اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244939
تاریخ انتشار: 1397/07/11 16:11
به دستور دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت
به دستور دادستان و به دلیل آتش‌سوزی در جمعه بازار یاسوج، شهردار و 7 عضو شورای شهر یاسوج به دادسرا احضار شدند.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، مهرداد کرمی دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از احضار شهردار و هفت نفر از اعضای شورای شهر یاسوج در پی آتش سوزی جمعه بازار شب گذشته به دادسرا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به صورت مکتوب به مسئولان مربوطه در خصوص ساماندهی جمعه بازار داده شده بود، اضافه کرد: تحقیقات در این رابطه آغاز شده است و در صورت لزوم اشخاص مرتبط دیگری در این پرونده احضار خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این آتش سوزی حدود 16 باب مغازه در آتش سوخت.
بر اساس این گزارش، شب گذشته 10 مهرماه جمعه بازار یاسوج دچار آتش سوزی شد که علت این حادثه در دست بررسی است.

هشدار دادستان قبل از حادثه

مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شهردار و شورای شهر یاسوج هر چه زودتر این بمب را خنثی نکنند، منفجر می‌شود و همه گرفتار می‌شویم.
او افزود: جمعه بازار همانند یک بمب ساعتی است که هر لحظه بالقوه، قابلیت انفجار خواهد داشت و ما باید آن را خنثی کنیم و این شهردار و شورای شهر هست که باید این بمب را خنثی کند.
دادستان یاسوج با بیان اینکه پلاسکو در مقابل جمعه بازار فعلی یاسوج وضعیت بهتری داشت، افزود: با توجه به شرایط استان و بافت عشیره‌ای آن اگر اتفاقی خدای نکرده در جمعه بازار فعلی یاسوج همانند حادثه دلخراش سقوط هواپیما که مشکلاتی به وجود آورد،این موضوع نیز مشکل آفرین خواهد بود.

کرمی تصریح کرد: با توجه به بافت قومی و شرایط خاصی که استان ما دارد، جمعه‌بازار فعلی یاسوج در مقابل پلاسکو وضعیتش خطرناک‌تر است و همانطوری که گفته شد، جمعه بازار همانند بمبی است که باید خنثی شود، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج باید این موضوع را خنثی کنند.
 وی با بیان اینکه اگر من سه هفته پیش در جلسه شورای شهر یاسوج حاضر شدم افزود: روش ساماندهی جمعه بازار یاسوج برعهده خود شهردار و اعضای شورای شهر می‌‌باشد،آن‌ها کارشناس هستند، به چه روشی می‌خواهید که این معضل را بر طرف کنند؟ خودشان بهتر می‌دانند، اما هر کاری را که می‌خواهید، هر چه زودتر انجام بگیرد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر اتفاقی در جمعه بازار فعلی یاسوج بیفتد و مشکلی ایجاد شود، اولین کسانی که سراغ‌شان خواهم رفت، شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج و همه کسانی خواهد بود که مسبب این اتفاق احتمالی بودند.
کرمی گفت: اهالی جمعه بازار فعلی یاسوج شاید به دلیل شرایط اقتصادی خود، برخی مقولات از جمله ایمنی را مورد توجه قرار نمی‌دهند، کاسب‌ جمعه بازار فعلی یاسوج با خودش می‌گوید، باید نان در بیاورد، مشکل امرار و معاش خانواده‌اش، مشکل قسط و وام خود را برطرف کند و به فکر فردایش نیست. در صورتی که ما باید دور‌اندیشی کنیم و به فکر امنیت و سلامت آنها باشیم(م.فارس)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*