اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244802
تاریخ انتشار: 1397/07/02 01:43
مدیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: تمامی کلاس های درسی در شهرستان باشت در روز اول مهر دایر خواهند بود و هیچ کلاس بی معلمی وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، نظری در آیین بازگشایی مدارس باشت با تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین «ع» و امام زین العابدین و همچنین تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به همه نیروهای غیور و جان برکف نظام اسلامی، اظهار داشت: رزمندگان اسلام توانستند شجاعانه در 8 سال دفاع مقدس با 35 کشور متجاوز که در پیشانی آنها رژیم بعث عراق بود بایستند و مملکت ما را حفظ و حتی یک وجب از خاک مملکت ما را تسلیم دشمن نکنند.


وی با تبریک فرارسیدن ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت و ماه مهربانی و آغازی نو برای دانش آموزان وفرهنگیان تلاقی ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر با هفته دفاع مقدس و بهار تعلیم و تربیت را به فال نیک گرفت.
نظری رسالت آموزش و پرورش را تبیین اندیشه ها و سیره و راه و روش ائمه بزرگوار و پیامبر عظیم الشأن بیان کرد و افزود: امید است که فرزندان خمینی با درس گرفتن از مکتب حسینی بتوانند فرزندان این شهر و دیار را با که بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیپز ادامه دهنده آن سیره می باشند ، به خوبی انجام داده و نسل آینده ساز شهر و دیارمان را به خوبی تربیت و هم آموزش علم و دانش دهند.
وی دانش آموزان را رهروان مکتب حسینی و خمینی خواند و ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان با فراگیری علم تربیت ادامه دهنده راه آنها باشند.
مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: روز 31 شهریور ماه را به مناسبت بازگشایی مدارس به عنوان روز غنچه ها، روز شکوفه ها و روز جوانه ها به ترتیب برای پیش دبستانی ها، دبستانیها و کلاس هفتمی ها داشتیم.


نظری ادامه داد: برنامه هایی در کلیه مدارس شهرستان باشت به همین مناسبت برگزار شد و سه تا از مدارس غیردولتی امام رضا «ع» برگزاری آیین برای پیش دبستانی ها، دبستان زنده یاد اندرزی برگزاری آیین برای کلاس اولی ها و همچنین دبیرستان دخترانه فرزانگان برگزاری آیین برای کلاس هفتمی ها داشتیم که با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.
وی با اشاره به روز آغاز مدارس در اول مهرماه 97 و تدارک برنامه های ویژه به همین مناسبت، ابراز داشت: در روز اول مهر تمام مدارس جشن آغاز سال تحصیلی خود را برگزار می کنند و به صورت نمادین این برنامه در دبیرستان دخترانه فرهیختگان واقع در جاده کمربندی برقرار خواهد شد.
مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: امید است با برگزاری برنامه در خور شأن دانش اموزان و معلمان عزیز سال تحصیلی را آغاز کنیم و معلمان و دانش آموزان نیز رسالت اصلی خود را به یاد داشته باشند و در جهت تحقق آن تلاش نمایند.


نظری با بیان اینکه در سال 96 پیشرفت های خوب و مطلوبی در آموزش و پرورش داشتیم، ادامه داد: در سال 96 دو نفر از دانش آموزان ما به نام های آقایان حسین پور و کمایی به ترتیب در رشته های پزشکی دانشگاه دزفوول و داندانپزشکی یزد قبول شدند و علاوه بر این بیش از 10 نفر از دانش آموزان باشت در دانشگاه فرهنگیان و بیش از 20 نفر در رشته های مختلف مهندسی و کارشناسی در دانشگاههای دولتی معتبر قبول شدند که امید است این روند به جد و بهتر از سال گذشته دنبال شود.
وی استقرار پایه دوازدهم را در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان های باشت از اهداف مهم دانست و گفت: استقرار پایه دوازدهم آخرین پایه از نظام 6-3-3 است که در کشور اجرا و ما نیز شاهد اولین فارغ التحصیلان دوره جدید نظام آموزشی 6-3-3 خواهیم بود.
نظری ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد خروجی مطلوب در اجرای این نظام آموزشی و به تبع آن رشد و شکوفایی دانش آموزان باشیم.


مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت در ادامه در توضیح پروژه مهر، بیان داشت: این پروژه در بهار و تابستان شروع شده و نتیجه آن برای آغازی باشکوه برای مدارس بوده که متشکل از 5 کمیته و هر کمیته با برنامه ریزی منظم وظایف خود را انجام داده اند.
نظری ادامه داد: در کمیته تعمیرات و تجهیزات با توجه به استقرار پایه دوازدهم کمبودهایی در زمینه فضای آموزشی در برخی از مدارس داشتیم که با اجرای برخی کارهای عمرانی و ساخت و سازها این مشکلات برطرف شد.
وی اضافه کرد: همچنین با استقرار یکی از کارگاهها در اداره فنی و حرفه ای اقدام به برون سپاری کردیم و در این زمینه نیز ریاست محترم فنی و حرفه ای همکاری مطلوبی داشته اند که شایسته تقدیر است.
مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت با بیان توضیحاتی در بحث ساماندهی نیروها، ابراز داشت: حدود 480 فرهنگی به گونه مناسب ساماندهی شده اند به طوری که تمامی کلاس های درسی در شهرستان باشت در روز اول مهر دایر خواند بود و هیچ کلاس بی معلمی وجود نخواهد داشت.
نظری در زمینه تجهیز مدارس نیز گفت: تجهیزات مناسبی در اختیار مدارس قرار گرفته به گونه ای که در کلیه مدارس شهر کولرهای دو تکه نصب خواهد شد .


وی با تقدیر از پیگیری های دکتر تاجگردون جهت تخصیص بودجه تجهیز مدارس شهرستان، گفت: با تلاش نماینده محترم مردم شهرستان های گچساران و باشت و از طریق سازمان نوسازی کشور مبلغ 700 میلیون تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته که نوسازی مدارس تجهیزات لازم سرمایشی، گرمایشی و آموزشی را برای مدارس خریدار کرده و آموزش و پرورش نیز آنها را در اختیار مدارس قرار داده است.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت توضیحاتی نیز در رابطه با نقل و انتقالات و انتصاب مدیران جدید و پوشش کلاس ها، ثبت نام ، ابلاغ فرهنگیان، تهیه کتاب های درسی، زیباسازی مدارس و همه مواردی که در پروژه مهر داد و گفت: خوشبختانه کلیه مدارس امورات را به خوبی انجام داده و شستشوی مدارس نیز انجام شده و روز اول مهر روز باشکوهی را آغاز خواهیم کرد و دانش آموزان بدون دغدغه می توانند در کلاس های درسی خود حاضر شوند.


نظری از آسفالت محوطه دبیرستان دخترانه شبانه روزی حضرت رقیه«س» در آستانه سال تحصیلی جدید نیز خبر داد و افزود: این کار با کمک آقای رزمان از خیرین محترم صورت گرفت.
وی ادامه داد: طبق وعده شهرداری و شورای اسلامی شهر باشت در آینده نزدیک عملیات آسفالت ریزی محوطه 4 باب مدرسه در این شهر نیز انجالم خواهد شد.
نظری از وجود 4 باب مدرسه در حال ساخت در شهرستان نیز خبر داد و گفت: تعداد 3 باب مدرسه با مشارکت بنیاد برکت و یک باب نیز از محل بودجه ملی درحال ساخت است که امید است با همکاری مسئولین تکمیل و آماده بهره برداری شوند.
وی همچنین از کمک 850 میلیون تومان آقای مهندس گوهرگانی خیز باشتی و رییس انجمن خیرین مدرسه ساز استان، به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز خبر داد و گفت: بخشی از این کمک نیز به آموزش و پرورش شهرستان باشت اختصاص می یابد.مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت ابراز امیدواری کرد با همیاری و نقد دلسوزانه و تعامل میان معلمان، اولیا و دانش آموزان شاهد سالی باشکوه در حوزه آموزش شهرستان باشیم.


نظری نقد دلسوزانه را موجب پیشرفت دانست و گفت: از نقد دلسوزانه استقبال کرده و دست یاری به سوی همه مردم و مسئولین دراز می کنیم.
وی تعداد مدارس را قریب به 140 مدرسه اعلام کرد و افزود: این مدارس مشتمل بر 300 کلاس درس هستند و حدود 4200 دانش آموز نیز در این کلاس ها به تحصیل مشغول هستند که در روز اول مهر همه مدارس باز و همکاران و معلمان در مدارس پذیرای دانش آموران خواهند بود.
مدیر مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان باشت از حمایت های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، مدیرکل اداره آموزش و پرورش و معاونت ها، مدیرکل اداره نوسازی و مدارس استان، مسئولین شهرستان، فرماندار، امام جمعه محترم تقدیر و تشکر کرد.
نظری با اشاره به برنامه های مشترک آموزش و پرورش شهرستان و سپاه ناحیه مقاومت باشت در هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، آیین بازگشایی مدارس و زنگ مهر، مقاومت و ایثار و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، جلسات بصیرتی و شرکت فرهنگیان در رژه نیروهای مسلح از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
وی همچنین از اصحاب رسانه به خاطر پوشش اخبار و مراسمات و یاری اداره آموزش و پرورش شهرستان تشکر کرد.
خبرنگار/فتح الله پوران پور



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*