اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255079
تاریخ انتشار: 1397/07/25 14:14
به گفتۀ ورونیکا اسکورتسووا وزیر بهداشت روسیه، بمب دست‌ساز استفاده شده در این حمله که از نوع بمب میخی بوده، باعث قطع و پاره شدن بسیاری از اندام‌های داخلی قربانیان شده است و ما قطعات بمب را در داخل بدن بسیاری از زخمی‌ها یافته‌ایم. اندام‌ها قطع شده و بسیاری دست و پای خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، دانش آموزان آموزشگاه فنی شهر کرچ (Kerch) در شبه جزیره کریمه روز چهارشنبه را با شوک و غم به پایان رساندند. انفجار بمب و تیراندازی یک فرد مهاجم به سوی آنها در داخل این آموزشگاه منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۰ تن (۱۵ دانش آموز و ۵ معلم) و زخمی شدن ۷۴ نفر شد.


آخرین قربانی این حادثه یک دختر نوجوان بود که بشدت زخمی شده بود و در جریان انتقال با هلی‌کوپتر به بیمارستان جان سپرد. ۱۰ نفر از زخمی‌ها نیز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
روسیه نام مهاجم را «ولادیسلاو روسلیاکوف» اعلام کرده است، این مهاجم ۱۸ ساله پس از حمله به این مرکز فنی در نهایت خودکشی کرد.
به دلیل بحرانی بودن وضعیتِ برخی از زخمی‌ها، آنها به بیمارستان های مسکو منتقل شده‌اند و بنا بر اعلام رسانه‌ها به دلیل شدت انفجار، چندین مورد قطع عضو نیز دیده می‌شود.
به گفتۀ ورونیکا اسکورتسووا وزیر بهداشت روسیه، بمب دست‌ساز استفاده شده در این حمله که از نوع بمب میخی بوده، باعث قطع و پاره شدن بسیاری از اندام‌های داخلی قربانیان شده است و «ما قطعات بمب را در داخل بدن بسیاری از زخمی‌ها یافته‌ایم. اندام‌ها قطع شده و بسیاری دست و پای خود را از دست داده‌اند.»

تصویر ولادیسلاو روسلیاکوف، عامل حمله در کریمه
سرگئی آکسیونوف، رهبر کریمه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مهاجم به تنهایی عمل کرده است با این وجود به نظر می‌رسد در تهیۀ تدارکات حمله، کسی به او کمک کرده است. او گفت: «تحلیل من و همکارانم این است که مهاجم فعالیتهای مربوط به آماده سازی کارها برای این حمله را به تنهایی انجام نداده است.»
این حمله مرگبارترین حادثۀ کریمه از زمان الحاق این شبه جزیره به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی محسوب می‌شود.
بدنبال این حمله خونین سه روز در شبه جزیرۀ کریمه عزای عمومی اعلام شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که روز پنج‌شنبه به همراه عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود به سوچی سفر کرده بود، با اشاره به حمله به مدارس و دانشگاهها در آمریکا، اعلام کرد که حملۀ کریمه «نتیجۀ جهانی‌سازی» است.
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز حملۀ روز چهارشنبه در کریمه را با کشتار دبیرستان کلمباین در ایالت کلرادوی آمریکا که در سال ۱۹۹۹ میلادی روی داد مقایسه کرده‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*