه‌ای به نام داعش را به ذلت کشاندیم که این برای دشمن سخت است.

بیش از ۶۰ زخمی در حمله تروریستی به اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

دکتر ایرج نظری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.

وی افزود: تاکنون در این حادثه حدود ۱۰ نفر شهید و بیش از ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به دستور وزیر بهداشت جهت اعزام قائم مقام و معاون وزیر بهداشت، رئیس اورژانس کشور و رئیس سازمان انتقال خون به اهواز در پی این حادثه گفت: این مسئولان برای پیگیری مراحل درمان این مصدومان به اهواز می‌آیند.

معاون سپاه استان خوزستان: تروریست‌ها با لباس پوششی به محل حادثه آمدند

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اعلام محکومیت حادثه تروریستی در  محل رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: کسانی که حاضرهستنند برای انقلاب خود جانفشانی کنند از اقدامات تروریستی نمی ترسند.

میر عبدالرضا حاجتی در گفت‌وگوی اختصاصی با تسنیم با بیان اینکه حادثه صبح امروز یک حمله کور تروریستی بود، اظهارداشت: این حمله توسط عوامل استکبار صورت گرفت تا جو روانی مردم برهم زده شود و ماموریت آنها نیز همین بود. 

وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها با لباس پوششی به محل حادثه آمده بودند،افزود: دستگاه‌های امنیتی با عملکرد سریع خود در همان لحظات ابتدایی تروریست‌ها را به درک واصل کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اعلام محکومیت حادثه تروریستی در محل رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: کسانی که حاضر هستند برای انقلاب خود جانفشانی کنند از اقدامات تروریستی نمی‌ترسند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت منطقه در شرایط عادی قرار دارد و دستگاه های اطلاعاتی درحال بررسی دقیق عوامل و ریشه های این حادثه هستند.

شمار شهدا به ۱۲ نفر افزایش یافت

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم،  درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مجروحین و شهدا به سایر بیمارستان‌ها منتقل شده اند، احتمال افزایش آمار  وجود دارد و تا الان تعداد شهدا به 12 نفر رسیده است.

 

وی ادامه داد: افراد نظامی، مردم عادی که برای تماشای مراسم آمده بودند و یک نفر از اصحاب رسانه در بین شهدا هستند.

شهادت کودک خردسال در حمله تروریستی اهواز تائید شد

حسین زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان به تسنیم گفت که  یک کودک چهار ساله که به همراه مادر خود برای دیدن رژه رفته بوده  در بین شهدا وجود دارد.

وی افزود: مادر این کودک نیز زخمی شده است.

تروریست‌ها سلاح‌هایشان را از قبل در محل رژه مخفی کرده بودند/ افزایش شمار شهدا به ۱۵ تن

 

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح  با اشاره به حمله تروریستی امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز، گفت: حدود ساعت 9 صبح امروز 4 تروریست که سلاح‌های خود را از قبل در محل رژه مخفی کرده بودند، به سمت مردم شلیک کردند و تاکنون بر اثر این حمله تروریستی  15 نفر به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از شهدا، کودک است، افزود: چون وضع برخی مجروحان خوب نیست، نمی‌توان آمار قطعی از تعداد شهدا داد اما تا این لحظه، آمار نهایی 15 شهید است.

آیت‌الله جزایری: هدف تروریست‌ها اول "مردم" بودند/ "عربستان و اسرائیل" حامیان حادثه تروریستی اهواز/ در محاصره واقع شدیم

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با اشاره به دلیل حادثه تروریستی امروز در رژه نیروهای مسلح اهواز، اظهار داشت: تاکنون اطلاعات دقیقی مبنی براینکه مرتکبین این جنایت هولناک چه کسی بوده است به دست نیامده اما یک گروهک تروریستی مزدور مسئولیت آن را پذیرفته است.

وی ادامه داد: هرکسی بوده جریانی است که باتوجه به وسعت ابعاد آن داخلی نیست و ریشه خارجی دارد و با حمایت عربستان سعودی، صهیونیست و آمریکا این اتفاق صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: جریانی است که از قبل بررسی کرده و اطلاعات دقیقی داشته و باتوجه به حجم آتش و کار صورت گرفته خود را برای این حادثه کاملا آماده کرده بودند.

موسوی جزایری افزود: این کار صورت گرفته از یک گروه ترویستی کوچک و بی‌ریشه قابل عمل نبود؛ احتیاج است که بررسی‌های بسیاری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بنده در جنگ حضور داشتم و کاملا آماده بودم و امروز نیز که این اتفاق افتاد، صحنه جنگ تداعی شد چراکه در محاصره واقع شدیم.

وی افزود: هدف اصلی مهاجمان، مردم بیگناه و سپس جایگاه مقامات و مسئولان بود نیروهای متمرکز در مقابل جایگاه است که آمار بسیار نیز بود شاید به هزار نفر یا بیشتر هم برسد و در مقابل جایگاه پر بود و اتوبان وسیعی بود.

سردار فدوی: حادثه تروریستی اهواز در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است/ تیراندازی به مردم هنر و قدرت نیست

سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست شنبه های انقلاب در پاسخ به سوال فارس درباره حادثه تیراندازی در رژه اهواز اظهار داشت: اگر در هر گوشه ای از کشور دو یا سه تروریست به مردم تیر بزنند، آیا این هنر است؟ مگر اینگونه اتفاقات هر روز در آمریکا یا شهرهای اروپا رخ نمی دهد؟

وی افزود: این حرکت تروریستی نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه که نه در موقعیت دفاعی و نه در موقعیت نظامی هستند را به شهادت می رساند. 

فدوی اظهار داشت: هنر این است که در مقابله‌ای که دو طرف آن مشخص است، قدرت داشته باشیم. ما طراحی بسیار بزرگ و توطئه ای به نام داعش را به ذلت کشاندیم که این برای دشمن سخت است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اگر طبق قوانین بین المللی عمل کنند، ما کارشان نداریم، گفت: چه آمریکایی ها چه انگلیسی ها و چه هر کشور دیگر، علاوه بر قوانین بین المللی، اگر طبق روالی که ما مشخص میکنیم، عمل کنند، اتفاقی رخ نخواهد داد، در غیر این صورت، حتما با آن ها برخورد می کنیم. 

فدوی ضمن اشاره به محکومیت حمله اخیر موشکی سپاه از سوی اروپا گفت: اروپایی‌ها در دعوای استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، همواره دنباله رو استکبار بوده اند و هیچگاه به عنوان نظر مستقل، معنا و مفهومی نداشته اند؛ اصلا به اروپایی ها ارتباطی ندارد که ما چه کرده ایم.

شمار شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۲۰ تن رسید

 

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز(31 شهریور) در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: طبق آخرین آمار، تعداد شهدا به 20 تن رسیده است.

روایت ذوالنور از تعداد شهدا و مجروحان حمله تروریستی اهواز

ذالنوری با بیان اینکه نظام استکباری خصوصاً آمریکا و دست نشانده هایش در منطقه ازجمله عربستان سعودی از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند، اظهار داشت: نیروهای امنیتی ایران به زودی از عاملان حمله تروریستی اهواز انتقام خون پاک و بیگناه مردم را خواهند گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اعلام اینکه حمله تروریستی اهواز 29 شهید و 57 زخمی برجای گذاشته، گفت: اکنون وضعیت امنیتی مطلوبی در اهواز برقرار است.

منبع/مشرق

 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*