اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244860
تاریخ انتشار: 1397/07/07 00:19
فرمانده انتظامی مسجد سلیمان خبر داد:
فرمانده انتظامی مسجد سلیمان از شناسایی و دستگیری فردی 19 ساله که مبلغ 20 میلیارد ریال به صورت اینترنتی از 5 هزار فقره حساب بانکی به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

عصرجهان-سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز به مبلغ 20 میلیارد ریال به صورت غیر مجاز از 5000 حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی های فنی و پلیسی مشخص شد متهم با برنامه نویسی و طراحی روبات در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین درگاه جعلی بانک از افراد درخواست وارد کردن اطلاعات کارت عابر بانک کرده و به وسیله اطلاعات اخذ شده مال باختگان اقدام به برداشت غیر مجاز می کرده است.
سرهنگ حسینی ادامه داد: با انجام تحقیقات اولیه و بررسی های فنی و تخصصی انجام شده، نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر و ضمن اعتراف به بزه انتسابی انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.
فرمانده انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی توصیه کرد: به تبلیغات گروه ها و کانال های برای عضویت در روبات های مشکوک و خاص و همچنین نصب نرم افزارهای ناشناس از منابع نامتعبر جدا خودداری کرده و هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در پرداخت های اینترنتی حتما موارد امنیتی را رعایت کرده تا دچار کلاهبرداری از طریق صفحات و درگاه های جعلی و فیشینگ نشوید(ایلنا)





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*