اخبار عمومی
اعلام وصول 2
244962
تاریخ انتشار: 1397/07/15 00:21
این اتفاق برای منتقدان عربستان حامل این پیام تهدیدی است که زندگی آنها حتی در خارج از این کشور نیز در خطر است و مسؤولان ریاض تک تک آنها را هر کجا که باشند، هدف قرار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های آنکارا،خانه رسانه‌های عربی در ترکیه خواستار آزادی فوری جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی شدند که از روز سه‌شنبه اطلاعی از او در دست نیست. در حالیکه این خانه تاکید دارد خاشقجی داخل ساختمان کنسولگری بازداشت شده اما ریاض این مساله را تکذیب می‌کند.
خاشقجی که مقاله‌هایی برای روزنامه واشنگتن‌ پست می‌نویسد، از ظهر روز سه‌شنبه پس از ورودش به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول دیگر خبری از او در دست نیست.
حامیان خاشقجی در مقابل ساختمان کنسولگری تجمع کرده و در حالی که تصاویری از او در دست داشتند، خواستار آزادی فوری‌اش شدند.
خدیجه ۳۶ ساله نامزد ترکیه‌ای خاشقجی نیز گفت که همسرش روز سه‌شنبه برای دریافت مدارک رسمی ازدواجشان وارد ساختمان کنسولگری شده اما تا این لحظه از او خبری در دست نیست.
این روزنامه‌نگار عربستانی از سال گذشته از ترس بازداشت به دلیل مقاله‌هایش در انتقاد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و نیز اقدامات نظامی این کشور علیه یمن در آمریکا اقامت دارد.
دیده‌بان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای از آنکارا خواست تحقیقات درباره محل خاشقجی را گسترش دهد.
این اتفاق برای منتقدان عربستان حامل این پیام تهدیدی است که زندگی آنها حتی در خارج از این کشور نیز در خطر است و مسؤولان ریاض تک تک آنها را هر کجا که باشند، هدف قرار می‌دهند.

آغاز تحقیقات ترکیه برای یافتن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی
یورو نیوز هم در این خصوص نوشت: ترکیه تحقیق در مورد سرنوشت جمال خاشقی، روزنامه نگار منتقد عربستانی را که از چهار روز پیش در این کشور مفقود شده، آغاز کرد.
پیشتر خدیجه، نامزد جمال خاشقجی به مصطفی باغ، خبرنگار یورونیوز گفته بود که پس از ورود آقای خاشقجی به کنسولگری سعودی در استانبول، تقریبا تا نیمه شب منتظر مانده، اما خبری از بازگشت او نشده است.
با این حال، مقامات عربستانی اعلام کردند که روزنامه نگار یاد شده ساختمان کنسولگری این کشور را ترک کرده است. اما ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: «بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، فرد مورد نظر که یک تبعه عربستانی است همچنان در ساختمان کنسولگری به سر می برد.»
در نهایت، دادستان استانبول روز شنبه اعلام کرد که دستور آغاز تحقیقات در این خصوص را صادر کرده است.
یک مسئول وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد خبرهای مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی را از نزدیک دنبال می کنیم و به دنبال کسب جزئیات بیشتر این ماجرا هستیم.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار کهنه کار و با تجربه ای که پیشتر مشاور دولت عربستان نیز بوده سال گذشته در پی طرح انتقادهایی نسبت به سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و نیز زیر سوال بردن مداخله نظامی کشورش در یمن، از بیم دستگیری عربستان را ترک کرده و به ایالات متحده آمریکا پناه برده بود.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*