اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2501
تاریخ انتشار: 1393/08/06 20:32
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد: در قانون برنامه پنجم توسعه آورده شده که باید 25 درصد منابع بانکی کشور به عنوان تسهیلات در بخش کشاورزی مصرف شود، تصریح کرد: عملا چنین موضوعی را در کشور و بیش از همه در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شده نمی‌بینیم.

امشب کارگروه بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور مدیران عامل برخی از بانک‌های استان برگزار شد.

در این نشست که مدیران صنعت و کشاورزی استان نیز حضور داشتند، در خصوص منابع و مصارف بانک‌ها در استان و مشکلاتی که در خصوص عدم تراز این منابع و مصارف وجود دارد بحث و بررسی به عمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقادی کلی از وضعیت تخصیص منابع در کشور گفت: در گذشته همواره می‌شنیدیم که 70 درصد منابع بانکی کشور تنها به یک استان تهران اختصاص داده می‌شود و فقط 30 درصد این منابع در اختیار استا‌ن‌های دیگر قرار می‌گیرد که اگر اکنون هم چنین روندی ادامه داشته باشد به غیر از بی‌عدالتی نام دیگری نمی‌توان بر آن گذاشت.

وی در ادامه به لزوم توجه ویژه بانک‌ها به بخش کشاورزی برای پرداخت تسهیلات اشاره کرد و با بیان این ‌که در قانون برنامه پنجم توسعه آورده شده که باید 25 درصد منابع بانکی کشور به عنوان تسهیلات در بخش کشاورزی مصرف شود، تصریح کرد: عملا چنین موضوعی را در کشور و بیش از همه در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شده نمی‌بینیم.

گوهرگانی ادامه داد: برای مثال در استان ما تنها بانک کشاورزی است که تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و سهم بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی استان صفر است.

این مسئول رمز توسعه استان را توجه بیشتر به بخش کشاورزی دانست و گفت: متاسفانه دل ما به اعتبارات صندوق توسعه ملی خوش بود که این صندوق علی‌رغم این‌که طرح‌های توجیه شده خود را برای آن‌ها فرستاده‌ایم تاکنون ریالی برای بخش کشاورزی استان تخصیص نداده‌ است.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*