اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255049
تاریخ انتشار: 1397/07/22 23:26
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار فعلی که بسیاری از نقاط استان را فرا گرفته محلی است و تا یک تا 2 ساعت دیگر فروکش می کند.

عصرجهان-محمد سبزه زاری یکشنبه شب در این خصوص اظهار داشت: گرد و غبار به علت سرعت باد اتفاق افتاده و شعاع دید را کاهش داده است.


وی افزود: به علت سرعت بالای باد و وقوع تندبادهای لحظه ای، گرد و غبار امیدیه، ماهشهر ، رامشیر، شوش و برخی دیگر از نقاط را فرا گرفته و شعاع دید را کاهش داده است.
سبزه زاری بیان کرد: این شرایط پایدار نیست و فردا صبح شاهد پدیده گرد و غبار و باد شدید نخواهیم بود.
بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در ساعت 10 امشب در شوشتر با 6 هزار و 388 میکروگرم بر مترمکعب (42.5) برابر حد مجاز اعلام شده است.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار در چند سال اخیر پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
 غلظت گرد و غبار در شوشتر به 42 برابر حد مجاز رسید
با توجه به افزایش وزش باد از عصر یکشنبه در خوزستان غلظت گرد و غبار در اغلب شهرهای استان افزایش یافت به طوری که این شاخص در شهرستان شوشتر به 42 برابر حد مجاز رسید.
شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شامگاه یکشنبه اظهار داشت: میزان گرد و غبار در ساعت 22 شامگاه یکشنبه در آبادان 189، اهواز یک هزار و 680، اندیمشک 83، بندر امام خمینی(ره) یک هزار و 961، بهبهان 413، حمیدیه 2 هزارو 20، خرمشهر190، دزفول 85، رامشیر یک هزار و 726، رامهرمز 83، سوسنگرد940، شادگان 159 ، شوش 130، شوشتر 6 هزار و 388، ماهشهر یک هزار و 895 میکروگرم بر متر مکعب است.
میزان استاندارد گرد و خاک در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
مدیر کل هواشناسی این گرد و غبار را محلی دانست و به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت گرد و غبار پایدار نخواهد ماند و پس از گذشت یک تا دو ساعت وضعیت هوا به حالت عادی برمی گردد.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی ، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
طوفان و باران پائیزی دزفول را فرا گرفت
طوفان و باران پائیزی در شهرستان دزفول وشهرهای شوش و گتوند موجب خوشحالی مردم شد.
بارندگی همراه با طوفان از عصر امروز در شهرستان دزفول آغاز شده و موجب خوشحالی مردم شد.
طوفان و بارندگی در شهرستان دزفول منجر به شکسته شدن درخت و خساراتی به تاسیسات شهری شد.
رئیس هواشناسی صفی آباد دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفتدر شهرستان دزفول گفت:سامانه بارشی به تدریج از منطقه عبور کرده و از فردا دوشنبه تا آخر هفته نیمه ابری تا تمام ابری همراه با احتمال بارندگی کم و پراکنده خواهد بود.
علی کرمی افزود:میزان بارندگی امروز در سطح شهر دزفول 9،5 میلیمتر و در اداره هواشناسی 4،9 میلیمتر ثبت شده است.
دیگر شهرهای شمالی خوزستان از جمله اندیمشک، شوش و گتوند نیز از عصر امروز شاهد بارندگی بوده اند.
م/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*