اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255052
تاریخ انتشار: 1397/07/22 23:58
فراکسیون امید دنبال اصلاح "قانون منع بکارگیری بازنشستگان" برای نجات شهردار تهران از بازنشستگی!

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امشب اعضای این شورا و اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با موضوع یافتن راههای ادامه فعالیت شهردار تهران گفت: نمایندگان عضو این فراکسیون به دنبال طرح اصلاحی برای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.
این نشست امشب با موضوع بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و نیز قانون منع به کارگیری بازنشستگان باهدف مشورت درباره استفساریه یا یافتن راهی به منظور ادامه فعالیت سید محمدعلی افشانی شهردار تهران برگزار شد.
بنا به همین گزارش افشانی 23 اردیبهشت به عنوان شهردار تهران مشغول به فعالیت شد و باوجود آنکه اعلام شده شهرداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند اعضای شورای تهران می گویند این قانون شامل حال شهردار تهران نمی شود و برای حفظ ثبات مدیریت شهری پایتخت دنبال یافتن راهکار برای ادامه فعالیت افشانی هستند.
علی اعطا سخنگوی شورای تهران پس از این جلسه در گفت وگو با ایرنا تشریح کرد: از مجموع نقطه نظرهای نمایندگان به نظر می رسد بحث اصلاح قانون و طرح دوفوریتی دشوار است با وجود این قرار شد موضوع طرح اصلاحی دوفوریتی به صورت جدی از سوی جمعی از نمایندگان و با همکاری اعضای شورا دنبال شود.
وی اضافه کرد: از سویی این احتمال را می دهیم که در استفساریه، نقطه نظری که شورا درباره عدم شمول شهرداران ( نسبت به قانون منع به کارگیری بازنشستگان) دنبال می کند مورد توجه و توافق قرار گیرد، بنابراین موضوع از این منظر هم دنبال خواهد شد.
اعطا عنوان کرد: در این جلسه شهردار تهران صرفا در زمان بحث درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده حضور داشت.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث بازنشستگی شهردار، محور مشترک نظرهای اعضای شورا، ضرورت حفظ ثبات در مدیریتی شهری بود که استدلال های شورا به تفصیل توسط تعدادی از اعضا مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: این استدلال ها از منظر مصالح و منافع عمومی شهر و همچنین استدلال هایی از منظر حقوقی بوده است.
به گفته اعطا نمایندگان مجلس هم نقطه نظرهای مختلفی مطرح کردند و درباره راهکارهای ممکن برای حفظ ثبات مدیریت شهری پایتخت پیشنهادهایی مطرح شد.
سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به استدلال های اعضای شورا که موافقان و مخالفانی داشت، به نظر می رسد اقدام برای استفساریه یا ارایه یک طرح دوفوریتی، دو راه حل ممکن باشد.
قانون منع به کارگیری بازنشستگان دوم مرداد امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، 23 شهریور به تایید شورای نگهبان رسید و رئیس جمهوری نیز اجرای آن را 27 شهریور امسال ابلاغ کرد.
رئیسان سه قوه، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران و نمایندگان مجلس و معاونین رئیس جمهوری مشمول قانون منع بازنشستگان نمی شوند.
امروز همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز اعلام کرد که شهرداران مشمول این قانون هستند و به همین منظور نشست امشب شورای تهران با اعضای فراکسیون امید مجلس برای یافتن راه حلی در این زمینه برگزار شد.

کمیته ویژه ای برای ادامه کار افشانی درشهرداری تهران تشکیل شد

همچنین نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشترک امروز مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر کمیته ای مشترک برای ادامه کار سیدمحمد علی افشانی شهردار تهران تشکیل شد.
'فاطمه ذوالقدر' روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران امروز در محل شورای شهر برگزار شد و در این جلسه سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد.
وی اضافه کرد: در این جلسه کمیته مشترکی میان اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران تشکیل شد و بنا شد این کمیته جلساتی را با معاونت قوانین و هیات رییسه مجلس مبنی بر ادامه کار افشانی شهردار تهران تشکیل دهد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز نهادهایی مبنی بر ارائه طرح دو فوریتی برای ادامه کار شهردار تهران مطرح شد اما به دلیل آنکه طرح های دو فوریتی زیادی در دستور کار مجلس قرار دارد و ممکن است این طرح در مجلس مطرح نشود بنا شد فعلا این کمیته کار خود را آغاز کند.
ذوالقدر اضافه کرد: اکثریت اعضای این جلسه با توجه به عملکرد مثبت افشانی خواهان ادامه کار وی در شهرداری تهران بودند و تاکید داشتند که افشانی در شهرداری تهران خوب عمل کرده است.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: شهردار تهران در این جلسه همچنین درمورد ارائه لایحه درآمدهای پایدار به مجلس مباحثی را مطرح کرد و بنا شد این لایحه به مجلس ارائه شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*