اخبار عمومی
اعلام وصول 2
255116
تاریخ انتشار: 1397/07/29 18:25
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته افرادی از یک خانواده خاص از رانت در این استان استفاده کرده و قریب به 250 میلیارد تومان سرمایه استان را با عنوان تسهیلات دریافت کرده بودند که با پی‌گیری‌ها مشخص شد بعد از 10 سال هنوز بخش زیادی از آن را پرداخت نکرده‌اند و 220 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

عصرجهان-ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید دادگستری شهرستان گچساران با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، معاونین، مدیرکل زندان های استان، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اداری و تامین شهرستان، رئیسان دادگستری کهگیلویه  و لنده و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دادگستری گچساران برگزار شد.

 در این آیین حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه‌ای که  در استان اتفاق افتاد در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسید و قضات شجاع رای قاطعانه در این خصوص صادر کردند، اظهار کرد: در سایر حوزه‌ها با کسانی که بخواهند به گونه‌ای امنیت مردم را به مخاطره بیندازند خط قرمز دستگاه قضا محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نکته‌ای که امروز در جامعه حائز اهمیت است ایجاد امنیت اقتصادی بوده که با مدیریت اقتصاد بازار و جامعه امروز به نوعی همان جهاد سال 59  است که در این زمینه  مدیران در حوزه دستگاه اجرایی و اقتصادی بازار را مدیریت کنند و به بازار ورود کنند و قیمت اقلام مورد نیاز خانوار را در سطح بازار مورد بررسی قرار دهند.

 وی با بیان اینکه هفته‌ای یک بار بازار باید پایش و رصد شود و نباید در مقابل مدیری که تزلزل دارد کوتاهی کرد افزود: امروز روز جهاد است و نباید در برابر نواقص و مشکلات کوتاه بیاییم.

 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید از ظرفیت ریش سفیدان برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی در خط مقدم برخورد با مجرمان قرار دارد و اعتقاد دارم هر مدیری باید یک گام جلوتر از مدیر قبلی باشد، گفت: مدیر نباید هر دو روزش مانند هم باشد بلکه باید تلاش کند و هر روز را بهتر از روز دیگر شروع کند.

مزارعی عنوان کرد: دستگاه قضایی باید اقتدار، صلابت و استقلال خود را در تمامی شئونات حفظ کند ضمن اینکه تعامل و تکریم خاصه با اعضای شورای تامین و مردم باید وجود داشته باشد.

 مزارعی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شده ملکی که بیش از 40 سال قبل در تصرف اشخاصی در آمده بود و این ملک در مجموعه نفتی گچساران قرار گرفته بود با همکاری شرکت نفت و دادگستری این شهرستان این ملک رفع تصرف شد.

 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این ملک بیش از 15 هکتار بود که تحت تصرف برخی از اشخاص در آمده بود.

 وی با بیان اینکه اشخاص حقیقی اسنادی گرفته بودند افزود: با همکاری شرکت نفت و صدور حکمی این اسناد باطل و عرصه  به بیت المال بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: این ملک هزار میلیارد تومان ارزش داشت با تلاش دستگاه قضایی حکم قطعی صادر و به بیت المال بازگشت.

 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته افرادی از یک خانواده خاص از رانت در این استان استفاده کرده و قریب به 250 میلیارد تومان سرمایه استان را با عنوان تسهیلات دریافت کرده بودند که با پی‌گیری‌ها مشخص شد بعد از 10 سال هنوز بخش زیادی از آن را پرداخت نکرده‌اند و 220 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

 مزارعی گفت: همین عده با رانت و سوء استفاده و جعل اسناد صد هکتار عرصه ملی را تصرف کرده و به مالکیت خود با اسناد جعلی به اسم اشتغال درآورده بودند که این عرصه با حکم قاطع به بیت‌المال برگشت داده شد.

وی گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضا بخشی از رای صادر شد و این فرد محکوم به حبس شدو حکم آن در حال اجراست.

مزارعی به پرونده دیگر اشاره کرد و گفت: تیمی به عنوان  خرید دام از عشایر کلاهبرداری می‌کردند و عشایر نیز به دنبال مطالبات خود بودند.

 وی افزود: در پرونده‌ای 21 هزار راس گوسفند از عشایر کلاهبرداری شده بود که رای قاطع صادر شد و مجرمان به 18 سال حبس و قیمت معادل 21 هزار راس گوسفند به مبلغ 7 میلیارد تومان جریمه  شدند و مال به مالباختگان ارجاع داده شد/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*